
Karta Praw Klienta Pośrednika w Obrocie Nieruchomościami
W dniu 17 listopada 2006 roku podczas XII Kongresu Polskiej Federacji Rynku Nieruchomości podpisano "Kartę Praw Klienta". W karcie spisano obowiązki których przestrzegać bedą pośrednicy zrzeszeni w PFRN.
Czytaj dalej
Każdy Klient ma prawo być obsługiwanym przez pośrednika, który:
- reprezentuje interesy zleceniodawcy;
- dołoży starań aby dokładnie poznać i zrozumieć potrzeby i cele działania swojego zleceniodawcy;
- doskonale zna rynek i trendy dotyczące sprzedawanej/poszukiwanej przez zleceniodawcę nieruchomości;
- dostarcza swemu zleceniodawcy wszystkich istotnych informacji, mających wpływ na możliwość osiągnięcia celu klienta;
- realnie ocenia możliwość zrealizowania kontraktu;
- zapewni nieruchomościom zleceniodawcy profesjonalny marketing;
- w sprzedaży/poszukiwaniu nieruchomości korzysta z systemów wymiany ofert pomiędzy pośrednikami;
- stale podnosi swoje kwalifikacje zawodowe.
Każdy Klient ma prawo do otrzymania wyczerpującej informacji o:
- pośredniku odpowiedzialnym zawodowo za wykonanie zobowiązania zawartego w umowie o pośrednictwo;
- zakresie odpowiedzialności cywilnej pośrednika i przedsiębiorcy za ewentualne szkody wyrządzone w związku z wykonywaniem czynności pośrednictwa w obrocie nieruchomościami;
- zakres pełnomocnictw udzielonych przez przedsiębiorcę osobom pracującym w firmie;
- klient ma zawsze prawo żądać wystawienia faktury za czynności pośrednictwa wynikające z umowy.
Komentarze
Tagi
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Wsparcie prawne przedsiębiorców z branży TSL - kie... Liczba postów: 2 Grupa: Prawo
- Procedury ogłoszenia upadłości o wiele prostsze po... Liczba postów: 2 Grupa: Prawo
- Jak przygotować przedsiębiorstwo do Obowiązkowego... Liczba postów: 2 Grupa: Prawo
- Branże: budowlanka, gastronomia i motoryzacja ter... Liczba postów: 2 Grupa: Prawo
- Podatek od przychodów w Polskim Ładzie - propozycj... Liczba postów: 2 Grupa: Prawo