Koncepcja marketingowa prezentująca kompletne aranżacje produktów

Koncepcja marketingowa prezentująca kompletne aranżacje produktów

W 1998 roku firma Villeroy & Boch, uznany niemiecki producent wyrobów z ceramiki, obchodziła 250. rocznicę swego powstania. Tak niezwykła rocznica wymagała równie niezwykłego uczczenia i dlatego właśnie wtedy zaprezentowano „The House of Villeroy & Boch” – wyjątkową koncepcję marketingu i sprzedaży. Czytaj dalej


To nowy, szczególny rodzaj prezentacji, w której zebrano rozmaite produkty i elementy dekoracyjne ze wszystkich Dywizji – Płytek, Łazienek i Wellness oraz Zastawy Stołowej – by stworzyć obszerną, zróżnicowaną ofertę i pokazać w ją realistycznych, oddziałujących na emocje aranżacjach. Zostało to zrealizowane w czterech ścianach prawdziwego domu, w perfekcyjnie zaprojektowanych wnętrzach – łazience, kuchni, holu, salonie i pokoju jadalnym.

Koncepcja ta opiera się na dobrze znanym w marketingu fakcie: „Decydujące znaczenie ma to, czego pragnie klient”. Gdy chce on urządzić np. łazienkę, trudno mu wyobrazić sobie, jak pomieszczenie będzie wyglądało, jeśli widzi tylko wybrane płytki pasujące do ceramiki sanitarnej. Produkty, które służą do wyposażenia wnętrz, wymagają odpowiedniego otoczenia, które pomoże klientowi stworzyć obraz przyszłej łazienki. Kiedy opracowywano koncepcję „The House of Villeroy & Boch”, wzięto pod uwagę następujące argumenty:

1.    Decyzja klienta jest dyktowana emocjami – 85% decyzji nabycia czegokolwiek ma właśnie takie podłoże, a tylko 15% jest skutkiem racjonalnego myślenia.

2.    „Kup coś bez względu na cenę” to sposób myślenia przeszłości: stosunek ceny do korzyści wynikających z nabycia produktu musi być odpowiedni, zwłaszcza w wysokim segmencie cenowym.

3.    Kontynuacja trendu „kokonu”: „W domu buduję sobie gniazdo, kokon”. Świat zewnętrzny jest postrzegany jako zagrożenie.

4.    Ludzie szukają sposobu na wyrażenie swojej indywidualności i osobowości i realizują to w swoim najbliższym otoczeniu – w domu.

5.    Bogaty asortyment może wprowadzać dezorientację, wrażenie chaosu, a ludzie pragną prostoty, przejrzystych koncepcji i ogólnego spojrzenia na wszystko.

Ta nowoczesna i dynamiczna koncepcja eksponowania produktów już wcześniej odniosła sukces w Dywizji Zastawy Stołowej. Klientowi przedstawiono skoncentrowaną, łatwą do obejrzenia ofertę oraz mnóstwo propozycji i pomysłów na realizację jego marzeń w nieskomplikowany sposób. Koncepcja atrakcyjnych, działających na emocje nakrytych stołów połączona z prezentacją indywidualnych przedmiotów ułatwia dokonanie zakupu i pomaga zorientować się w ofercie sklepu. Celem takiej ekspozycji jest zbudowanie struktury asortymentu i przedstawienie systemu, który byłby przejrzysty dla klientów robiących zakupy w sklepach detalicznych. Ostatecznie pozwala to podjąć szybką decyzję i nabyć produkt, a jako dodatek do emocjonalnej satysfakcji z zakupu Villeroy & Boch gwarantuje jakość silnej marki. Z kolei dla firmy to znakomity sposób na podniesienie sprzedaży, gdyż pokazując klientowi w skondensowanej i interesującej formie bogactwo i wszechstronność swojej oferty, stymuluje go do kupienia nie pojedynczego przedmiotu, ale kompletnej aranżacji.

Aby wynieść swoje produkty ponad inne, anonimowe i przekonać partnerów handlowych o sile marki, Villeroy & Boch zaoferował im nową formę prezentacji. Taka żywa i atrakcyjna ekspozycja kompletnych aranżacji wnętrz działa na wyobraźnię o wiele lepiej i skuteczniej niż zwykłe boksy czy ekspozytory płytek w salonach sprzedaży, używane do tej pory. Villeroy & Boch podsuwa pomysły na układy rozmaitych produktów: ceramiki łazienkowej i mebli, wellness i akcesoriów, dopasowanych płytek ściennych i podłogowych oraz – jako dekoracje do emocjonalnie urządzonych wnętrz – zastawy stołowej, szkła, sztućców, bielizny stołowej i innych drobiazgów. Wszystko to ujęte zostało w cztery style życia – Metropolitan, Easy, Country i Classic.

Metropolitan to styl wielkomiejski i nowoczesny, który opiera się na kreatywności i otwartości. Jego cechą charakterystyczną jest przestronność – chłodna i stonowana, ale nie zimna.
Easy to styl nieskomplikowany, przyjazny. Stawia na pogodny nastrój i praktyczność zastosowanych we wnętrzu przedmiotów.
Country to styl ciepły i naturalny. Sprawia, że dom staje się azylem, gdzie można zaszyć się i odpocząć od trosk codziennego życia.
I wreszcie Classic – styl spokojny i wyrafinowany. Kładzie nacisk na harmonię, ponadczasową elegancję i wysoką jakość przedmiotów.

Po 5 latach Villeroy & Boch rozwinął koncepcję „The House of Villeroy & Boch”, a jej nową, zaawansowaną odsłonę zaprezentowano na targach Bau 2003. W oparciu o najnowszą wiedzę o sprzedaży, która twierdzi, że dziś ważniejsze niż kiedykolwiek jest zachęcenie końcowego klienta do zakupów poprzez wywoływanie u niego wrażeń emocjonalnych, „The House of Villeroy & Boch” został zaadaptowany do nowego wizerunku marki na wszystkich poziomach komunikacji. Przesłanie stało się jeszcze bardziej wyraźne i „namacalne”, można go doświadczać bardziej bezpośrednio. Nowoczesne aranżacje emanują subtelną, oszczędną atmosferą, bez zbędnych upiększeń, tak by trafić do wszystkich grup docelowych. Dzięki powściągliwej, jednolitej stylistyce ekspozycja harmonijnie podkreśla charakterystyczne cechy poszczególnych elementów wyposażenia. Wnętrza zaaranżowane w konkretnych stylach są wciąż aktualne, uwzględniają życzenia klienta w zakresie jeszcze większego natężenia emocji i stylistycznej kompetencji marki Villeroy & Boch. Mimo braku mieszkańców „domy” nie są bynajmniej bezosobowe – ich fronty ozdobiono specjalnymi wielkoformatowymi plakatami pod hasłem „My House of Villeroy & Boch”. Przedstawiają one ludzi, którzy obrazują cztery style życia Villeroy & Boch.

„The House of Villeroy & Boch” daje wrażenie kreatywnej, zintegrowanej całości. To naprawdę dom w domu i może zostać tak zaadaptowany, by pasował do indywidualnych warunków przestrzennych salonu ekspozycyjnego. Sprefabrykowane pokoje są instalowane jako modularne jednostki z odpowiednimi produktami Villeroy & Boch, a powstały z nich „dom” musi mieć kształt kwadratu lub prostokąta. „Dom” powinien być tak ulokowany w salonie, by był dobrze widoczny i rozpoznawalny ze wszystkich stron. Wszystkie „domy” – a na całym świecie, łącznie z polskimi, jest ich już około 270 – utrzymują konkretny standard. Ich powierzchnia to 96 (duży), 72 (średni z holem), 66 (średni bez holu) lub 49 (mały) metrów kwadratowych. Jasny, kremowy odcień pannacotta wybrano jako ponadczasowy kolor podstawowy, z którym inne kolory mogą się swobodnie łączyć. Drzwi i okna są stylizowane na drewno dębowe barwione na kolor ciemnego brązu. W zestawieniu z jasnym kolorem ścian tworzą one atrakcyjny, przyciągający wzrok kontrast, a prócz tego nadają domowi bogaty wygląd. „The House of Villeroy & Boch” pozostaje aktualny i „na czasie” dzięki prostym zmianom motywów dekoracyjnych. Jego cena zależy od rozmiaru i jest porównywalna z cenami tradycyjnych ekspozycji wysokiej jakości. Projektem i przygotowaniem sprefabrykowanych pokoi zajmują się pracownicy Villeroy & Boch w Mettlach, by zapewnić harmonię i stylistyczną spójność wszystkich aranżacji wnętrz.

Koncepcja „The House of Villeroy & Boch” zaprojektowana została w sposób szczególnie otwarty i zachęcający, umożliwiając klientowi bezpośredni dostęp do produktów na ekspozycji. Mottem jej jest: Dotykanie i sprawdzanie pożądane. „The House of Villeroy & Boch” pokazuje przejrzyste, uporządkowane aranżacje wnętrz, które mają wiele do zaoferowania rozmaitym gustom i pozwalają poczuć prawdziwie „domową atmosferę”. Oferują rozmaite wariacje i dobory możliwości, jako że  klient  poszukuje idei  i inspiracji,  które  odpowiadają  jego stylowi życia. Ponadto potrzebuje pomocy przy podjęciu decyzji, tak aby był w stanie zrealizować swoją osobistą koncepcję. Gdy te warunki są spełnione, jest gotowy do dokonania zakupu – szczególnie w przypadku dóbr wysokiej jakości – co potwierdza fakt, że większość decyzji o zakupach bazuje na pozytywnych doznaniach.

Źródło: budnet.pl
Autor: IRMEDIA/ budnet.pl

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

  • Drewniany dom Liczba postów: 77 Grupa: Trudne tema... Jeśli chodzi o domy drewniane to ja jestem dużym ich fanem, od zawsze mi się takie domy podobały, także i sam w końcu stając przed decyzją o budowie domu zdecyd...
  • Opony na lato Liczba postów: 108 Grupa: Trudne tema... Zakup opon to jedno. Trzeba w celu ich wymiany udać się do jakiegoś zakładu wulkanizacyjnego, najlepiej sprawdzonego. Ja od kilku sezonów korzystam z usług mobi...
  • Jaki samochód dla firmy? Liczba postów: 929 Grupa: Trudne tema... Moim zdaniem świetną opcją jest kupno samochodu powypadkowego na aukcjach. Konkretnie mowa tutaj o aukcjach ze strony https://www.autota.eu/pl , bo mają tam spr...
  • Mieszkanie w Warszawie Liczba postów: 8 Grupa: Opinie Przed kupieniem nowego mieszkania będę musiała sprzedać stare. Nie będzie to łatwe z powodu komornika, który na nim siedzi. Właśnie z tego powodu myślę nad wspó...
  • Bezpieczeństwo w magazynie Liczba postów: 180 Grupa: Aktualności Niedawno po serii włamań w naszej okolicy także postanowiliśmy zainwestować w monitoring oraz system alarmowy. W doborze i projekcie instalacji pomogła nam firm...

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 17204 użytkowników

Użytkownicy online (2)

gości: 241

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >