Przepis na sukces:Firma powinna wyróżniać się na tle konkurencji i dobrze rozumieć potrzeby klientów

Przepis na sukces:Firma powinna wyróżniać się na tle konkurencji i dobrze rozumieć potrzeby klientów

Doświadczenie, profesjonalizm, innowacje – to ważne elementy, które charakteryzują działania wiodących polskich przedsiębiorstw. Odnoszą one sukcesy w Polsce, coraz częściej z powodzeniem konkurują również z podmiotami z zagranicy. Zbudowanie silnej, rozpoznawalnej w kraju i poza jego granicami marki to niełatwy i długotrwały proces. Osiągnięcia polskich firm pokazują jednak, że jest to jak najbardziej możliwe.

 

Sukces – niezależnie od dziedziny – zwykle nie jest dziełem przypadku, tylko solidnej, długotrwałej pracy. Tak jest w sporcie, muzyce, nauce, podobnie dzieje się również w biznesie. Udowodniło to wiele rodzimych firm, które z małych spółek stały się prężnie działającymi przedsiębiorstwami tworzącymi nowe miejsca pracy. Ich innowacyjne produkty wyznaczają standardy, a mimo to, nie ustają one w wysiłkach, by wprowadzać na rynek coraz to nowsze, doskonalsze rozwiązania. Za przykład spółki, która dzięki ciężkiej pracy swoich twórców, stała się liderem na polskim rynku materiałów izolacyjnych, może posłużyć działająca od ponad 20 lat firma AIB.

 

 

Spełniać złożone obietnice

Założyciele AIB przyjęli, że zgodnie z ich wykształceniem i doświadczeniem, firma powinna specjalizować się w wytłaczaniu i produkcji wysokiej klasy materiałów izolacyjnych. Zaczynali od jednej linii produkcyjnej. Obecnie przedsiębiorstwo posiada, m.in. własny, nowoczesny zakład, specjalistyczny dział badawczo-rozwojowy i zatrudnia ponad sto osób. Asortyment produktów mocno wykracza poza uszczelki i obejmuje system uszczelniających taśm okiennych (Integra System), masy butylowe, profile z PVC, konsole do montażu okien czy bloki podparapetowe. – Nasze rozwiązania od początku tworzyliśmy z myślą o zbudowaniu silnej, polskiej marki, która będzie zdolna konkurować na rynku krajowym i europejskim – mówi Maciej Ślączka, Prezes AIB i jeden z założycieli firmy – Postanowiliśmy, że produkty firmowane marką AIB będą zawsze innowacyjne oraz najwyższej jakości. I od ponad dwudziestu lat tego postanowienia dotrzymujemy – dodaje. To ważne, bo wyroby, za którymi stoją silne marki, są dla nabywców obietnicą spełnienia szeregu cech, jakich od nich oczekują, a które solidny brand powinien im gwarantować. Produkty firmy AIB od lat są ważnym komponentem nowoczesnych, energooszczędnych okien i drzwi renomowanych polskich producentów.

 

Czytaj również: Jak przedstawiają się ceny mieszkań na świecie?

 

Wyróżniać się spośród konkurencji

Zbudowanie i utrzymanie dobrej pozycji przedsiębiorstwa to swego rodzaju sztuka, która wymaga stosowania różnych narzędzi i metod, w zależności od bieżących potrzeb oraz otoczenia konkurencyjnego – tłumaczy prezes AIB. Sztuką jest, np. odróżnić się od konkurencji. Silne marki oferują zestawy unikalnych, typowych tylko dla nich cech i korzyści, które zapewniają swoim odbiorcom. Ponieważ rynek nie stoi w miejscu, przedsiębiorstwa muszą wciąż się rozwijać i inwestować w coraz nowszy asortyment i technologie. – Dzięki stałemu zwiększaniu nakładów na prace badawczo-rozwojowe, stworzyliśmy szeroką gamę produktów, które zaspokajają potrzeby dynamicznie rozwijającej się branży stolarki otworowej. Ponieważ zależy nam na dostarczaniu rozwiązań najwyższej jakości, uruchomiliśmy nowoczesne laboratorium, w którym przeprowadzamy badania i testy wymagane przez naszych klientów – mówi Maciej Ślączka. W swoich precyzyjnie planowanych działaniach przedsiębiorstwo stawia na wiedzę i doświadczenie ludzi, dlatego dba o stałe podnoszenie kwalifikacji pracowników. Dzięki ich kreatywności i otwartości na nowe pomysły, spółka jest w stanie przyjąć nawet bardzo nietypowe zlecenia. Nie mniej ważne są też ciągłe dążenie do optymalizacji produkcji oraz doskonale zorganizowany transport i logistyka. Pozwala to na skrócenie do minimum czasu dostawy, co bardzo cenią sobie klienci. Firma dba również o ochronę środowiska naturalnego, używane przez nią materiały – termoplastyczne elastomery – są łatwe do ponownego przetworzenia. Wszystko to sprawia, że AIB osiągnęło status firmy rozpoznawalnej w branży i wciąż z powodzeniem rozwija swoją działalność.

 

 

Zrozumieć klienta

Posiadanie w ofercie określonych, nawet bardzo atrakcyjnych produktów, czasami może nie wystarczyć do osiągnięcia sukcesu. Duża ilość odbiorców potrzebuje zindywidualizowanych rozwiązań, ściśle dopasowanych do ich specyficznych wymagań i potrzeb. Dlatego jedną z kluczowych umiejętności nowoczesnej firmy jest elastyczność i dobre zrozumienie wymagań klientów. Spółka AIB stawia na ciepły kontakt i wysoką jakość obsługi kontrahentów – zarówno krajowych jak i zagranicznych. – To szczególnie ważne, ponieważ naszych produktów nie da się po prostu kupić w sklepie – wyjaśnia Maciej Ślączka – Nabywcami oferowanych przez nas rozwiązań są klienci biznesowi, którzy cenią sobie to, że do każdego z nich podchodzimy indywidualnie – dodaje prezes AIB. Spółka w swoim asortymencie posiada wyroby ze standardowego programu, ale oferuje również rozwiązania od początku projektowane pod konkretne potrzeby danego kontrahenta. W tym przypadku możliwe do zastosowania są dwie drogi prowadzące do osiągnięcia zamierzonego celu.  W pierwszej, służby techniczne klienta przedstawiają wstępne założenia projektu lub ewentualnie jego gotowe propozycje, a doświadczeni eksperci pracujący w AIB weryfikują je pod kątem możliwości technicznych (wykonanie oprzyrządowania) oraz produkcyjnych. W drugiej klient zdaje się w całości na wiedzę i doświadczenie pracowników Działu Badawczo-Rozwojowego, Projektowania i Wdrażania, i oczekuje od AIB opracowania optymalnego dla siebie rozwiązania. Dzięki temu efekt końcowy, w postaci wysokiej klasy komponentów, jest w pełni dopasowany do oczekiwań odbiorcy.

 

 

Czytaj również: Wstępne wyniki budownictwa mieszkaniowego w pierwszych pięciu miesiącach bieżącego roku

 

Nie ma jednej, uniwersalnej metody na stworzenie prężnie działającego przedsiębiorstwa. To prawdziwa sztuka, która wymaga nie tylko zastosowania nieszablonowych pomysłów, lecz także ciężkiej pracy. Firma powinna wyróżniać się na tle konkurencji i dobrze rozumieć potrzeby klientów. Dzięki temu, będzie w stanie przygotować rozwiązania optymalnie dopasowane do ich wymagań.

2014-06-26
Źródło: RedPen / budnet.pl

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

  • Nowoczesna edukacja Liczba postów: 13 Grupa: Trudne tema... Jakie macie zdanie na temat prywatnych szkół? https://24kato.pl
  • Zakupy przez internet Liczba postów: 653 Grupa: Trudne tema... Bardzo często robie zakupy w sklepach internetowych, to pozwala mi robić zakupy nie wychodząc z domu. https://24kato.pl
  • Prezent dla dziewczyny Liczba postów: 90 Grupa: Trudne tema... Zastanawiam się nad zakupem nowego samochodu. Czy opłaca się zakupić samochód prosto z salonu? https://24kato.pl
  • Jaki samochód dla firmy? Liczba postów: 924 Grupa: Trudne tema... Moim zdaniem świetną opcją jest kupno samochodu powypadkowego na aukcjach. Konkretnie mowa tutaj o aukcjach ze strony https://www.autota.eu/pl , bo mają tam spr...
  • Jaki samochód dla rodziny? Liczba postów: 266 Grupa: Trudne tema... Ktoś już wcześniej polecał samochód elektryczny. Ja jestem tego samego zdania i sam mam elektryka. Później kupilem też staccje ładowania, ponieważ miałem czasam...

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 17202 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 198

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >