Zyski czołowego dewelopera z Trójmiasta

Zyski czołowego dewelopera z Trójmiasta

Grupa Kapitałowa Inpro, jeden z czołowych trójmiejskich deweloperów notowany na GPW w Warszawie, podsumowała wyniki za 2013 rok. Skonsolidowany zysk netto wyniósł 15,1 mln zł, przy osiągniętych przychodach ze sprzedaży w wysokości 178,3 mln zł. Wartość sprzedanych przez Grupę mieszkań wzrosła r/r o 42% i wyniosła 182 mln zł brutto.

 

Grupa w 2013 roku wypracowała skonsolidowane przychody ze sprzedaży na poziomie 178,3 mln zł, czyli o 10,8% wyższe niż w roku 2012, kiedy uzyskała 160,9 mln zł. Zysk netto w 2013 roku wyniósł 15,1 mln zł i zmniejszył się o 16% w porównaniu do roku 2012. Wpływ na obniżenie rentowności miała sytuacja na rynku deweloperskim i konieczność stosowania różnorodnych promocji. Dodatkowo na ostateczny poziom wyniku netto Grupy miały również wpływ koszty wyposażenia Hotelu Mikołajki Sp. z o.o., które zostały jednorazowo odpisane w koszty uzyskania przychodu.  

 

Czytaj również: Rosnące przychody producenta chemii budowlanej

 

Na poziomie jednostkowym przychody ze sprzedaży były o 16% wyższe r/r i wyniosły blisko 185 mln zł. Spółka w 2013 roku wydała więcej lokali niż rok wcześniej (410 sztuk w porównaniu do 344). Wypracowany zysk netto stanowił 8% sprzedaży w porównaniu z 11% w roku poprzednim.  

 

„Miniony rok okazał się dużo lepszy niż początkowo zakładaliśmy, co pozwala nam z nadzieją patrzeć w przyszłość”. – powiedział Piotr Stefaniak, Prezes Spółki Inpro SA.

 

Czytaj również: Sprzedano Willa Syrena

 

Grupa sprzedała łącznie 499 mieszkań i domów brutto (w rozumieniu umów przedwstępnych), w tym INPRO SA - 443 lokale. Jest to o 21% więcej aniżeli w roku poprzednim. Po uwzględnieniu umów rozwiązanych, tzw. sprzedaż netto Grupy wyniosła 419 umów, natomiast sprzedaż netto INPRO wyniosła 373. Wartość sprzedanych przez Grupę mieszkań w 2013 roku to 182 mln zł brutto, wyższa o 54 mln zł (wzrost o 42%) od wartości uzyskanej w roku 2012.

 

Grupa Inpro w 2013 roku przekazała 468 lokali wobec 409 rok wcześniej, czyli o 14% więcej. Najlepszym okresem był I i IV kwartał. Grupa wydała wtedy odpowiednio 156 i 175 mieszkań. Istotny wpływ miały cztery inwestycje, które oddano do użytkowania w 2013 roku: trzy budynki osiedla City Park (B, C, D), dwa ostatnie budynki Osiedla Jabłoniowa (I i J), Chmielna Park budynek A oraz otwarcie kompleksu hotelowo-apartamentowego Hotel*****Mikołajki na Wyspie Ptasiej. Jednocześnie w przedmiotowym okresie Grupa INPRO SA wprowadziła do sprzedaży 428 lokali i domów w następujących projektach: Chmielna Park budynek B, City Park budynek E i F, Wróbla Staw domy wielorodzinne etap III, Wróbla Staw domy jednorodzinne etap D, Osiedle Leszczynowe budynek nr 13. Zakończona została także rozbudowa hotelu Dom Zdrojowy****
w Jastarni o 24 pokoje.

 

Czytaj również: Szybka sprzedaż działki nie musi być trudna!

 

W drugiej połowie 2014 roku Grupa planuje uruchomić sprzedaż pierwszych budynków z nowych projektów o bardzo atrakcyjnych lokalizacjach, m.in. w Gdańsku Oliwie przy
ul. Grunwaldzkiej (grunt zakupiony w 2013 roku od TVP SA) oraz w Gdańsku Przymorzu, przy ul. Szczecińskiej. Rozpocznie się również budowa następnych etapów już prowadzonych projektów. To powinno pozwolić Grupie Inpro na utrzymanie wysokiego poziomu transakcji sprzedaży w 2014 roku, a w konsekwencji przyczynić się do dalszego, systematycznego wzrostu wartości INPRO SA. 

2014-03-21
Źródło: Tauber / budnet.pl

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

  • Rzetelna firma budowlana Liczba postów: 16 Grupa: Trudne tema... Jaką firmę budowlaną z Krakowa możecie mi polecić? https://enedu.pl/kursy-stacjo narne/kompleksowa-terapia-wisceralna/
  • Materac do sypialni - nowe łóżko Liczba postów: 5 Grupa: Trudne tema... Unikalne właściwości pianek powodują, że podłoże bardzo dobrze dopasowuje się do każdej części ciała. Na takim materacu Twoje ciało nie będzie się zapadać, a Ty...
  • Kontener magazynowy- warto? Liczba postów: 44 Grupa: Trudne tema... Przedsiębiorstwo Gutlift https://gutlift.pl/o-firmie jest ekspertem w dziedzinie dostarczania i wynajmu urządzeń budowlanych, w tym podnośników roboczych oraz p...
  • Marketing szeptany - warto? Liczba postów: 43 Grupa: Trudne tema... Marketing szeptany to według mnie wyjątkowo skuteczna forma reklamy, przynosząca świetne efekty. Moja współpraca z agencją marketingu internetowego https://www....
  • panorama jako reklama firmy? Liczba postów: 326 Grupa: Trudne tema... Uważam, że stworzenie roll-upa to jedna z najlepszych metod reklamy. Postawiłem na profesjonalizm i skorzystałem z usług grafika z https://www.lartweb.pl/produ...

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 19233 użytkowników

Użytkownicy online (4)

gości: 344

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >