System master key - czym jest i jak można wykorzystać go w firmie?

System master key - czym jest i jak można wykorzystać go w firmie?

Coraz więcej mówi się o inteligentnych domach czy biurach. System master key to rozwiązanie znane już od jakiegoś czasu, które pozwala uzyskać nowoczesność i bezpieczeństwo w firmie nawet bez sięgania po rozwiązania elektroniczne. Czytaj dalej

Czym jest system master key?

W skrócie master key to rozwiązanie problemu pęków kluczy, wśród których zawsze trudno znaleźć ten właściwy. To jeden klucz otwierające różne zamki i to niekoniecznie tego samego rodzaju. Sprawdzi się przy kłódce do magazynu, drzwiach do szafy czy zamku w skrzydle drzwi wejściowych.

 

System master key - czym jest i jak można wykorzystać go w firmie?

 

Czytaj również: Inteligentny Czujnik Dymu z aplikacją mobilną do samodzielnego montażu

 

Początkowo przed podjęciem decyzji o wprowadzeniu takiego rozwiązania może powstrzymywać cena. Master key / klucz centralny to w końcu nie tylko sam klucz, ale też wcześniejsza wymiana zamków na takie, z którymi jest kompatybilny. Po analizie korzyści wielu właścicieli firm szybko jednak dochodzi do wniosku, że to się zwyczajnie opłaca.

 

Nowoczesne rozwiązanie dla hoteli

Hotele, domy studenckie czy pensjonaty kojarzą się zwykle z tablicą w recepcji, na której wiszą dziesiątki kluczy. W sytuacji awaryjnej szybkie znalezienie odpowiedniego spośród setek może być trudne, a od tego czasem może zależeć życie czy bezpieczeństwo gości. Klucz master key w takich miejscach jest więc niezbędny. Dotyczy to również kompleksów biur czy pokojów na wynajem. Właściciel obiektu może przy tym dowolnie zaprojektować system dla swojego hotelu czy wieżowca. Portierzy mogą dostać osobny master key, który otworzy tylko część pomieszczeń – na przykład wyłącznie pokoje hotelowe i recepcję. Z kolei poszczególni goście dostaną tylko klucz do konkretnego pokoju. Co najważniejsze – systemy master key marek takich jak Gerda są chronione przed nieautoryzowanym dorabianiem kluczy.

 

Kontroluj ilość kluczy w obiegu

W związku z tym szef czy zarządca obiektu może kontrolować, ile kluczy jest w obiegu i kto z nich korzysta. W przypadku kradzieży znacznie ułatwia to dotarcie do sprawcy nadużycia. Przykładowo obecnie klucz do pokoju mogą mieć pracownicy, zarządca, pracownicy ochrony i firmy sprzątającej. Wystarczy, że jedna z tych osób dorobi klucz osobie znajomej czy członkowi rodziny, a ci jeszcze raz zrobią kopię, by wnętrze przestało być odpowiednio chronione. A przecież w starszych hotelach czy biurowcach taki obieg kluczy na przestrzeni lat obejmuje już tysiące osób. Inwestycja w system master key pozwala zapanować nad chaosem – potencjalny najemca musiałby przekazać komuś swój własny klucz, co szybko udałoby się wykryć, zapobiegając potencjalnemu nadużyciu.

 

Przełom w bezpieczeństwie

Przy okazji niedawnego zamieszania wokół RODO sporo mówiło się o bezpieczeństwie danych. Pojawiły się wątpliwości co do tego, czy zeszyt pełen adresów na stole w recepcji to dobry pomysł. A przecież w wielu hotelach czy domach studenckich wciąż na wyciągnięcie ręki w okolicach portierni można znaleźć pęk kluczy do pokojów gości czy najbardziej poufnych biur i kas. Z pewnością więc w takim miejscu warto zainwestować w system master key, który może oszczędzić olbrzymich kłopotów zarówno gościom, jak i właścicielowi firmy czy obiektu.

 

Czytaj również: Monitoring budynków a RODO. Co warto wiedzieć i gdzie szukać profesjonalnej porady

 

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Źródło: Artykuł sponsorowany / budnet.pl

Czytaj też…

Czytaj na forum

Kalkulator ilości tapety

Społeczność budnet.pl ma już 19233 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 249

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >