Budowa Dworca Warszawa Zachodnia

Budowa Dworca Warszawa Zachodnia

PKP S.A. i międzynarodowa firma deweloperska HB Reavis wybudują wspólnie dworzec kolejowy Warszawa Zachodnia i towarzyszące mu centrum biurowe. Czytaj dalej

 

Dzisiaj podpisana została umowa inwestycyjna w tej sprawie. Zamierzeniem obu stron jest powstanie dworca kolejowego do końca 2014 roku, a w kolejnych latach nowoczesnego kompleksu budynków, łączących funkcje biurowe, handlowe i usługowe. Koszt całego przedsięwzięcia to 110 mln euro.

 

 

Nowy dworzec kolejowy i siedem budynków biurowych powstanie od strony Al. Jerozolimskich 
na obszarze prawie 17 tys. m2. Wejście na dworzec możliwe będzie zarówno z podziemnego tunelu, jak i części naziemnej, gdzie w okolicy zlokalizowane są przystanki komunikacji miejskiej. Budynek zajmie 1250 m2 powierzchni. Będzie w całości przystosowany dla osób mających trudności z poruszaniem się, jak i niewidomych, zaopatrzony w klimatyzację i monitoring.

 

Czytaj również: Otwarcie nowego parku wodnego

 

To kolejna inwestycja PKP S.A. przygotowywana wspólnie z prywatnym inwestorem, podobnie jak w Katowicach i Poznaniu. Dworzec Warszawa Zachodnia i tereny wokół niego stwarzają ogromne możliwości. Dlatego funkcje dworcowe, gwarantujące europejski standard obsługi podróżnych, zostaną tu z powodzeniem połączone z komercyjnymi” - mówi Paweł Olczyk, członek zarządu PKP S.A.



Obok dworca zbudowane zostanie nowoczesne centrum biznesowe, składające się z 7 budynków biurowych (6 budynków sześciokondygnacyjnych i 1 dwunastokondygnacyjny) o łącznej powierzchni 54 tys. m2. Pod nimi znajdzie się dwupoziomowy parking podziemny na ok. 1000 aut, dostępny dla pracowników i najemców tych obiektów. Parking dla podróżnych przygotowany zostanie  od strony ul. Tunelowej.

 

Czytaj również: Nowy dom modelowy

 

Koncepcja architektoniczna HB Reavis jest bardzo wstępna. Firma planuje bowiem rozpoczęcie współpracy z lokalnymi, doświadczonymi partnerami, aby stworzyć obiekt o wyjątkowej architekturze, której głównym założeniem ma być prostota i funkcjonalność. W kompleksie będzie znajdowało się dużo zieleni oraz punktów usługowych na parterze budynków, zarówno dla pracowników biur jak i podróżnych.

 

 

Projekt Warszawa Zachodnia, podobnie jak inne projekty HB Reavis w Europie, zostanie przygotowany ze szczególnym naciskiem na dbałość o środowisko naturalne i będzie się ubiegał o certyfikat BREEAM (system certyfikacji energetycznej dla obiektów biurowych, handlowych i przemysłowych).

 

Czytaj również: Warszawskie biurowce przejęte

 

Nowy dworzec Warszawa Zachodnia to drugie przedsięwzięcie HB Reavis w Polsce. Inwestor buduje również biurowiec Konstruktorska Business Center na warszawskim Mokotowie.

 

 

"Już przy pierwszym projekcie energicznie wkroczyliśmy na rynek nieruchomości w Polsce. Dlatego też cieszy nas fakt, że krótko po rozpoczęciu budowy Konstruktorska Business Center oraz uruchomieniu inwestycyjnego funduszu nieruchomości w Luksemburgu, możemy ogłosić podpisanie współpracy z partnerem PKP S.A. przy realizacji projektu Warszawa Zachodnia”- mówi Stanislav Frnka, dyrektor zarządzający HB Reavis w Polsce.

 

 

Inwestycja będzie powstawać etapami. Zamierzeniem obu stron jest powstanie dworca kolejowego do końca 2014 roku, następnie budynki biurowe – wszystkie do 2017 roku. Szacunkowy koszt całego przedsięwzięcia to ok. 110 mln EUR.

 

 

Źródło: CB Richard Ellis / budnet.pl

Tagi

Apartamenty w Kołobrzegu
Sprzedaż apartamentów nad morzem.
Baltic Plaza **** to miejsce niezwykłe,
to Twój elegacki apartament
www.sea-development.pl

Czytaj też…

Czytaj na forum

Kalkulator wydajności inwestycji

Społeczność budnet.pl ma już 17220 użytkowników

Użytkownicy online (2)

gości: 215

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >