Artykuły
360 lat istnienia świętuje SAINT-GOBAIN w globalnej kampanii „360 YEARS YOUNG”
W 2025 roku Grupa Saint-Gobain świętuje 360 lat istnienia, podkreślając swój globalny wpływ, pionierskiego ducha i holistyczną filozofię obiegu zamkniętego. Z tej okazji rozpoczyna wyjątkową międzynarodową kampanię komunikacyjną zatytułowaną „360 Years Young”, której celem jest uhonorowanie dziedzictwa Grupy, przy jednoczesnym zapewnieniu o śmiałej wizji na nadchodzące dziesięciolecia. W Polsce oficjalne obchody rozpoczną się podczas 4 Design Days 2025 w Katowicach, gdzie Saint-Gobain jako główny sponsor zaprezentuje swoje innowacyjne podejście do zrównoważonego budownictwa...
Łódzka Atlas Arena pozostanie Atlas Areną przez kolejne pięć lat!
Grupa Atlas przedłużyła o kolejne 5 lat umowę na sponsoring tytularny największej łódzkiej hali widowiskowej. Współpraca trwa już 15 lat! Przez ten czas obiekt odwiedziło ponad 9 000 000 gości, bawiąc się na blisko 1200 wydarzeń...
W Polsce brakuje pracowników. Ratunkiem dla rynku pracy są pracownicy zagraniczni
Do 2035 roku liczba osób pracujących w Polsce zmniejszy się o 2,1 mln – wynika z analizy Polskiego Instytutu Ekonomicznego. Lukę tę częściowo mogliby zapełnić pracownicy zagraniczni. Pracodawcy czekają na przepisy, które zwiększą atrakcyjność naszego rynku pracy dla imigrantów zarobkowych i ułatwią procedury. Nowe przepisy opracowane przez resort pracy, które mają wejść w życie w 2025 roku, mają zwiększyć szybkość i efektywność postępowań administracyjnych w sprawach zatrudniania cudzoziemców...
Aż 60 proc. osób podaje w wątpliwość jakość treści, które widzą w internecie
Nieufność wobec treści udostępnianych w sieci i mediach społecznościowych oraz dążenie do budowania zdrowej relacji z technologią – to według raportu Accenture dwa z pięciu najważniejszych przyszłorocznych trendów konsumenckich. Okazuje się, że kontakt z fałszywymi treściami stał się już powszechny, przez co większość ludzi ostrożnie podchodzi do tego, co czyta w internecie. Dla marek, które docierają do odbiorców głównie poprzez media społecznościowe, dużym wyzwaniem będzie więc odbudowa zaufania klientów. Ci jednak, a zwłaszcza reprezentanci młodszych pokoleń, coraz częściej szukają możliwości bycia offline...
Kod „C” coraz większym problemem dla pracodawców. Rośnie liczba zwolnień dot. nadużycia alkoholu
W pierwszych 10 miesiącach tego roku wystawiono ponad 8 tys. zaświadczeń lekarskich w związku z niezdolnością do pracy spowodowaną nadużyciem alkoholu (kod „C”). To więcej niż w całym 2023 roku, kiedy takich przypadków było 6,6 tys. Z danych ZUS-u wynika również, że od stycznia do października br. liczba dni absencji chorobowej z tego tytułu wyniosła 83,2 tys. W całym 2023 roku odnotowano ich 6,6 tys. Analiza pokazuje też, że najwięcej takich zaświadczeń lekarskich – 2,6 tys. – dotyczyło absencji wynoszącej 1-5 dni (31,9% ogółu). Nieco mniej – 2,4 tys. – było o długości 11-20 dni (29,6%). Natomiast 2,3 tys. dot. 6-10 dni (28%). Najwięcej tego typu zaświadczeń – 1,5 tys. – wystawiono osobom w wieku 40-44 lat (18,5%)...
Inflacja w grudniu sięgnie 5 proc. Głównie przez drożejącą żywność i sytuację na Bliskim Wschodzie
Eksperci nie są w 100% zgodni co do tego, jakie czynniki będą kluczowe, jednak spodziewają się raczej wzrostu inflacji w grudniu do poziomu ok. 5% rdr. Ma to być efektem drożejącej żywności, ale też niepewnej sytuacji na Bliskim Wschodzie, która przekłada się na ceny paliw. Wzrost cen, właściwie jak co roku, nakręci też zwiększona konsumpcja w okresie świątecznym. Jednocześnie znawcy rynku dodają, że w przyszłym roku skok inflacji może być już bardziej zauważalny...
Polacy przeciętnie wydają na prezent pod choinkę od 50 do 200 zł. Najczęściej są to kosmetyki, zabawki i słodycze
Obecnie najwięcej Polaków przygotowuje świąteczne prezenty dla 4-5 osób – 28,2%. Wygląda to podobnie jak w ub.r. Konsumenci przeważnie część upominków kupią online, a resztę – offline – 45,8%. W ub.r. hybrydowe zakupy też były najczęściej deklarowane, ale miały zdecydowanie więcej wskazań – 57,8%. Teraz klienci częściej niż poprzednio nabywają podarunki wyłącznie stacjonarnie – 31,3% vs. 17,4%. Tylko online zamawia je 17,8% rodaków, a rok temu dotyczyło to 21%. W TOP3 prezentów znajdą się głównie kosmetyki – 61,6%, zabawki – 56,1%, a także słodycze – 44,7%. Pojedynczy prezent zazwyczaj ma kosztować 51-100 zł – 40,5%. Dalej w zestawieniu widać przedział 101-200 zł – 32,9%, jak również 201-300 zł – 10,2%...
„Szlachetna Paczka” od Baumit
Podczas gdy wiele osób z radością i entuzjazmem przygotowuje się do Świąt Bożego Narodzenia, planując prezenty, spotkania rodzinne oraz wspólne chwile, są też takie, które w tym czasie zmagają się z ubóstwem i balansują na granicy przetrwania. Właśnie dlatego akcja „Szlachetna Paczka” jest tak ważna – pomaga tym, którzy szczególnie w tym wyjątkowym okresie potrzebują wsparcia. Dzięki hojności darczyńców, osoby w trudnej sytuacji odzyskują nadzieję na lepsze jutro. W tym roku do ich grona dołączył producent materiałów budowlanych – firma Baumit...
Koniec dzierżawy państwowych gruntów rolnych. Czy nowoczesne gospodarstwa ulegną likwidacji?
Dwanaście ogromnych silosów wraz z dwoma silosami buforowymi do magazynowania 15,6 tys. t zboża, suszarnia i infrastruktura załadunkowa – to niektóre instalacje wchodzące w skład wielomilionowej inwestycji w Wielkopolsce. Należąca do Top Farms infrastruktura ma zostać rozebrana, a wydzierżawione 30 lat temu ziemie – zgodnie z ustawą z 2011 roku – mają trafić do Zasobu Własności Rolnej Skarbu Państwa. Spółka była przygotowana na zakończenie działalności na tym terenie, ale od lat apeluje do KOWR o decyzje dotyczące zbudowanej tam nowoczesnej infrastruktury. Dalsze funkcjonowanie obiektów, bez względu na to, kto będzie ich użytkownikiem, jest istotne dla całego regionu...
Zmiana Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) będzie wymagała od przedsiębiorców dostosowania do nowej struktury
Potrzeba wprowadzenia nowej klasyfikacji PKD 25, która zacznie obowiązywać od nowego roku, wynika z rozwoju gospodarki, postępu technologicznego i cywilizacyjnego – wskazali uczestnicy webinaru z cyklu #idearozwojubiznesu. Dodali, że zmiany przyniosą korzyści firmom i państwu...