Jakie są najlepsze metody promocji branży wnętrzarskiej?

Jakie są najlepsze metody promocji branży wnętrzarskiej?

Zdecydowana większość firm zajmujących się produkcją elementów wyposażenia wnętrz prowadzi intensywne działania z zakresu content marketingu. Badania przeprowadzone wśród marketingowców kilkudziesięciu firm z branży wnętrzarskiej, pozwoliły wykazać, jakie narzędzia i kanały komunikacji okażą się najskuteczniejsze w dotarciu do konsumentów w 2019 roku. Czytaj dalej

 

 

Skuteczne social media – Instagram dominuje

90% respondentów zadeklarowało, że prowadzi działania content marketingowe. Ze względu na specyfikę branży, nie dziwi fakt, że zdjęcia i wideo to najpopularniejsze narzędzia do promocji produktów dla domu. Dlatego też media społecznościowe były i w dalszym ciągu pozostaną jednymi z najlepszych kanałów komunikacji z klientami ostatecznymi. To właśnie tam będą oni najczęściej poszukiwać inspiracji w 2019 roku. Który kanał social media okaże się najbardziej skuteczny dla branży? 92,1% prowadzących komunikację za pośrednictwem mediów społecznościowych wskazało na Instagram.

 

Rok influencerów

W 2018 roku marketingowcy firm z branży wnętrzarskiej do współpracy z influencerami podchodzili z rezerwą – tylko 48% potwierdziło podjęcie działań z zakresu influencer marketingu. Rok 2019 przyniesie dużą zmianę! Aż 64% ankietowanych firm zadeklarowało chęć promowania swoich produktów za pośrednictwem blogów i profili w mediach społecznościowych. Tak duży wzrost oznacza, że najważniejszy będzie odpowiedni dobór influencerów: - Nawiązanie współpracy powinno być poprzedzone dokładnym researchem. Dzięki niemu uda nam się znaleźć influencerów, którzy w danym momencie potrzebują oferowanych przez naszą firmę produktów – być może akurat remontują mieszkanie, urządzają nowy dom albo planują metamorfozę wnętrza. Spełnienie realnych potrzeb influencerów będzie gwarancją efektywnej współpracy – komentuje Mateusz Haniszewski, PR & Influencer Marketing Specialist w agencji Sfera Group.

 

Czytaj również: Wystartował nowy program akceleracyjny dla startupów z regionu Europy Środkowo-Wschodnie (CEE). Rekrutacja do 3. marca!


Jak promować produkty wyposażenia wnętrz

Marki wnętrzarskie na blogach lifestyle’owych

Badania przeprowadzone na potrzeby raportu Content marketing w branży wnętrzarskiej. Trendy 2019 pozwoliły wykazać, z jakimi profilami influencerów producenci wyposażenia domu najchętniej podejmą współpracę. Poza najbardziej oczywistym wyborem – blogami typowo wnętrzarskimi – marketingowcy będą eksplorować grupę profili, które zaliczają się do kategorii „lifestyle”. Umożliwi im to zaprezentowanie produktów znacznie szerszej grupie potencjalnych klientów. Z kolei najbardziej pożądaną tematyką publikacji będą metamorfozy w mieszkaniach influencerów.

 

 

Czytaj również: Jakie działania marketingowe można wliczyć w koszty uzyskania przychodów firmy

 

Chcecie wiedzieć, jak zaplanować skuteczną komunikację swoich marek? Zapraszamy do zapoznania się z kompletnym raportem Sfery Group.

 

RAPORT | Content marketing w branży wnętrzarskiej. Trendy 2019

Pobierz tutaj: https://raport_trendy_2019.gr8.com/

2019-01-30
Źródło: Sfera Group / budnet.pl

Czytaj też…

Czytaj na forum

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 19294 użytkowników

Użytkownicy online (4)

gości: 199

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >