obawy o fundamenty

« Powrót do grupy: Robimy fundament

Stron: 2 ▾ Skocz do strony
1 2  ▸

30 stycznia 2012, 16:45

Zgadzam sie: good 0 bad

Witam jestem nowy na forum. Nie mam żadnego doświadczenia budowlanego. Budowę naszego 125m2 (użytkowej, domu z poddaszem użytkowym zleciłem ekipie w której fachowość po zimowym budowlanym dokształcaniu się przestałem wierzyć. W chwili rozpoczęcia budowy nie mogłem codziennie dozorować ekipy, najczęściej przyjeżdżałem co kilka dni, żona bywała codziennie i dokumentowała postępy aparatem. Analizując przebieg prac mam obawy o trwałość fundamentów. Otóż:. Ławy fundamentowe zostały wykonane tak: ręcznie wykopany wykop, (ławy zewnętrzne-60cm, wewnętrzne 70cm) grunt-zbity ciemnożółty piasek z glinką, zbrojenie 4xfi12mm strzemiona 6 co 25-30 cm, ułożono na podkładkach z kostki brukowej betonowej o wysokości 6,5cm- 8cm. Odstępy między podkładkami 1,6-2,1 metra. Całość zalano B-20 z pompy ale nie wibrowano betonu. Chudziak nie był dawany. W trakcie zasypywania piaskiem fundamentów (sciana fund. z bloczka 30cm szer.) odkopałem w jednym miejscu ławę. Beton był dość jednorodny. Zmierzyłem też odległość spodu ław\y do lustra wody podskórnej- 45cm. Czy ta moim zdaniem mała otulina betonu (7cm)zbrojenia od spodu ławy nie spowoduje że zacznie ono szybko korodować? Czy z uwagi na odstępy między podkładkami pod zbrojeniem -1,6-2m nie spowodowały, że zbrojenie się wygięło pod ciężarem lanego betonu i przez to pośrodku między podkładkami wygięte do dołu zbrojenie otula jeszcze mniejsza warstwa betonu?.

Zgłoś | Cytuj | Link
Reklamy Google

9 lutego 2012, 09:57

Zgadzam sie: good 0 bad

kolego od gruntu do góry ławy ile jest cm?
7 cm otuliny to dobrze tylko chudy beton pod ławą powinien być nikt nie odpowie ci na pytanie czy zbrojenie nie dotyka ziemi, teoretycznie nie powinno ale trudno stwierdzić

Zgłoś | Cytuj | Link
Reklamy Google

9 lutego 2012, 21:40

Zgadzam sie: good 0 bad