Modernizacja linii obwodowej w Warszawie

Modernizacja linii obwodowej w Warszawie

Konsorcjum firm STRABAG, Budimex oraz ZUE podpisało umowę z PKP PLK na kompleksową modernizację linii obwodowej w stolicy, która łączy Warszawę Zachodnią i Gołąbki z Warszawą Gdańską. Rozpoczęcie prac planowane jest w lutym 2017 r. Konsorcjum na realizację inwestycji będzie miało 2 lata. Wartość kontraktu wynosi ok.160 mln zł netto.

 

  • Prace na linii obwodowej w Warszawie to kolejny etap wielkiej przebudowy Warszawskiego Koła Węzłowego
  • Rozwinięta sieć przystanków kolejowych zwiększy komfort podróży i znacznie skróci czas dojazdu pasażerów do miejsca docelowego
  • Termin oddania inwestycji: grudzień 2018 r.

 

Integracja kolei z komunikacją miejską i metrem

W ramach inwestycji przebudowane zostaną trzy przystanki  kolejowe: Warszawa Koło, Warszawa Kasprzaka i Warszawa Zachodnia. Powstaną dwa dodatkowe - Warszawa Obozowa i Warszawa Powązkowska oraz węzeł przesiadkowy z II linią metra. Inwestycja ma być przedsięwzięciem stanowiącym przygotowanie do projektu modernizacyjnego linii średnicowej w stolicy.

–  To już drugi kontrakt kolejowy, który pozyskaliśmy w 2017 roku. Jego realizacja przyczyni się do rozwoju połączeń komunikacyjnych w Warszawie, a nam umożliwi wykorzystanie szerokiej wiedzy i doświadczenia w budownictwie kolejowym oraz inżynieryjnym. Więcej pociągów, integracja kolei z komunikacją miejską, w tym II linią metra, a także wzrost komfortu podróżowania i nowe przystanki w pełni dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, to zakładany efekt przebudowy linii obwodowej w Warszawie. Inwestycja ta, to również kolejne - po rozpoczętej rozbudowie stacji Warszawa Gdańska i pracach na Moście Gdańskim - przedsięwzięcie, które przybliży modernizację linii średnicowej  – mówi Wojciech Trojanowski, członek zarządu STRABAG Sp. z o.o.

 

Czytaj również: Bezpieczeństwo obiektów i obszarów – monitoring wizyjny, kontrola dostępu, mechaniczne systemy zabezpieczeń


 Konsorcjum firm STRABAG, Budimex oraz ZUE podpisało umowę z PKP PLK na kompleksową modernizację linii obwodowej w stolicy

Zakres inwestycji

Do zadań Konsorcjum należeć będzie m.in. przebudowa 8 peronów, 3 wiaduktów kolejowych i 3 kładek dla pieszych, a także wymiana torów na długości 10,5 km, przebudowa sieci trakcyjnej o długości ponad 14 km oraz  położenie kabli telekomunikacyjnych (ok. 67 km). Wzdłuż linii kolejowej zamontowane zostaną ekrany akustyczne o łącznej powierzchni ok. 7 tys. m kw. Powstaną nowoczesne windy zapewniające wygodny dostęp do peronów. Przystanki zaś wyposażone zostaną w monitoring, który podniesie poziom bezpieczeństwa podróżnych. Obiekty posiadać będą nowe wiaty, ławki, oświetlenie i oznakowanie oraz zostaną dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych i o ograniczonych możliwościach poruszania się.

 

Czytaj również: Zapraszamy na konferencję - Smog problemem XXI wieku

 

Dzięki lepszej integracji transportu kolejowego z komunikacją miejską, modernizacja peronów poprawi jakość i komfort podróży, a rozwinięta sieć przystanków kolejowych znacznie skróci czas przejazdu pasażerów do pracy lub szkoły. 

Inwestycja zostanie zrealizowana w ramach unijnego instrumentu finansowania projektów infrastrukturalnych „Łącząc Europę” Connecting Europe Facility (CEF).

2017-02-17
Źródło: mc.com / budnet.pl
Chcesz coś przesłać? Jedziesz w trasę?

Czytaj też…

Czytaj na forum

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 16733 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 319

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >