Nowa ustawa o transporcie drogowym Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa

Nowa ustawa o transporcie drogowym Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa

Nowelizacja ustawy o transporcie drogowym zaproponowana przez Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa uwstecznia rynek, buduje bariery dla prowadzenia działalności – czyli stoi w całkowitej sprzeczności z Konstytucją Biznesu i założeniami SOR (Strategii Odpowiedzialnego Rozwoju) wprowadzanymi przez Ministerstwo Rozwoju (obecnie Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii). Ustawa niewłaściwie reguluje nowoczesne narzędzia internetowe, premiując archaiczne zasady typu egzamin z topografii – w dobie powszechnych GPSów i telefonów komórkowych. Czytaj dalej

 

Archaiczne przepisy zamiast ułatwień dla mikroprzedsiębiorców

Ustawa w żaden sposób nie uwzględnia ułatwień i możliwości rozwoju dla mikrofirm oraz osób, które świadczą usługi transportowe. Szeroko reguluje się nowe definicje i obowiązki pośredników, tymczasem koszty tych wymogów spadną na kierowców – zwłaszcza korporacji taksówkarskich. Warto zaznaczyć, że większość kierowców – zarówno taksówek, jak i innych form przewozu osób – to mali przedsiębiorcy, odprowadzający w Polsce podatki i opłacający ubezpieczenia społeczne. To ich dobro powinno być priorytetem Ministerstwa. Należy zaproponować ułatwienia i zmniejszenie formalności dla kierowców – w celu wspierania rozwoju małej przedsiębiorczości.


ustawa o transporcie drogowym

 

Czytaj również: Przychody członków zarządów spółek od 2018 r. podlegają opodatkowaniu stawką 18% i 32%


Nowelizacja ustawy o transporcie drogowym powinna uwzględniać przede wszystkim nowe technologie w transporcie, określać zasady działania w ramach innowacyjnych usług, takich jak car sharing, zmniejszać wymogi i obciążenia formalne, promować płatności bezgotówkowe i obrót cyfrowy (w tym e-paragon i procedowaną w ministerstwie Przedsiębiorczości e-fakturę), stymulować wolną konkurencję i ograniczać przywileje oligopolów, a także premiować małych przedsiębiorców, którzy budują PKB Polski.

Czytaj również: Split payment – dochodowy interes dla budżetu państwa czy dla przedsiębiorców również?



„Niestety, nowelizacja zaproponowana przez Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa w żaden sposób nie odnosi się do kluczowych, niezbędnych elementów – zwłaszcza tych, które poprawią sytuację  mikroprzedsiębiorców. Zamiast tego przeregulowuje rynek i narzuca nowe wymogi, których koszty będą musieli pokryć kierowcy. Ustawodawca nie zauważa że świat się zmienia i wpędza nas na powrót do PRL, gdzie taksówkarze stanowili grupę uprzywilejowaną. Nie rozwiązuje problemów na rynku, tworzy zaś nierealne bariery i nie uwzględnia nowych regulacji z Konstytucji Biznesu. Zupełnie pominięto też kwestie korzyści konsumentów. Dlatego projekt ten w całości powinien zostać zmieniony, zaś OSR przygotowany rzetelnie i kompleksowo – czego również zabrakło” wskazuje Marek Kowalski, przewodniczący Federacji

 

Źródło: GENESIS PR / budnet.pl
Chcesz coś przesłać? Jedziesz w trasę?

Czytaj też…

Czytaj na forum

  • Mieszkanie z rynku wtórnego - czy to dobry wybór? Liczba postów: 357 Grupa: Rynek wtórn... To zależy ale jeśli się dobrze zastanowić to lepiej jednak dopłacić i kupić nowe mieszkanko. Wiadomo, że nie wszystkie inwestycje są solidnie wykonywane dlatego...
  • Profit Development Wrocław Liczba postów: 3065 Grupa: Nieruchomoś... Lepiej jednak kupic mieszkanie w Warszawie niż pod Warszawą, to nic nie da, pod miastem mozna dom postawic a mieszkanie raczej nie bedzie przydatne bo i tak jes...
  • Projekt domu Liczba postów: 95 Grupa: Zanim wybud... Nie ma absolutnie konieczności kupowania od projektanta. Szczególnie, ze bedzie to rozwiazanie o wiele droższe. I nie wiemy również czy projektant tak naprawdę....
  • Janpul Liczba postów: 86 Grupa: Nieruchomoś... Witam Was! Poszukujemy z żoną mieszkania (wreszcie dostaliśmy upragniony kredyt...:) ) w Pruszkowie. Czytaliśmy długo komentarza i ostatecznie wybór padł na Jan...
  • Mieszkanie w Warszawie - gdzie ? Liczba postów: 85 Grupa: Rynek pierw... To już tak naprawdę zależy od indywidualnych wymagań co do lokalizacji, natężenia ruchu, budżetu na mieszkanie itd. Jeżeli jeszcze nie znaleźliście tego idealne...

Kalkulator zwrotu podatku VAT za materiały budowlane

Społeczność budnet.pl ma już 18223 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 290

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >