Trwa modernizacja zabytkowego Portu Palermo

Trwa modernizacja zabytkowego Portu Palermo

Port Palermo niedługo przemieni się w nowoczesny obiekt, do tego jednak czasu przebudowa będzie uciążliwa dla pasażerów. Aby ułatwić komunikację zbudowano stację tymczasową, zabezpieczoną bramami i panelami. Czytaj dalej

 

Ze szkła i stali

 Port Palermo jest w trakcie przebudowy, która ma za zadanie dostosować go do wymogów nowoczesności. Projekt architektoniczny przygotował renomowany specjalista – Italo Rota. Po zakończeniu prac port stanie się obiektem ze stali i szkła, po którego kondygnacjach pasażerowie będą się przemieszczać panoramicznymi windami. Niesamowitego uroku nadadzą instalacje świetlne, które stworzą efekt dna morza. Nie zabraknie również infrastruktury usługowej – restauracji i sklepów.

 

Czytaj również: Trwa renowacja londyńskiej Water Tower

 

 

Wyzwania dla projektu

Główną przyczyną remontu była konieczność dopasowania strefy portowej do aktualnych standardów obsługi, a co za tym idzie również poprawa infrastruktury usługowej i logistyki. W ramach prowadzonych prac zostaną przebudowane poczekalnie, system kontroli oraz strefy przyjmowania pasażerów. Usługi transportowe zostaną połączone z częścią restauracyjno-sklepową. Dostęp do portu będzie możliwy również od strony miasta. Poprawie ulegnie także komunikacja – zostanie przebudowana sieć dróg wewnętrznych, powstaną ronda oraz tunel. Nowa część obiektu zostanie połączona z zabytkowymi elementami z XX wieku – fasadą z lat 40’ oraz innymi konstrukcji, które zostaną oczyszczone i odrestaurowane.

 

Czytaj również: Amfiteatr w Zakopanem

 


 

Rozwiązanie tymczasowe

Prace budowlane utrudniły funkcjonowanie portu, dlatego skonstruowano tymczasową konstrukcję do obsługi pasażerów. System paneli i bram, dostarczony przez włoski oddział firmy Betafence z Tortoreto, zabezpiecza przepływ osób w dwóch kierunkach. Panele Securifor zostały zamontowane na słupach prostokątnych z listwą zabezpieczającą. Dla większej sztywności każdy panel osadzono w stalowej ramie. Bramy dwuskrzydłowe wypełniono również panelami Securifor, w dolnej części uzupełniając je profilem poziomym. Ogrodzenie zostało pomalowane proszkiem poliestrowym w białym kolorze. Wejścia do trapów ogrodzono przenośnymi panelami Tempofor F2, które osadzono w postawach i wsparto podwójnymi podpórkami bocznymi.

 

Czytaj również: Technologia modułowa dla użytkowników biurowców

 


Dla pasażerów i dla towarów

Port Palermo to jeden z największych portów pasażerskich i wycieczkowych na południu Włoch, obsługujący promy pływające do takich miast jak Neapol, Genua czy Tunis oraz wodoloty na Wyspy Liparyjskie i wyspę Ustica. W 2007 roku obsłużono tu łącznie 2,3 mln pasażerów. Port jest otwarty również na obrót towarami. W tutejszych stoczniach buduje się statki pasażerskie i towarowe.

Źródło: hyperCREW / budnet.pl

Zobacz galerie zdjęć

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

  • Budowa hali Liczba postów: 241 Grupa: Innowacje w... Jeśli chodzi o znaki, to podczas budowy nowych osiedli konieczne jest także zaplanowanie dróg oraz ich właściwe oznakowanie. Informacje na ten temat można znale...
  • pompy ciepła Liczba postów: 29 Grupa: Innowacje w... Z jakiej formy ogrzewania korzystacie i dlaczego? producent ogrodzeń aluminiowych
  • Tanie domy szkieletowe Liczba postów: 75 Grupa: Innowacje w... Polecam Skandic Hus jeżeli jesteś zainteresowany ciekawym projektem na ładny i wygodny dom.
  • Centrala pożarowa Liczba postów: 13 Grupa: Innowacje w... Z jakich systemów zabezpieczeń korzystacie? producent ogrodzeń aluminiowych
  • Nowoczesne budownictwo?] Liczba postów: 64 Grupa: Innowacje w... Szanowni Państwo, Szczególną uwagę warto zwrócić na rodzaj materiału ociepleniowego oraz zastosowany system wykończenia elewacji (preparat gruntujący, zaprawa k...

Kalkulator zużycia materiałów do budowy sufitów podwieszanych

Społeczność budnet.pl ma już 19159 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 304

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >