Zapisz się do newslettera | Zarejestruj się | Zaloguj się

Jak głębokie fundamenty?

« Powrót do grupy: Robimy fundament

Stron: 2 ▾ Skocz do strony
1 2  ▸

24 listopada 2006, 13:03

Zgadzam sie: good 0 bad

Jak głębokie powinny być fundamenty pod budynek mieszkalny, a jakie pod gospodarczy (chlewnię)??

Zgłoś | Cytuj | Link
Reklamy Google

24 listopada 2006, 18:57

Zgadzam sie: good 0 bad

To zależy z czego będziesz budować. Nie ma specjalnych wymagań dla fundamentów pod ściany budynków wykonanych z betonu komórkowego. Ze względu na małą gęstość (czyli ciężar) betonu komórkowego, pod ściany z tego materiału nie są potrzebne masywne fundamenty. To samo suporex i ytong, a do pozostałych wydaje mi się, że powinno być solidnie.

Zgłoś | Cytuj | Link
Reklamy Google

16 grudnia 2006, 19:28

Zgadzam sie: good 0 bad

stefek bzdury pleciesz a słyszałeś kiedyś o zamarzalności gruntu :lol: to trzeba wziąć pod uwage

Zgłoś | Cytuj | Link

19 grudnia 2006, 15:51

Zgadzam sie: good 0 bad

Gościu :)
pewnie masz na mysli przemarzanie gruntu :) Oczywiście tą kwestje zawsze sie bierze pod uwage robiąc fundamenty. Myslę, ze bezpieczniej pod budynek gospodarczy zrobić rownie stabilny fundament, jak i pod mieszkalny. Nie widze róznicy :)

Zgłoś | Cytuj | Link

25 grudnia 2006, 21:10

Zgadzam sie: good 0 bad

Glebokosc fundamentu 0,5m w przypadku gruntow niewysadzinowych,od 0,8 do 1,4 m gdy pod fundamentem zalegaja grunty wysadzinowe.

Zgłoś | Cytuj | Link
Reklamy Google

2 stycznia 2007, 14:37

Zgadzam sie: good 0 bad

Głębokość posadowienia domu nie zależy tylko
od strefy przemarzania gruntu, ale również zjawisk
związanych z jego wypieraniem. Typowe zagłębienie
fundamentu przyjmuje się w granicach 80-120 cm,
zależnie od rejonu Polski i związanej z tym
spodziewanej głębokości zamarzania gruntu, ale na
terenach, gdzie grunt jest piaszczysty, fundament
można wykonać płycej. :)

Zgłoś | Cytuj | Link

18 lutego 2007, 19:42

Zgadzam sie: good 0 bad

moim zdaniem to jest tak
-przedewszystkim głebokośc posadowienia zalezy od granicy przemarzania gruntów które mozna sprawdzic w tabeli dla danego rejonu. Ma to skutek na wypieranie fundamentów
-nalezy równiez zwrócić uwage na głebokośc zalegania zwierciadła wody
-grunt musi byc odpowiedniej kategori pod budynek
-najlepiej aby grunt wykazywał taką samą spoistość na całej powierzchni co moze mieć związek z nierównym osiadaniem budynku, potem oczywiscie rysy peknieci i katastrofa gotowa.


a co do wymiarów samych fundamentów zależeć to bedzie jakie obciążenia bedą zbierać ze ścian konstrukcujnych jak i własnego cięzaru. Jeśli fundamenty beda miały zbyt małą szerokość wplynie to napewno na rozkład sił na cm2 czyli budynek moze bardziej osiadać

Zgłoś | Cytuj | Link

18 lutego 2007, 23:56

Zgadzam sie: good 0 bad

cze ... tak jak napisali wyżej fundamenty muszę się znaleźć poniżej strefy przemarzania - czyli 120cm. bo inaczej budynek będzie pracował i popęka. Wymiary ? z własnego doświadczenia - w moim domu mam 40*70 i budynek stoi na skale (w wykopach pracowały młoty pneumatyczne:)). Nie oczczędzaj na tym bo później będziesz miał w różnych miejscach pęknięcia na nowych gipsowych tynkach.

Zgłoś | Cytuj | Link

19 lutego 2007, 11:35

Zgadzam sie: good 0 bad

Czy w fundamentach konieczne jest "zalanie" gruzu, kamieni i innych twardych materiałów? Po co się to robi? czy mogę uniknąc takich praktych na rzecz czegoś "nowocześniejszego"? Mi osobiście wydaje sie to przestarzałe.

Zgłoś | Cytuj | Link

20 lutego 2007, 13:33

Zgadzam sie: good 0 bad

Hmmm...zdecydowanie "jest obecnie". Mój majster kazał mi nazwozić własnie gruzu i kamieni. Twierdzi, że dzieki tym materialom fundamenty przetrwaja wieki i nic ich nie ruszy. A tu takie rzeczy piszesz, no ładnie. Ale tak juz maja laicy- musza wierzyc tym "doswiadczonym". dzięki, chociaz juz troche za pozno. :) dom stoi.

Zgłoś | Cytuj | Link

Stron: 2 ▾ Skocz do strony
1 2  ▸


Komentarze

Dodaj komentarz

Zarejestruj się przez Facebook

Adres e-mail nie bedzie prezentowany w serwisie budnet.pl

Zaloguj się. Nie posiadasz jeszcze konta w serwisie budnet.pl? Załóż je już teraz w mniej niż minutę.

 Kolor:  Rozmiar:

Obrazek nieczytelny? Wygeneruj nowy


Ostatnio na forum

  • Ile kosztuje usługa geodety? Liczba postów: 10 Grupa: Robimy fund... Ceny są różne, w zależności od regionu i stopnia skomplikowania prac. Tu macie też informacje na ten temat, można napisać i zadzwonić - http://geodetaolsztyn.co...
  • Jak postawić garaz bez fundamentów? Liczba postów: 11 Grupa: Robimy fund... Dascompany, zgadzam się z Tobą, ja również kupiłam namiot zamiast blaszaka. Moim zdaniem to dobre rozwiązanie.
  • Koparki (Wrocław) Liczba postów: 2 Grupa: Robimy fund... Ciężko, ciężko... Takich firm są setki, nie sądzę, żeby akurat znalazł się ktoś, kto korzystał z tej konkretnej. Ja osobiście miałem do czynienia tylko z jedną....
  • jak zaizolować ścianę fundamentową ? Liczba postów: 8 Grupa: Robimy fund... Do izolacji ścian fundamentowych można stosować również styropian (EPS). Jeżeli będzie on wbudowany w technologii stosowanej dla XPS, czyli przy bezpośrednim ko...
  • wylewka betonowa pod myjnie samochodową Liczba postów: 6 Grupa: Robimy fund... Ale chcesz podłogę przemysłową czy zwykłą wylewkę, bo się pogubiłem? Jak do spożywki, to raczej proponuję podłogę, bo się zdecydowanie łatwiej czyści. W nowym s...

Czytaj też

Społeczność budnet.pl ma już 13169 użytkowników

Użytkownicy online (2)

gości: 236

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >