DZIAŁKA ROLNA – STATUS - PODATKI

« Powrót do grupy: Ekspert prawa budowlanego

10 lipca 2019, 22:28

Zgadzam sie: good 0 bad

Założenia:

1. Kupuję stare siedlisko na działce rolnej 4000m2 (0.4 ha)
(bydynek gospodarczy + budynek mieszk do generalnego remontu)
2. Nie jestem rolnikiem – nowa ustawa (VI 2019) pozwala nie-rolnikom na zakup do 1ha gruntów rolnych.
3. Nie od-rolniam działki (nie spełnia warunków odrolnienia)
4. Nie uzyskuje statusu rolnika (ja nie spełniam warunków)

Pytania:

1. Czy nieruchomość NIE ma statusu gospodarstwa rolnego ponieważ
"Za gospodarstwo rolne uważa się obszar gruntów o łącznej powierzchni przekraczającej 1 ha lub 1 ha przeliczeniowy, stanowiących własność lub znajdujących się w posiadaniu osoby fizycznej" ?
2. Jeśli nie to jaki ma status?
3. Jaki płace podatek gruntowy? Taki jak od gruntów rolnych?
"dla gruntów gospodarstw rolnych - 135,9 zł od 1 ha przeliczeniowego,
dla pozostałych gruntów - 271,8 zł od 1 ha fizycznego "
4. Czy mogę odremontować budynek mieszkalny (aby w nim mieszkać jako nie-rolnik) na normalnych zasadach jak na działce budowlanej?
5. Jakich problemów sie spodziewać i czy to jest realny/legalny pomysł?

Chciałbym zatrzymać status działki rolnej ponieważ podatek od gruntów rolnych jest dużo niższy niż podatek od działki budowlanej.

Zgłoś | Cytuj | Link
Reklamy Google

6 marca 2025, 11:13

Produkty Wydawnictwa Wiedza i Praktyka to świetne wsparcie dla księgowych. Ich poradniki i portale pomagają szybko rozwiązywać problemy i uniknąć błędów w rozliczeniach.

Zgłoś | Cytuj | Link
Reklamy Google

7 kwietnia 2025, 11:29

Wydawnictwo Wiedza i Praktyka świetnie odpowiada na potrzeby osób pracujących w rachunkowości, ich publikacje są dokładnie tym, czego szukam.

Zgłoś | Cytuj | Link

5 maja 2025, 16:04

Wydawnictwo Wiedza i Praktyka to niezastąpione wsparcie w pracy każdego specjalisty – czy to z działu kadr, księgowości, czy administracji.

Zgłoś | Cytuj | Link

Komentarze

Dodaj komentarz