Normy i prawo budowlane – remont a ulepszenie

Normy i prawo budowlane – remont a ulepszenie

Rozbieżności w interpretacji może rozwiać powołanie rzeczoznawcy – jego opinia może być dowodem w postępowaniu podatkowym. Najbezpieczniej jest wszystkie wydatki zakwalifikować jako ulepszenie środka trwałego.

 

Wydatki ponoszone na ulepszenie środka trwałego zwiększają jego wartość i stają się kosztem dopiero w formie odpisów amortyzacyjnych rozłożonych na okres kilku lat. Wydatki na remont od razu rozliczamy w kosztach firmy. Odróżnienie jednych od drugich jest zatem bardzo istotne.

 


Do wydatków na ulepszenie środków trwałych zalicza się:



a) przebudowę – czyli poprawienie (zmianę) istniejącego stanu środków trwałych na inny

 

b) rozbudowę – czyli powiększenie składników majątkowych (budynków, budowli, lini technologicznych)

 

c) rekonstrukcję – czyli odtworzenie (odbudowanie) całkowicie lub częściowo zużytych składników majątkowych

 

d) adaptację – czyli przystosowanie składnika majątkowego do wykorzystania go w innym celu niż jego pierwotne przeznaczenie albo nadanie temu składnikowi nowych cech użytkowych

 

e) modernizacje – czyli unowocześnienie środków trwałych

 

 

Środki trwałe uważa się za ulepszone gdy suma wydatków poniesionych na ich przebudowę, rozbudowę, rekonstrukcję, adaptacje lub modernizację w danym roku podatkowym przekracza 3500 zł. Wydatki te muszą powodować wzrost wartości użytkowej w stosunku do wartości z dnia przyjęcia do używania. Gdy wydatki nie przekraczają 3500 zł można je bezpośrednio zaliczyć do kosztów firmy. Nie zwiększają wówczas wartości środka trwałego.


Remont to wykonanie w istniejącym obiekcie budowlanym robót budowlanych polegających na odtworzeniu stanu pierwotnego, a nie stanowiących bieżącej konserwacji. Można użyć wyroby inne niż pierwotnie użyte (Pismo US/PD1/415/2005/I/JF). Istotą remontu są wszystkie działania przywracające pierwotny stan techniczny i użytkowy środka trwałego, następujące w toku eksploatacji środka trwałego i będące wynikiem tej eksploatacji.

 

 

 

 

Źródło: budnet.pl
Autor: Agnieszka Mrozińska

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

  • Praca dla Kosztorysanta Liczba postów: 18 Grupa: Zanim wybud... W takim razie jeżeli przyszedł moment na zmianę pracy, jednak chcielibyście do tego podejść w odpowiedni sposób sprawdzając sobie różne możliwości zawodowe i te...
  • Niezapłacona faktura? Procedury odzyskiwania długó... Liczba postów: 36 Grupa: Prawo Dla wszystkich, którzy szukają miejsca, gdzie można spokojnie porozmawiać o finansach bez hejtu i chaosu – polecam https://kredyt.sosnowiec.pl/forum/ . Wiele dz...
  • Pośrednik nieruchomości Liczba postów: 59 Grupa: Pośrednik/Z... Jeśli zastanawiasz się nad kupnem lub wynajmem nieruchomości, to warto odwiedzić stronę https://horyzontnieruchomosci.pl/ Znajdziesz tam oferty, które mogą speł...
  • Gdzie szukać nieruchomości? Liczba postów: 307 Grupa: Rynek pierw... Hej wszystkim! Chciałbym Wam przedstawić oglos.online, nowoczesną platformę, gdzie znajdziecie darmowe ogłoszenia. Każdy może tam dodawać ogłoszenia i korzystać...
  • Pozaksięgowa Ewidencja Wspólnot Mieszkaniowych e-w... Liczba postów: 45 Grupa: Wspólnoty m... Ja polecam CredoTax - http://credotax.pl, przemiłe księgowe, prowadzą mi firmę odkąd ją mam, pomogły mi też w założeniu i doborze odpowiedniej formy prowadzonej...

Kalkulator zwrotu podatku VAT za materiały budowlane

Społeczność budnet.pl ma już 20143 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 193

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >