„Media na Rynku Budowlanym” czyli skuteczne kanały dotarcia do osób związanych z branżą budowlaną

„Media na Rynku Budowlanym” czyli skuteczne kanały dotarcia do osób związanych z branżą budowlaną

Wiedza na temat najskuteczniejszych kanałów dotarcia, poznanie najbardziej opiniotwórczych środków przekazu czy zwyczajów związanych z korzystaniem z różnorodnych mediów, pozwala nie tylko zaspokoić potrzeby informacyjne, ale również ułatwia podjęcie decyzji w aspekcie przeprowadzenia efektywnych kampanii informacyjnych i reklamowych.


Firma ASM Centrum Badań i Analiz Rynku, postanowiła sprawdzić jakie są najskuteczniejsze kanały dotarcia do osób związanych z branżą budowlaną czyli inwestorów indywidualnych (którzy w 2006 lub 2007 nabyli materiały budowlane), architektów/projektantów, wykonawców oraz deweloperów. W raporcie „Media na Rynku Budowlanym1”   przedstawiono m.in. takie zagadnienia jak:
 czytelnictwo prasy ogólnej i branżowej
 oglądane stacje telewizyjne i słuchane stacje radiowe
 dostęp do Internetu i najczęściej wybierane usługi
 miejsce i częstotliwość korzystania z poszczególnych mediów: prasy ogólnej
i branżowej, z telewizji, z radia oraz z Internetu
 stosunek do reklam zamieszczanych w prasie, radiu, telewizji oraz Internecie
 elementy skutecznego przekazu reklamowego itd.

Z przeprowadzonych analiz wynika, że osoby związane z branżą budowlaną korzystają ze środków masowego przekazu średnio przez 12,8 godzin tygodniowo.

Najwięcej, bo 97,3%, respondentów ogląda stacje telewizyjne. Ponadto, znacząca liczba osób związanych z branżą budowlaną jest słuchaczami audycji radiowych (92,0%) oraz czytelnikami prasy ogólnej (90,8%) czyli niezwiązanej z branżą budowlaną.
W mniejszym odsetku, badani są użytkownikami Internetu (84,5%) oraz odbiorcami prasy branżowej (72,0%).

Dodajmy, że kobiety częściej niż mężczyźni czytają prasę ogólną, z kolei mężczyźni częściej korzystają z informacji zawartych w prasie branżowej oraz w Internecie. W zbliżonym odsetku zarówno kobiety jak i mężczyźni są odbiorcami radia i telewizji.

Analizując miejsce zamieszkania osób związanych z branżą budowlaną, bardziej aktywni pod względem czytania prasy ogólnej są mieszkańcy województw opolskiego i pomorskiego2. Z kolei, prasa branżowa częściej, niż na innych obszarach, czytana jest
w województwie dolnośląskim3. Co więcej, telewizja częściej odbierana jest w województwach świętokrzyskim, warmińsko-mazurskim, kujawsko-pomorskim, lubelskim oraz podkarpackim4. Natomiast radio częściej słuchane jest w województwach małopolskim, niż na pozostałych obszarach5. Dodajmy, że największy odsetek Internautów znajduje się w województwach mazowieckim i dolnośląskim6.

Więcej informacji o kanałach dotarcia do osób związanych z branżą budowlaną w raporcie „Media na Rynku Budowlanym” przygotowanym przez ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku.

1 Wyniki badań przeprowadzone na grupie N=1000 respondentów związanych z branżą budowlaną
2 odsetek wskazań dla czytających prasę ogólną kształtuje się od 72,2% w województwie podkarpackim do 100,0% w województwie opolskim
3 odsetek wskazań dla czytających prasę branżową kształtuje się od 52,0% w województwie świętokrzyskim do 84,9% w województwie dolnośląskim
4 odsetek wskazań dla oglądających telewizję kształtuje się od 92,3% w województwie podlaskim do 100,0% w województwach warmińsko-mazurskim, kujawsko-pomorskim, lubelskim, podkarpackim oraz świętokrzyskim
5 odsetek wskazań dla słuchających radia kształtuje się od 85,6% w województwie wielkopolskim do 99,0% w województwie małopolskim
6 odsetek wskazań dla korzystających z Internetu kształtuje się od 70,0% w województwie opolskim do 91,7% w województwie mazowieckim

Źródło: ASM Centrum Badań i Analiz Rynku / budnet.pl

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 17220 użytkowników

Użytkownicy online (2)

gości: 221

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >