Przedszkole firmowe pożądanym benefitem dla pracowników - jak je sprawnie zorganizować?

Przedszkole firmowe pożądanym benefitem dla pracowników - jak je sprawnie zorganizować?

Benefity pozapłacowe dla pracowników powoli przestają być przywilejami dla wybranych, a stają się powszechnie panującym standardem uzupełniającym podstawowe wynagrodzenie. Świadczenia dodatkowe są często elementem kultury organizacyjnej firmy i świadectwem jej wartości. Benefity otrzymuje w Polsce już 90 proc. pracowników[2]. Pewnym standardem w zakresie benefitów w pracy stały się pakiet opieki medycznej, wstęp na siłownię czy bilety do kina. Pracodawcy coraz częściej stawiają również na nietypowe świadczenia dodatkowe.

 

Zgodnie z prognozą PwC do 2025 r. na polskim rynku pracy będzie brakować co najmniej 1,5 mln pracowników[1]. Dla pracodawców walka o talenty stanowi obecnie największe wyzwanie. Punktem wyjścia dla firm jest zrozumienie potrzeb współczesnych pracowników i zapewnienie im odpowiednich zachęt i benefitów.

 

Przedszkole firmowe pożądanym benefitem dla pracowników - jak je sprawnie zorganizować?

 

Przedszkole firmowe pożądanym benefitem

Jak wynika z badań[3] ponad 87 procent rodziców uważa przedszkole firmowe w miejscu pracy za pomocne lub bardzo pomocne, a blisko 90 proc. ceni benefit w postaci dofinansowania pobytu dziecka w takiej placówce.   


Przedszkole firmowe pożądanym benefitem dla pracowników - jak je sprawnie zorganizować?

Źródło: Badania własne KIDS&Co. przeprowadzone na grupie 500 pracujących osób

 

Czytaj również: Zatrudnianie osób z niepełnosprawnością to nie jedyny sposób obniżenia kosztów wpłat na PFRON

 

 – Coraz częściej zgłaszają się do nas firmy i to nie tylko z Polski pytając, jak otworzyć przedszkole firmowe, czy jest to skomplikowany proces oraz ile trwa. Jako operator przedszkolny, zajmujemy się wszelkimi formalnościami związanymi z utworzeniem, a następnie prowadzeniem placówki, zaczynając od stworzenia biznesplanu, po projekt architektoniczny, nadzór budowlany, zapewnienie odpowiedniej przestrzeni do zabaw czy posiłków, zatrudnienie pedagogów oraz ułożenie zbilansowanej diety dostosowanej do potrzeb dzieci. W każdym naszym przedszkolu i żłobku stosujemy nasz autorski program nauczania. Każda placówka KIDS&Co. jest dwujęzyczna – wyjaśnia Karina Trafna, prezes KIDS&Co.

 

Przedszkole firmowe pożądanym benefitem dla pracowników - jak je sprawnie zorganizować?

 

Przedszkole firmowe krok po kroku

Przedszkola firmowe budowane są na zlecenie danego przedsiębiorstwa z myślą o pracownikach tej firmy. Placówki powstają w ścisłej współpracy operatora przedszkolnego jak KIDS&Co. oraz pracodawcy. W Polsce z takiego rozwiązania skorzystał m.in. Infosys z Łodzi czy Fabryki Mebli „FORTE”.

 

Powstanie tego typu placówki pokrywa pracodawca, który również dofinansowuje część czesnego z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych lub środków obrotowych. Nie każdy pracodawca wie, że na cele żłobkowe pulę ZFŚS można zwiększyć o 7,5%. Podział czesnego między pracownika i pracodawcę zależy od zasobności funduszu socjalnego oraz wysokości czesnego w innych przedszkolach. Pracownicy oczekują, że przedszkole firmowe będzie najlepsze w okolicy, ale też w atrakcyjnej dla nich cenie.

 

Główną korzyścią z finansowania przedszkola przez firmę jest poczucie pracownika, że dzięki dostępowi do wyjątkowej usługi jego dzieci mają lepszy start, a on sam pracuje dla najlepszego pracodawcy, z którym warto związać się na lata. Firmie Infosys, dzięki utworzeniu firmowego żłobka i przedszkola udało się zaktywizować kobiety wychowujące małe dzieci. Przed otwarciem placówki okres powrotu matki do pracy wynosił ponad 3 lata, a często po tym czasie następowała rezygnacja z pracy – dziś młode mamy wracają do pracy już po roku.

 

KIDS&Co od 14 lat współpracuje z polskimi firmami i międzynarodowymi korporacjami, tworząc żłobki i przedszkola w miejscach pracy. KIDS&Co. zaufali m.in. Infosys z siedzibą w Łodzi, Fabryki Mebli „FORTE” S.A. w Ostrowi Mazowieckiej i Suwałkach, czy międzynarodowe centra SSC i R&D z Wrocławia czy Poznania.

 

Przedszkole firmowe pożądanym benefitem dla pracowników - jak je sprawnie zorganizować?

 

Czytaj również: Oferta dla przedsiębiorców na leasing wózków widłowych

 

***

KIDS&Co. od 14 lat wyznacza najwyższe standardy w edukacji przedszkolnej, tworząc nowoczesne, dwujęzyczne przedszkola i żłobki firmowe oraz przybiurowcowe. KIDS&Co. odpowiada za kompleksową obsługę procesu związanego z założeniem i prowadzeniem placówek: od przygotowania biznesplanu, projektu i koordynacji budowy, przez rekrutację kadry i prowadzenie zapisów do przedszkoli, po zarządzanie placówką i wdrożenie autorskiego programu nauczania i żywienia.

Misją marki jest pomoc rodzicom w pogodzeniu dwóch niezwykle ważnych ról życiowych – roli rodzica i pracownika. Placówki otwierane są w najdogodniejszych lokalizacjach, w bezpośrednim sąsiedztwie dużych miejsc pracy. Unikalność placówek KIDS&Co. opiera się na trzech filarach: dwujęzyczności, diecie makrobiotycznej oraz autorskim programie rozwoju umiejętności społecznych i inteligencji emocjonalnej.

W Polsce pod marką KIDS&Co. działa 14 placówek: żłobków i przedszkoli przybiurowcowych oraz firmowych, m.in. w Krakowie, Łodzi, Poznaniu, Wrocławiu czy Warszawie.



[1] https://www.pwc.co.uk/economic-services/YWI/youth-employment-index-2018-final.pdf

[2] Raport Instytutu Kontekstów Pracy, Benefity pozapłacowe. Wyjdź poza standard

[3] KIDS&Co. Badanie „Millenials rodzicem i pracownikiem”, przeprowadzone na próbie 500 pracujących osób

2019-11-24
Źródło: 38 PR / budnet.pl

Czytaj też…

Czytaj na forum

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 19158 użytkowników

Użytkownicy online (3)

gości: 223

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >