Nowa ustawa o transporcie drogowym Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa

Nowa ustawa o transporcie drogowym Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa

Nowelizacja ustawy o transporcie drogowym zaproponowana przez Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa uwstecznia rynek, buduje bariery dla prowadzenia działalności – czyli stoi w całkowitej sprzeczności z Konstytucją Biznesu i założeniami SOR (Strategii Odpowiedzialnego Rozwoju) wprowadzanymi przez Ministerstwo Rozwoju (obecnie Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii). Ustawa niewłaściwie reguluje nowoczesne narzędzia internetowe, premiując archaiczne zasady typu egzamin z topografii – w dobie powszechnych GPSów i telefonów komórkowych. Czytaj dalej

 

Archaiczne przepisy zamiast ułatwień dla mikroprzedsiębiorców

Ustawa w żaden sposób nie uwzględnia ułatwień i możliwości rozwoju dla mikrofirm oraz osób, które świadczą usługi transportowe. Szeroko reguluje się nowe definicje i obowiązki pośredników, tymczasem koszty tych wymogów spadną na kierowców – zwłaszcza korporacji taksówkarskich. Warto zaznaczyć, że większość kierowców – zarówno taksówek, jak i innych form przewozu osób – to mali przedsiębiorcy, odprowadzający w Polsce podatki i opłacający ubezpieczenia społeczne. To ich dobro powinno być priorytetem Ministerstwa. Należy zaproponować ułatwienia i zmniejszenie formalności dla kierowców – w celu wspierania rozwoju małej przedsiębiorczości.


ustawa o transporcie drogowym

 

Czytaj również: Przychody członków zarządów spółek od 2018 r. podlegają opodatkowaniu stawką 18% i 32%


Nowelizacja ustawy o transporcie drogowym powinna uwzględniać przede wszystkim nowe technologie w transporcie, określać zasady działania w ramach innowacyjnych usług, takich jak car sharing, zmniejszać wymogi i obciążenia formalne, promować płatności bezgotówkowe i obrót cyfrowy (w tym e-paragon i procedowaną w ministerstwie Przedsiębiorczości e-fakturę), stymulować wolną konkurencję i ograniczać przywileje oligopolów, a także premiować małych przedsiębiorców, którzy budują PKB Polski.

Czytaj również: Split payment – dochodowy interes dla budżetu państwa czy dla przedsiębiorców również?



„Niestety, nowelizacja zaproponowana przez Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa w żaden sposób nie odnosi się do kluczowych, niezbędnych elementów – zwłaszcza tych, które poprawią sytuację  mikroprzedsiębiorców. Zamiast tego przeregulowuje rynek i narzuca nowe wymogi, których koszty będą musieli pokryć kierowcy. Ustawodawca nie zauważa że świat się zmienia i wpędza nas na powrót do PRL, gdzie taksówkarze stanowili grupę uprzywilejowaną. Nie rozwiązuje problemów na rynku, tworzy zaś nierealne bariery i nie uwzględnia nowych regulacji z Konstytucji Biznesu. Zupełnie pominięto też kwestie korzyści konsumentów. Dlatego projekt ten w całości powinien zostać zmieniony, zaś OSR przygotowany rzetelnie i kompleksowo – czego również zabrakło” wskazuje Marek Kowalski, przewodniczący Federacji

 

Źródło: GENESIS PR / budnet.pl
Chcesz coś przesłać? Jedziesz w trasę?

Czytaj też…

Czytaj na forum

Kalkulator zwrotu podatku VAT za materiały budowlane

Społeczność budnet.pl ma już 17961 użytkowników

Użytkownicy online (3)

gości: 230

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >