
Nowa ustawa o transporcie drogowym Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa
Nowelizacja ustawy o transporcie drogowym zaproponowana przez Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa uwstecznia rynek, buduje bariery dla prowadzenia działalności – czyli stoi w całkowitej sprzeczności z Konstytucją Biznesu i założeniami SOR (Strategii Odpowiedzialnego Rozwoju) wprowadzanymi przez Ministerstwo Rozwoju (obecnie Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii). Ustawa niewłaściwie reguluje nowoczesne narzędzia internetowe, premiując archaiczne zasady typu egzamin z topografii – w dobie powszechnych GPSów i telefonów komórkowych.
Czytaj dalej
Archaiczne przepisy zamiast ułatwień dla mikroprzedsiębiorców
Ustawa w żaden sposób nie uwzględnia ułatwień i możliwości rozwoju dla mikrofirm oraz osób, które świadczą usługi transportowe. Szeroko reguluje się nowe definicje i obowiązki pośredników, tymczasem koszty tych wymogów spadną na kierowców – zwłaszcza korporacji taksówkarskich. Warto zaznaczyć, że większość kierowców – zarówno taksówek, jak i innych form przewozu osób – to mali przedsiębiorcy, odprowadzający w Polsce podatki i opłacający ubezpieczenia społeczne. To ich dobro powinno być priorytetem Ministerstwa. Należy zaproponować ułatwienia i zmniejszenie formalności dla kierowców – w celu wspierania rozwoju małej przedsiębiorczości.
Czytaj również: Przychody członków zarządów spółek od 2018 r. podlegają opodatkowaniu stawką 18% i 32%
Nowelizacja ustawy o transporcie drogowym powinna uwzględniać przede wszystkim nowe technologie w transporcie, określać zasady działania w ramach innowacyjnych usług, takich jak car sharing, zmniejszać wymogi i obciążenia formalne, promować płatności bezgotówkowe i obrót cyfrowy (w tym e-paragon i procedowaną w ministerstwie Przedsiębiorczości e-fakturę), stymulować wolną konkurencję i ograniczać przywileje oligopolów, a także premiować małych przedsiębiorców, którzy budują PKB Polski.
Czytaj również: Split payment – dochodowy interes dla budżetu państwa czy dla przedsiębiorców również?
„Niestety, nowelizacja zaproponowana przez Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa w żaden sposób nie odnosi się do kluczowych, niezbędnych elementów – zwłaszcza tych, które poprawią sytuację mikroprzedsiębiorców. Zamiast tego przeregulowuje rynek i narzuca nowe wymogi, których koszty będą musieli pokryć kierowcy. Ustawodawca nie zauważa że świat się zmienia i wpędza nas na powrót do PRL, gdzie taksówkarze stanowili grupę uprzywilejowaną. Nie rozwiązuje problemów na rynku, tworzy zaś nierealne bariery i nie uwzględnia nowych regulacji z Konstytucji Biznesu. Zupełnie pominięto też kwestie korzyści konsumentów. Dlatego projekt ten w całości powinien zostać zmieniony, zaś OSR przygotowany rzetelnie i kompleksowo – czego również zabrakło” – wskazuje Marek Kowalski, przewodniczący Federacji
Komentarze
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Pośrednik nieruchomości Liczba postów: 59 Grupa: Pośrednik/Z... Jeśli zastanawiasz się nad kupnem lub wynajmem nieruchomości, to warto odwiedzić stronę https://horyzontnieruchomosci.pl/ Znajdziesz tam oferty, które mogą speł...
- Gdzie szukać nieruchomości? Liczba postów: 307 Grupa: Rynek pierw... Hej wszystkim! Chciałbym Wam przedstawić oglos.online, nowoczesną platformę, gdzie znajdziecie darmowe ogłoszenia. Każdy może tam dodawać ogłoszenia i korzystać...
- Pozaksięgowa Ewidencja Wspólnot Mieszkaniowych e-w... Liczba postów: 45 Grupa: Wspólnoty m... Ja polecam CredoTax - http://credotax.pl, przemiłe księgowe, prowadzą mi firmę odkąd ją mam, pomogły mi też w założeniu i doborze odpowiedniej formy prowadzonej...
- podatki i oplaty lokalne Liczba postów: 18 Grupa: Zanim wybud... Jak najbardziej jeśli prowadzimy własną działalność to ja również jestem zdania, że coraz więcej na sam temat podatków powinniśmy wiedzieć. Jak dla mnie bardzo....
- Jak zdobyć uprawnienia budowlane. Liczba postów: 33 Grupa: Zanim wybud... Sprawdźcie sobie stronę, na której znajdziecie największa platforma szkoleniowa on-line, która pomoże Wam przygotować się do służby w policji - testy do policji...