Ekspansja na rynku gospodarczym

Ekspansja na rynku gospodarczym

Według najnowszych badań CBRE, międzynarodowe sieci handlowe w planach na przyszły rok wciąż mają prowadzenie ekspansji na dużą skalę, na przekór niesprzyjającym warunkom na rynku konsumenckim oraz rosnącemu znaczeniu sprzedaży internetowej. Czytaj dalej

 

Najnowszy raport CBRE How Active are Retailers in EMEA? - Aktywność sieci handlowych w regionie EMEA – analizuje nastawienie oraz plany ekspansji ponad 200 wiodących międzynarodowych sieci handlowych w przyszłym roku. Raport został opracowany na podstawie wywiadów przeprowadzonych latem 2011 roku. Blisko trzy czwarte spośród międzynarodowych detalistów (71%) planuje otwarcie ponad pięciu sklepów w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA) przed końcem 2012 roku., przy czym 20% firm ma zamiar otworzyć przed końcem przyszłego roku 40 i więcej sklepów — w 2011 roku było to 18% ogółu detalistów.

 

Roczny raport badawczy CBRE „Aktywność sieci handlowych w regionie EMEA” wykazał, że chociaż firmy chcą w przyszłym roku prowadzić sprzedaż detaliczną w wielu krajach — zarówno na rynkach dojrzałych, jak i rozwijających się — to swoją uwagę poświęcą głównie otwieraniu sklepów w krajach, w których są już obecne od pewnego czasu. Podobną strategię firmy przyjmowały też w 2011 roku. Na czele rankingu krajów wybieranych przez sieci handlowe jako cel ekspansji po raz pierwszy znalazły się Włochy, które w zeszłym roku zajmowały ósmą pozycję. Za Włochami uplasowały się Niemcy, Rosja, Hiszpania i Francja — jest to pięć krajów najchętniej wybieranych jako rynki zbytu na rok 2012. Ponad 30% wszystkich detalistów planuje prowadzić sprzedaż w każdym z tych państw. Polska znalazła się na 10 miejscu (w zeszłym roku zajmowała 2 pozycję). 26% badanych sieci handlowych planuje ekspansję w naszym kraju.

 

Czytaj również: Douglas w Europie Centralnej w Gliwicach

 

W ostatnich latach sieci handlowe skupiały swoją uwagę na Niemczech, Wielkiej Brytanii, Francji i Hiszpanii, ale teraz wielu z nich poszukuje nowych możliwości. Mimo że nie zanosi się na znaczny wzrost wydatków włoskich konsumentów, możliwość skierowania działalności na rynek, na którym międzynarodowe marki są wciąż słabo reprezentowane, i który dość intensywnie rozwija się w dziedzinie sprzedaży detalicznej, stanowi atrakcyjną okazję dla wielu firm. Względnie silna gospodarka Niemiec wciąż przyciąga nowych detalistów, zaś Rosja wspięła się z szóstego miejsca w rankingu na trzecie dzięki swojej silnej gospodarce i perspektywie zwiększających się wydatków konsumenckich.

 

Na Bliskim Wschodzie rynki Arabii Saudyjskiej, Kuwejtu i Kataru także doświadczają znacznego wzrostu zainteresowania ze strony sieci handlowych w porównaniu z rokiem ubiegłym — ponad 15% badanych firm planuje rozwijać działalność w tych krajach w 2012 roku. Wysoki poziom zamożności, większa odporność tamtejszych gospodarek niż w przypadku Europy oraz stosunkowo niewielka obecność marek zagranicznych to atrakcyjna kombinacja czynników, która przyciągają detalistów pragnących rozszerzać swoją działalność. Realizację ambicji sprzedawców w tym regionie ułatwia także powstawanie nowych centrów handlowych.

 

Czytaj również: Jak podnieść wartość centrum handlowego

 

Chociaż sieci handlowe zorientowane są na wiele różnych rynków docelowych, to nadal starają się zminimalizować ryzyko. Ponad połowa z nich (52%) planuje otworzyć sklepy w nowych miastach, ale na rynkach, na których są już obecni — podobny odsetek odnotowano w zeszłym roku. Wzrosła też liczba detalistów zamierzających otworzyć dodatkowe sklepy w miastach, w których prowadzą już działalność — z 9% w roku ubiegłym do 17% w tym roku — co potwierdza, że firmy skupiają się rynkach, które najlepiej znają. Pomimo tej powściągliwości, prawie jedna trzecia detalistów (30%) ma zamiar wkroczyć w 2012 roku na nowe rynki — podobny odsetek wykazało ubiegłoroczne badanie.

 

Value & Denim (produkty i odzież dżinsowa w przystępnych cenach)  to najbardziej atrakcyjny sektor, w ramach którego detaliści planują otworzyć w 2012 roku średnio 36 sklepów (wzrost w stosunku do 30,3 sklepów w roku ubiegłym). W obliczu kurczących się dochodów rozporządzalnych, wielu konsumentów decyduje się na zakup tańszych produktów, a detaliści oferujący przystępne ceny wykorzystują tę sytuację, by zdobyć większy udział w rynku.

 

Czytaj również: Zwiększony kapitał deweloperski

 

Pomimo zawirowań gospodarczych sektor mody luksusowej i biznesowej również dobrze sobie radzi — działające w nim firmy planują otworzyć w 2012 roku średnio 15,1 sklepu, czyli nieco więcej niż zakładały ich plany na rok 2011. Koncerny takie jak LVMH (do którego należy marka Louis Vuitton) czy Burberry informowały ostatnio o znaczącym wzroście sprzedaży. Cały sektor z coraz większym impetem wkracza na rynki rozwijające się. Z kolei przedsiębiorcy działający na rynku elektroniki użytkowej wykazali się najmniejszą ekspansywnością — planują oni otworzyć o połowę mniej sklepów niż w zeszłym roku. Nie jest to zaskakujące w sytuacji, gdy klienci ograniczają wydatki na najdroższe produkty, a kiedy już kupują urządzenia elektroniczne, to coraz częściej robią to przez internet.

 

 

Sprzedaż internetowa nadal zajmuje ważne miejsce w planach detalistów. Chociaż podejście wielokanałowe jest najlepszą metodą na maksymalne zwiększenie potencjału sprzedażowego, to w najbliższych latach najszybciej rozwijać się będą właśnie internetowe platformy handlowe — trzy czwarte wszystkich detalistów planuje zwiększyć swoją zdolność transakcyjną w 2012 roku. Badania CBRE wykazują, że 43% sprzedawców detalicznych planuje w przyszłym roku znacząco poszerzyć swoją ofertę produktów dostępnych w sieci, a 28% zamierza istotnie zwiększyć zasięg geograficzny swojej zdolności transakcyjnej. Wielu sprzedawców rozpoczyna działalność w nowym kraju od uruchomienia platformy internetowej w celu rozpoznania rynku, zanim zainwestują w otwarcie fizycznego sklepu. W wielu przypadkach wystarczająca jest obecność na rynku on-line.

2011-11-25
Źródło: CBRE / budnet.pl

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

  • Podstawowe informacje na temat wykorzystania sztuc... Liczba postów: 3 Grupa: Aktualności Godzinnik nie ogranicza się jedynie do publikowania tekstów, ale także korzysta z multimediów, takich jak zdjęcia, filmy czy infografiki, aby jeszcze lepiej prz...
  • fotografia biznesowa Liczba postów: 101 Grupa: Konferencje... Sesje różnego rodzaju dzisiaj wykonują profesjonalni fotografowie i jak najbardziej warto znaleźć solidnego w swojej okolicy https://bartekciok.pl/ Sesje biznes...
  • Jak o siebie dbacie? Liczba postów: 1697 Grupa: Trudne tema... Odpowiednie dbanie o siebie to ważny element zdrowego życia, ale czasami możemy mieć trudności w radzeniu sobie z codziennymi wyzwaniami. W takich sytuacjach wa...
  • Nowoczesna edukacja Liczba postów: 38 Grupa: Trudne tema... Koniecznie zajrzyjcie do rewelacyjnej oferty przedszkola https://www.przedszkolebielsko.pl/ Wyróżniają się innowacyjnym podejście do nauczania, atrakcyjnymi zaj...
  • Jak mieć lśniące włosy ? Liczba postów: 102 Grupa: Trudne tema... Wybierając perukę, ważne jest, aby czuć się z nią swobodnie. Dzięki https://perukisklep.pl/peruki-radom/ można znaleźć modele, które są nie tylko estetycznie do...

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 19233 użytkowników

Użytkownicy online (2)

gości: 226

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >