Cały budnet.pl:

Wyszukiwarka


Artykuły

360 lat istnienia świętuje SAINT-GOBAIN w globalnej kampanii „360 YEARS YOUNG”

W 2025 roku Grupa Saint-Gobain świętuje 360 lat istnienia, podkreślając swój globalny wpływ, pionierskiego ducha i holistyczną filozofię obiegu zamkniętego. Z tej okazji rozpoczyna wyjątkową międzynarodową kampanię komunikacyjną zatytułowaną „360 Years Young”, której celem jest uhonorowanie dziedzictwa Grupy, przy jednoczesnym zapewnieniu o śmiałej wizji na nadchodzące dziesięciolecia. W Polsce oficjalne obchody rozpoczną się podczas 4 Design Days 2025 w Katowicach, gdzie Saint-Gobain jako główny sponsor zaprezentuje swoje innowacyjne podejście do zrównoważonego budownictwa...

Obowiązują nowe przepisy dotyczące segregacji odpadów - teraz zużyte ubrania, buty czy pościel, nie mogą trafiać do pojemników na odpady zmieszane

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK)...

Co dalej z cłem antydumpingowym na dwutlenek tytanu - czy zostanie utrzymane?

W listopadzie 2024 r. CEPE (Europejska Rada Przemysłu Farb, Tuszów Drukarskich i Kolorów Artystycznych), której członkiem jest Polski Związek Producentów Farb i Klejów, zaapelowała do państw członkowskich Unii Europejskiej o odrzucenie propozycji Komisji Europejskiej dotyczącej utrzymania ceł antydumpingowych na import dwutlenku tytanu z Chin. Ostatnie głosowanie przedstawicieli państw UE otworzyło jednak drogę do przedłużenia ceł na ten ważny dla europejskiego przemysłu farbiarskiego surowiec...

W ostatnich latach budownictwo modułowe zyskuje coraz większe zainteresowanie inwestorów

Do 2030 roku rynek budownictwa modułowego ma osiągnąć wartość 7 mld zł – szacuje firma Spectis. Szczególnie ten i przyszły rok będą dla niego korzystne ze względu na duży napływ środków z KPO, których wydatkowanie wiąże się z ograniczeniami czasowymi. Presja kosztowa i czasowa oraz otwartość na nowe technologie może skłonić inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych do zwrotu w kierunku budynków modułowych...

W Polsce brakuje pracowników. Ratunkiem dla rynku pracy są pracownicy zagraniczni

Do 2035 roku liczba osób pracujących w Polsce zmniejszy się o 2,1 mln – wynika z analizy Polskiego Instytutu Ekonomicznego. Lukę tę częściowo mogliby zapełnić pracownicy zagraniczni. Pracodawcy czekają na przepisy, które zwiększą atrakcyjność naszego rynku pracy dla imigrantów zarobkowych i ułatwią procedury. Nowe przepisy opracowane przez resort pracy, które mają wejść w życie w 2025 roku, mają zwiększyć szybkość i efektywność postępowań administracyjnych w sprawach zatrudniania cudzoziemców...

Ustawa o szczególnej opiece geriatrycznej po roku obowiązywania niewiele wniosła w obszarze polityki senioralnej

Rok obowiązywania ustawy o szczególnej opiece geriatrycznej nie przyniósł znaczących zmian w systemie opieki nad seniorami, ale zdaniem lekarzy dzięki niej więcej rozmawia się o problemach tego sektora i szuka się odpowiednich rozwiązań, bardziej dopasowanych do krajowych realiów. Problemem pozostaje brak geriatrów oraz brak odpowiedniej liczby oddziałów geriatrycznych. Eksperci postulują możliwość przygotowania lekarzy innych specjalizacji do opieki nad seniorami, przede wszystkim POZ, a także położenie większego nacisku na wielodyscyplinarne podejście do tej opieki...

Aż 60 proc. osób podaje w wątpliwość jakość treści, które widzą w internecie

Nieufność wobec treści udostępnianych w sieci i mediach społecznościowych oraz dążenie do budowania zdrowej relacji z technologią – to według raportu Accenture dwa z pięciu najważniejszych przyszłorocznych trendów konsumenckich. Okazuje się, że kontakt z fałszywymi treściami stał się już powszechny, przez co większość ludzi ostrożnie podchodzi do tego, co czyta w internecie. Dla marek, które docierają do odbiorców głównie poprzez media społecznościowe, dużym wyzwaniem będzie więc odbudowa zaufania klientów. Ci jednak, a zwłaszcza reprezentanci młodszych pokoleń, coraz częściej szukają możliwości bycia offline...

Kod „C” coraz większym problemem dla pracodawców. Rośnie liczba zwolnień dot. nadużycia alkoholu

W pierwszych 10 miesiącach tego roku wystawiono ponad 8 tys. zaświadczeń lekarskich w związku z niezdolnością do pracy spowodowaną nadużyciem alkoholu (kod „C”). To więcej niż w całym 2023 roku, kiedy takich przypadków było 6,6 tys. Z danych ZUS-u wynika również, że od stycznia do października br. liczba dni absencji chorobowej z tego tytułu wyniosła 83,2 tys. W całym 2023 roku odnotowano ich 6,6 tys. Analiza pokazuje też, że najwięcej takich zaświadczeń lekarskich – 2,6 tys. – dotyczyło absencji wynoszącej 1-5 dni (31,9% ogółu). Nieco mniej – 2,4 tys. – było o długości 11-20 dni (29,6%). Natomiast 2,3 tys. dot. 6-10 dni (28%). Najwięcej tego typu zaświadczeń – 1,5 tys. – wystawiono osobom w wieku 40-44 lat (18,5%)...

Na jakie kwestie kadrowe warto zwrócić uwagę w 2025 roku w związku z wprowadzeniem wolnej Wigilii

Uchwalona przez Sejm RP w dniu 06.12.2024 r. ustawa o zmianie ustawy o dniach wolnych od pracy oraz niektórych innych ustaw, jeżeli zostanie podpisana przez Prezydenta RP, wejdzie w życie 1 lutego 2025 r. Patrząc na przepisy tej ustawy przez pryzmat otoczenia prawnego pracodawcy, można wskazać na nieoczywiste zagadnienia, które nie wynikają wprost z tekstu ustawy...

Polacy przeciętnie wydają na prezent pod choinkę od 50 do 200 zł. Najczęściej są to kosmetyki, zabawki i słodycze

Obecnie najwięcej Polaków przygotowuje świąteczne prezenty dla 4-5 osób – 28,2%. Wygląda to podobnie jak w ub.r. Konsumenci przeważnie część upominków kupią online, a resztę – offline – 45,8%. W ub.r. hybrydowe zakupy też były najczęściej deklarowane, ale miały zdecydowanie więcej wskazań – 57,8%. Teraz klienci częściej niż poprzednio nabywają podarunki wyłącznie stacjonarnie – 31,3% vs. 17,4%. Tylko online zamawia je 17,8% rodaków, a rok temu dotyczyło to 21%. W TOP3 prezentów znajdą się głównie kosmetyki – 61,6%, zabawki – 56,1%, a także słodycze – 44,7%. Pojedynczy prezent zazwyczaj ma kosztować 51-100 zł – 40,5%. Dalej w zestawieniu widać przedział 101-200 zł – 32,9%, jak również 201-300 zł – 10,2%...

Stron: 349 ▾ Skocz do strony
◂◂  ◂  11 12 13 14 15  ▸  ▸▸

Społeczność budnet.pl ma już 20257 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 237

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >