Kocioł na drzewo i węgiel problemy

« Powrót do grupy: Robimy instalację hydrauliczną i grzewczą

9 kwietnia 2011, 11:03

Zgadzam sie: good 0 bad

Witam. Piszę tutaj ponieważ nie znam się kompletnie na tych sprawach i chciałbym uzyskać informację co powoduje mój problem. Mianowicie problem tkwi w tym że dym bardzo często leci w odwrotną stronę. Jak chce się podłożyć i otwiera się drzwiczki to pomieszczenie momentalnie wypełnia się dymem i nie da się w takim wypadku pracować. Czyszczenie nie daje wiele a przynajmniej nie na długi okres czasu. Jeżeli drzwiczki są zamknięte dym przechodzi przez komin ale również wychodzi szparami w drzwiczkach. Proszę o pomoc i podanie prawdopodobnych przyczyn tego problemu.

Zgłoś | Cytuj | Link
Reklamy Google

9 kwietnia 2011, 15:38

Zgadzam sie: good 0 bad

Nie wiem jak by ci tu pomóc ale myślę, że skoro dym wlatuje z powrotem do mieszkania to może to być problem z wentylacją, cugiem, może porządne czyszczenie komina pomoże, najlepiej jak byś wezwał kominiarza niech zbada ten problem, bo taki przypadek to nie lada problem, może nawet dojść do zaczadzenia!

Zgłoś | Cytuj | Link
Reklamy Google

9 kwietnia 2011, 16:20

Zgadzam sie: good 0 bad

Piec mam jakby w piwnicy a problem jest od dawien dawna i żaden kominiarz nie pomógł.

Zgłoś | Cytuj | Link

3 maja 2011, 10:39

Zgadzam sie: good 0 bad

Problem jest dość częsty, ale rozwiązywalny.
Wyobraźmy sobie przekrój pionowy domu. Jeśli komin znajduje się po stronie wschodniej od kalenicy, a wiatry w ponad 80% mamy zachodnie, to pęd powietrza „przerzucany” przez kalenicę ma za nią tendencje do lekkiego ruchu w dół i następuje wdmuchiwanie powietrza do komina (podobnie jest z aerodynamiką pojazdu).
Jeśli wysokość komina jest poprawna (min. 60cm ponad połać i równa się z wysokością kalenicy), to wylot z komina powinien znajdować się w obszarze ciśnienia, jakie panuje w otoczeniu, czyli w „obszarze obojętnym”. Ale to jeszcze nie wszystko!