Artykuły
Przedsiębiorcy, którzy chcą promować się na rynku lokalnym, powinni zadbać o firmową wizytówkę Google
Dzisiaj każdy przedsiębiorca, który chce odnosić sukcesy, szczególnie na lokalnym rynku, powinien zadbać o obecność i widoczność swojej firmy w Internecie. Atrakcyjna i kompletna wizytówka Google to bardzo skuteczne narzędzie budujące rozpoznawalność, zwiększające zaufanie do biznesu i przede wszystkim ułatwiające użytkownikom znalezienie informacji o firmie. Przynosi to znaczące korzyści: firma dociera do nowych klientów, zyskuje profesjonalny wizerunek w sieci, a także aktywnie promuje się na rynku lokalnym. Marketing online to wiele różnych działań, które dają wiele możliwości podkreślenia swojej obecności potencjalnym klientom...
Polska będzie jednym z ostatnich rynków, na którym obniżki stóp procentowych będą miały miejsce
Banki centralne na całym świecie rozpoczęły lub niebawem rozpoczną obniżki stóp procentowych. Wyjątkiem jest NBP, którego prezes zarzeka się, że przed 2026 rokiem spadku stóp nie będzie. Rosnąca różnica między polskimi a zagranicznymi stopami procentowymi przełoży się na dalsze umocnienie złotego, który i tak w ostatnich miesiącach zaskakuje siłą. Zdaniem Jarosława Niedzielewskiego z Investors TFI zmusi to Radę Polityki Pieniężnej do obniżek stóp wcześniej, niż sama obecnie deklaruje. Z kolei gorsze dane z amerykańskiego rynku pracy sprawiły, że rynki znów uwierzyły w trzy obniżki stóp za oceanem w tym roku, a pierwsza miałaby nastąpić we wrześniu. To osłabi dolara i powinno podbić ceny złota...
Ruszyła kampania promująca nowoczesne rozwiązania poprawiające bilans energetyczny budynków - „Panuj nad klimatem, panuj nad kosztami”
Jako lider w produkcji systemów aluminiowych dla budownictwa Aluprof od lat podejmuje działania na rzecz ochrony środowiska naturalnego. Przejawem zaangażowania firmy na tym polu jest dostarczanie innowacyjnych, ekologicznych produktów poprawiających efektywność energetyczną budynków. Dzięki temu możliwa jest redukcja kosztów związanych z ich ogrzaniem czy chłodzeniem. Aby jeszcze skuteczniej promować rozwiązania, które to umożliwiają, marka rozpoczęła kampanię „Panuj nad klimatem, panuj nad kosztami”, której twarzą został międzynarodowy sędzia piłkarski Szymon Marciniak...
Zarządzanie ryzykiem katastrof budowlanych w przedsiębiorstwach
Katastrofy budowlane i nieszczęśliwe wypadki, takie jak pożary, wybuch gazu czy te wynikające z błędów ludzkich, stanowią poważne wyzwania dla bezpieczeństwa konstrukcji oraz jej użytkowników. Prowadzą często do gwałtownego zniszczenia obiektów, co wymaga skutecznych metod odbudowy i zapobiegania tego typu zdarzeniom w przyszłości. Jakie doświadczenia i rady w tym temacie mają podmioty pełniące rolę inwestora zastępczego? Zapytaliśmy jednego z nich...
Sezon turystyczny 2024 - jaki będzie ten rok dla branży hotelarskiej?
Sezon wakacyjny to dla wielu hoteli kluczowy okres w roku stanowiący o “być albo nie być” danego obiektu. Biorąc pod uwagę postępującą reaktywację branży hotelarskiej po pandemii i rosnącą z roku na rok liczbę turystów z Polski oraz z zagranicy, hotelarze podchodzą do trwającego właśnie sezonu turystycznego dość optymistycznie. Wskazują jednak, z drugiej strony, mnożące się wyzwania, z jakimi muszą mierzyć się, by budować swoją przewagę konkurencyjną...
Wpływu technologii deepfake na branżę kryptowalut - czy można uchronić się przed oszustwem?
Blisko 80 miliardów dolarów padło łupem oszustów od 2022 roku. Nieustannie słyszymy o kolejnych zuchwałych próbach oszustw internetowych. Złodzieje stają się coraz bardziej wyrafinowani, wykorzystując do swoich celów najnowsze rozwiązania technologiczne, w tym tzw. deepfake. Wykorzystanie tej technologii przez oszustów z branży kryptowalut wzrosło w 2024 roku o 245% w porównaniu z rokiem poprzednim. W samym pierwszym kwartale bieżącego roku skradziono w ten sposób ponad 2 miliardy dolarów. Metody działania złodziei oraz sposoby przeciwdziałania im, opisano w najnowszym raporcie Bitget Research, będącej częścią jednej z wiodących na świecie giełd kryptowalut i firm Web3, Bitget...
Jakie zmiany wprowadza net-biling dla prosumentów?
Od 1 lipca 2024 r. nowych prosumentów obejmują istotne zmiany w rozliczaniu energii elektrycznej. Od teraz rozliczani są w systemie net-billing po cenach ustalanych według godzinowej ceny giełdowej na rynku dnia następnego. Jak wskazuje ekspert Eaton, dla utrzymania rentowności inwestycji w panele fotowoltaiczne konieczne będzie zwiększanie poziomu autokonsumpcji energii...
Sztuczna inteligencja wspiera w e-commerce - kiedy będą obowiązywać nowe regulacje?
Sztuczna inteligencja to jeden z głównych trendów, które będą kształtować w najbliższym czasie rozwój e-commerce. Według ekspertów IdoSell w 2024 roku AI na dobre rozgości się w tej branży, stwarzając nowe możliwości m.in. w dotarciu do konsumentów, personalizacji oferty czy zautomatyzowanej obsłudze klientów. Na wdrażanie tego typu rozwiązań w e-commerce wpłynie przyjęty w marcu br. unijny akt w sprawie sztucznej inteligencji, który zacznie w pełni obowiązywać za dwa lata. – Branża e-commerce bardzo intensywnie przyglądała się temu procesowi legislacyjnemu i czekała na ostateczny kształt tych przepisów, żeby wiedzieć, jak się do nich przygotować. Teraz te procesy wdrożeniowe będą się rozpoczynać – mówi Witold Chomiczewski, pełnomocnik Izby Gospodarki Elektronicznej ds. legislacji...
Jak z sukcesem przeprowadzić transformację przedsiębiorstwa produkcyjnego?
W obliczu dynamicznych zmian, jakie zachodzą dziś na rynku, firmy produkcyjne zmagają się z wyzwaniami związanymi z rosnącymi kosztami pracy, zmianą ustawodawstwa, automatyzacją, sztuczną inteligencją i globalnymi trendami konsumenckimi. Aby zachować konkurencyjność, muszą przeprowadzić reorganizację i to w możliwie jak najkrótszym czasie. Jednak nie wszystkie przedsiębiorstwa potrafią skutecznie wprowadzić w życie opracowane plany naprawcze. W czym tkwi najczęstszy błąd?...
Fundusze Europejskie od dwóch dekad podnoszą kompetencje pracodawców i pracowników. Sprawdź dostępne kursy w Akademii PARP
W czasach dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości nie można poprzestawać na wiadomościach przyswojonych w szkolnej ławie. Wiedzę trzeba uzupełniać na bieżąco, do czego Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości stale zachęca. Od samego początku obecności Polski w Unii Europejskiej PARP otrzymywała duże środki na rozwój kompetencji. W ciągu 20 lat na ten cel przekazała łącznie ponad 3,3 mld zł wsparcia...