Budowa domku ogrodowego i garażu na działce rolnej - czy możliwe?

« Powrót do grupy: Ekspert prawa budowlanego

7 marca 2021, 12:58

Zgadzam sie: good 1 bad

Dzień dobry,

Dostałem w drodze darowizny 2 połączone ze sobą działki rolne o łącznej powierzchni 1600 m2. Działki są rolne tylko w teorii, dlatego, że są małe, ziemia jest bardzo niskiej jakości, a w okolicy są same działki z zabudową letniskową. Poprosiłem już o zmianę kwalifikacji działek na budowlane, jednak prawdopodobnie potrwa to lata (wymagana jest zmiana planu zagospodarowania przestrzennego).

Do czasu uzyskania zmiany kwalifikacji działek chcę pobudować na nich 2 budynki:
1) Mały domek ogrodowy z altanką o łącznej powierzchni około 10-12 m2. Domek byłby drewniany i osadzony na betonowych bloczkach. W domku składowałbym narzędzia i wykonywał drobne prace, a w razie konieczności mógłbym tam także przenocować.
2) Garaż wolnostojący z kanałem.

Czy mogę wybudować takie budynki na działce rolnej? Dodam, że nie jestem rolnikiem, nie mam stosownych uprawnień.
Z tego co czytałem, budowa jest możliwa, jednak nie jest dla mnie jasne czy muszę zgłaszać budowę do starosty.
Wydaje mi się, że w przypadku garażu tak (raczej chciałbym, by był murowany), natomiast domek ma stać na betonowych bloczkach i nie być na stałe przytwierdzony do podłoża. Czy zatem konieczne jest zgłoszenie jego budowy?

Czy starosta może odmówić zgody na budowę, czy w praktyce to się nie zdarza?

Czytałem o przepisie mówiącym, że może być do 2 takich budynków (do 25m2) na każde 500 m2, ale w tym wypadku nie będzie to problem, bo łącznie są 2 budynki.

Zgłoś | Cytuj | Link
Reklamy Google

25 sierpnia 2022, 08:17

Zgadzam sie: good 0 bad

Jakie macie zdanie na temat obecnych cen materiałów budowlanych?

speed test

Zgłoś | Cytuj | Link
Reklamy Google

Komentarze

Dodaj komentarz

Zarejestruj się przez Facebook

Adres e-mail nie bedzie prezentowany w serwisie budnet.pl