Markety budowlane w Polsce – analiza ASM  Centrum Badań i Analiz Rynku

Markety budowlane w Polsce – analiza ASM Centrum Badań i Analiz Rynku

Od kilkunastu lat nieustannie możemy obserwować, że obok dotychczasowych „tradycyjnych” punktów sprzedaży materiałów budowlanych i dekoracyjnych (sklepy detaliczne i hurtownie budowlane) pojawił się nowy rodzaj dystrybucji, markety i hipermarkety budowlane.


Aktualnie*  w Polsce funkcjonuje 205 marketów DIY. Najwięcej, bo 41 punktów sprzedaży skupia francuska sieć Bricomarche. Najmniej, bo po jednym budmarkecie mają rozpoczynające działalność w Polsce w 2006 i w 2007 roku sieci Brico Depot oraz Bricoman.

Liczba placówek marketów budowlanych w Polsce w 2007 roku

Powiększ

Uwzględniając lokalizację marketów DIY w Polsce, najwięcej bo 28 placówek znajduje się w województwie śląskim. W tym województwie funkcjonują budmarkety prawie wszystkich sieci. Swoje oddziały w tym województwie ma: Bricomarche (2 markety), Castorama (7 marketów), Leroy Merlin (4 markety), Mrówka (2 markety), Nomi
(2 markety), OBI (5 marketów) oraz Praktiker (6 marketów). Silnie „zmarketyzowane” są również województwa: mazowieckie, gdzie otwarto 23 placówki DIY oraz województwo dolnośląskie dysponujące 21 marketami budowlanymi.

Najmniej budmarketów, bo zaledwie 2, działają na obszarze województwa podlaskiego. Dodajmy, że są to placówki Leroy Merlin oraz Mrówka. Niewielką ilością marketów DIY charakteryzują się również województwa: opolskie (4 markety), lubelskie (5 marketów) oraz świętokrzyskie (5 marketów).

Więcej informacji i analiz o marketach DIY w Polsce we wrześniowym raporcie „Dystrybucja materiałów budowlanych 2007” przygotowywanym przez ASM Centrum Badań i Analiz Rynku.


*Stan na koniec sierpnia 2007 roku

Źródło: ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku / budnet.pl

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 19157 użytkowników

Użytkownicy online (2)

gości: 309

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >