Jak wyglądają prace na nowym terminalu wrocławskiego lotniska? Montaż systemu kontroli bezpieczeństwa.

Jak wyglądają prace na nowym terminalu wrocławskiego lotniska? Montaż systemu kontroli bezpieczeństwa.

Na wrocławskim lotnisku rozpoczyna się montaż serca nowego terminalu. Będzie nim zaawansowany technologicznie system kontroli bezpieczeństwa, połączony z systemem przesyłania bagażu.

Na początek w budowanym terminalu zamontowany zostanie 8-tonowy sprzęt do kontroli bagażu.

Nowoczesnych maszyn do kontroli bezpieczeństwa dostarcza renomowana niemiecka firma Smith&Heiman. W sumie w nowym terminalu pojawi się 17 urządzeń o łącznej wartości 7 mln zł, z czego 85% dofinansuje Unia Europejska w ramach projektu POIS.08.04.00-00-001/09; "Poprawa bezpieczeństwa i ochrony w Porcie Lotniczym Wrocław S.A.".

Sprzęt, montowany w nowym terminalu jako pierwszy, będzie działać z lekarską precyzją, bo dzięki wykorzystaniu metody tomograficznej pokaże warstwowe przekroje bagażu, dając cały jego obraz. Nowy system kontroli bezpieczeństwa zapewni szybką obsługę pasażerów - dzięki nowoczesnym rozwiązaniom technologicznym czas kontroli bagażowej zostanie maksymalnie skrócony.

 

System bezpieczeństwa - serce terminalu - będzie gotowy w marcu 2011 roku. - Urządzenia będą musiały pracować wspólnie w jednolitym systemie, łączącym mechanikę z automatyką i elektroniką - mówi Przemysław Marcinkowski, kierownik projektu rozbudowy Portu Lotniczego Wrocław. Wśród elementów systemu bagażowego będą też sorter do automatycznego rozdzielania bagaży na poszczególne loty, a także cztery taśmociągi, z których pasażerowie odbiorą swoje bagaże w hali przylotów. Producentem systemu bagażowego jest firma VanDerLande Industries - wiodący dostawca automatycznych systemów bagażowych do lotnisk na całym świecie.

Wrocławskie lotnisko najlepsze wśród dużych portów regionalnych w Polsce - uznał Urząd Lotnictwa Cywilnego, podsumowując ruch pasażerski za 3 kwartały 2010 roku. Port Lotniczy na Strachowicach zanotował w tym czasie najwyższy wzrost liczby pasażerów.

 

Polskie lotniska w ciągu trzech kwartałów obsłużyły o 7,85% pasażerów więcej niż przed rokiem. Wrocławskie lotnisko zanotowało wzrost aż o 21,7% w odniesieniu do 2009 roku i ponad 10% skok w porównaniu do wyników sprzed 2 lat - to najwyższy wzrost wśród dużych portów regionalnych w Polsce. - Lato 2010 roku było w ogóle najlepsze w naszej historii - mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław. - Obsługiwaliśmy co miesiąc około 200 tysięcy pasażerów, czyli jedną trzecią więcej niż przed rokiem - dodaje. We wrześniu 2010 roku tanimi liniami podróżowało z Wrocławia aż o 50% ludzi więcej niż przed rokiem.

Jak ten rozwój ma się do sytuacji w Europie? Na całym kontynencie ruch pasażerski w ciągu trzech kwartałów urósł o 2,9% w porównaniu do sytuacji sprzed roku. - Rośniemy w tempie o prawie 19% szybszym niż reszta Europy. To cieszy, zwłaszcza że za niespełna rok wrocławskie lotnisko otworzy nowy terminal - komentuje prezes Dariusz Kuś. Port Lotniczy Wrocław po rozbudowie będzie w stanie obsłużyć 5 mln pasażerów, z czego 3,5 mln to przepustowość nowego obiektu. Budowany terminal jest już niemal w stanie surowym zamkniętym, rozpocznie pracę na ponad pół roku przed Mistrzostwami Europy w Piłce Nożnej UEFA Euro 2012TM.

 

Źródło: Profit Communications / budnet.pl

Tagi

Apartamenty w Kołobrzegu
Sprzedaż apartamentów nad morzem.
Baltic Plaza **** to miejsce niezwykłe,
to Twój elegacki apartament
www.sea-development.pl

Czytaj też…

Czytaj na forum

Kalkulator wydajności inwestycji

Społeczność budnet.pl ma już 19233 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 252

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >