Umocniony nasyp Szybkiej Kolei Hiszpańskiej

Umocniony nasyp Szybkiej Kolei Hiszpańskiej

Pociągi, które na trasie Kordowa – Malaga mogą rozwijać prędkość do 350 km/h stanęły w obliczu zagrożenia. Nasyp kolejowy o długości 155 km był podkopywany przez urocze szkodniki, dlatego do jego umocnienia zastosowano siatkę heksagonalną.

 

Zapobiec ryzyku wypadków

 Tam, gdzie można osiągnąć zawrotne prędkości 350 km/h bezpieczeństwo ma priorytet. Aby zapewnić stabilność torów kolejowych na trasie Kordowa – Malaga wykorzystano produkt firmy Betafence – siatkę plecioną o sześciokątnych oczkach, wykonaną z grubego drutu.

 

 

 

Złe zające

 Takiego rozwiązania wymagała specyfika terenu wzdłuż trasy Madryt – Malaga. Duża część odcinków zlokalizowana jest wśród pól i lasów, w których żyją zające. Zwierzaki wybrały nasypy jako doskonałe miejsce na swoje nory i zjawisko stało się prawdziwą plagą.

 

 

Ryzyko ich działań mogłoby mieć poważne skutki dla konstrukcji nasypów. Korytarze nor rozgałęziają się, co wpływa na osłabienie konstrukcji, a tym samym przyczyniłoby się do osuwania ziemi. W czarnym scenariuszu mogłoby dojść do poważnej katastrofy.

 

 

Ponad milion m2 siatki

 Wprowadzono działania prewencyjne, których celem było uniemożliwienie zającom dostępu do nasypów poprzez zabezpieczenie łącznie 1,3 mln m2  powierzchni terenu za pomocą siatki Hexanet. Siatka jest ocynkowana i pokryta antykorozyjną powłoką PVC. Jej oczka mają rozmiar 38 mm, a średnica drutu wynosi od 1,40 do 1,80 mm, dzięki czemu produkt jest odporny na przegryzienie. Całość została wyprodukowana na zamówienie.

 

 

18 miesięcy wytężonej pracy

 Proces powlekania siatką olbrzymiej powierzchni nasypu trwał łącznie 18 miesięcy, podczas których każdego dnia na miejsce dowożono 1 do 2 ciężarówek załadowanych siatką w rolkach. Na ziemi siatki rozwijano, następnie łączono je drutem, po czym przysypywano cienką warstwą gruntu.

 

 

 

Szybka kolej – długa inwestycja

 NAFA - Nuevo Acceso Ferroviario a Andalucía (Nowa Droga Kolejowa do Andaluzji) to projekt, którego część stanowi odcinek Kordowa – Malaga. Prace nad budową szybkiej kolei rozpoczęły się już w roku 1999 i trwały wiele lat ze względu na stopień skomplikowania samego projektu, jak i terenu, przez który poprowadzono torowisko. Natomiast skutki budowy są jak najbardziej zauważalne dla użytkowników kolei. Dzięki wybudowaniu odcinka Madryt – Malaga czas przejazdu pomiędzy tymi miastami skrócił się o 1,5 godziny. Pociągi na tej trasie mogą już teraz jeździć z prędkością do 300 km/h, choć konstrukcyjnie została ona przygotowana nawet na 350 km/h.

 

 

Źródło: hyperCREW / budnet.pl

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

  • Tani i dobry grill Liczba postów: 18 Grupa: Zagospodaro... W zależności od swoich preferencji możesz sięgnąć zarówno po gotowe zestawy mebli, jak i pojedyncze elementy. Co więcej, na rynku znajdziesz zestawy obiadowe or...
  • pies ze schroniska Liczba postów: 183 Grupa: Nasze zwier... Jeśli szukasz kompleksowej obsługi weterynaryjnej, sprawdź zakres usług oferowanych przez LeVet. Oferują oni szeroki wachlarz zabiegów, które mogą pomóc Twojemu...
  • Narzędzia ogrodowe na cały rok Liczba postów: 6 Grupa: Ogród i dzi... Jeśli szukacie dobrej jakości w zakresie narzędzi i elektronarzędzi ogrodowych to warto zapoznać się z ofertą hurtowni Chle-Mar https://chle-mar.pl/ gdzie będzi...
  • Narzędzia ogrodowe z wydajnym akumulatorem Liczba postów: 18 Grupa: Ogród i dzi... No to jak przyszedł już moment na wybór akcesoriów i narzędzi ogrodowych to jak najbardziej warto sprawdzić ofertę hurtowni Chle-Mar https://chle-mar.pl/ w któr...
  • Jaka karma dla dorosłego psa? Liczba postów: 112 Grupa: Nasze zwier... Dlaczego pies nie je suchej karmy ? Przeczytałam setki artykułów, aż w końcu udałam się do weterynarza. On pomógł mi dobrać, taką którą piesek polubił. Kupowała...

Kalkulator zebranej deszczówki

Społeczność budnet.pl ma już 19164 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 196

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >