Starodawny sklep z farbami

Starodawny sklep z farbami

Dzisiejsze salony sprzedaży, szczególnie ekskluzywnych marek, epatują elegancją, wysublimowanym kolorem i kuszą uwodzicielskim zapachem, a ich właściciele przykładają wyjątkową troskę do obsługi klientów. Jak było dawniej? Jak wyglądała dystrybucja? Poniżej kilka słów o początkach znanej marki farb, której historia sięga roku 1883. Czytaj dalej

 

Głosy i gesty vs multimedialne obrazy

Bracia Benjamin i Robert Moore, założyciele Benjamin Moore & Co. słynnego amerykańskiego producenta farb, byli w pełni przekonani o konieczności ścisłego współdziałania ze swymi partnerami w biznesie. W ramach wsparcia w działaniach promocyjnych pracownicy firmy zachęcali właścicieli sklepów do organizowania spotkań z klientami i wspólnie przekonywali ich do malowania swych domów (wewnątrz i na zewnątrz) farbami marki Benjamin Moore. Powyższe zdjęcie przedstawia nienaganną aranżację wnętrza z początków XIX w. jednego ze sklepów w Jefferson City, które już za kilka chwil gościć będzie tłumne grono słuchaczy.

 

Czytaj również: Jesienna paleta barw

 


 

Wystrojone damy  spragnione wiedzy

Kapelusze i rękawiczki stanowiły obowiązkowy element ubioru pań chętnie uczestniczących w popołudniowych pokazach, podczas których poznawały tajemne arkana sztuki malowania domów. W czasach, kiedy nie było jeszcze telewizyjnych programów poruszających tematykę aranżacji wnętrz i doboru kolorystyki, takie spotkania organizowane w samym centrum miast przyciągały rzesze elegantek. To właśnie płeć piękna stanowiła zasadniczą grupę docelową ówczesnych szkoleń. Powyższa fotografia przedstawia spotkanie zorganizowane przez firmę „Fulton Lumber Company” w Fulton w stanie Missouri.

 

Czytaj również: Nowa paleta karnawałowych barw

 

 

Wyraź to kwiatami

Nie, to nie sklep z kwiatami. To salon sprzedaży farb marki Benjamin Moore. Tutaj zapomniano o opinii, według której większość punktów sprzedaży farb to ciemne, techniczne wnętrza, tak dalekie od eleganckich. Mocno rozświetlona, radosna, a jednocześnie wytworna przestrzeń ozdobiona bukietami świeżych kwiatów tworzy niepowtarzalny, przyjazny klientowi klimat.

 

Czytaj również: Najnowsze farby z certyfikatem EU Ecolabel

 


 

Serdecznie witamy! 

Sprzedawca farb dumnie stoi w pełni gotowy do udzielenia każdej odpowiedzi z zakresu produktów malarskich i czynności malowania. Ta pochodząca z 1934 roku fotografia prezentuje wnętrze sklepu firmy „A.W. Levermann Paint Store” w Corsicanna w Teksasie. Widzimy plansze z reklamami produktów marki Benjamin Moore, a wśród nich „Security Barn Paint” czyli specjalną farbę przeznaczoną do malowania … stodół. Koncern Benjamin Moore & Co. oferował swoim dystrybutorom plansze reklamowe praktycznie w nieograniczonej ilości jako skuteczne wsparcie promocji sprzedaży.

 

Czytaj również: Magia koloru

 


 

Betty Moore Paint Service

W 1934 roku słynna Betty Moore (jeden z jej wizerunków przedstawia rysunek po prawej stronie) rozpoczęła pracę w Benjamin Moore & Co. Ta fikcyjna postać, grana przez szereg aktorek, podróżowała dookoła Ameryki nauczając i demonstrując praktycznie, jak dokonać wyboru najlepszej farby i odpowiednich zestawień kolorystycznych. Betty nie pozostawiła żadnego pytania klienta bez odpowiedzi.

 

Czytaj również: Barwy natury

 


 

„Use Moore Paint!”  

Reklama na ciężarówce stojącej na zewnątrz sklepu firmy „Hynds - Upshaw Paint & Glass Co.” pomagała propagować hasło „Use Moore Paint”. Zastosowany skrót myślowy nie pozostawia żadnych wątpliwości, że chodzi o farby marki Benjamin Moore.

 

Źródło: B.M. Polska Sp. z o. o. / budnet.pl

Zobacz galerie zdjęć

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

Kalkulator paneli podłogowych

Społeczność budnet.pl ma już 19158 użytkowników

Użytkownicy online (2)

gości: 224

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >