Firmy zorganizowały zbiórkę krwi
Z okazji Światowego Dnia Krwiodawstwa, firma Mediq Polska, zarządzająca drugą największą siecią apteczną w Polsce, wspólnie ze Światową Fundacją Promocji Krwiodawstwa „Krew dla Życia”, twórcą kampanii społecznej KREWNIACY, zorganizowała akcję zbiórki krwi.
Wzięło w niej udział ponad 50 honorowych krwiodawców, wśród których był także aktor filmowy, teatralny i kabaretowy Marek Siudym. Odwiedzili nas również Grażyna Wolszczak oraz Maja Frykowska. Łącznie zebrano 20 litrów krwi. Wspólny projekt Mediq i Krewniaków miał na celu zebranie jak największej ilości krwi przed okresem wakacyjnym, kiedy jest ona najbardziej potrzebna.
Czytaj również: Wybrano lureatów 17. edycji „Grasz o staż”
„Cieszymy się, że jest wśród nas tak wielu honorowych dawców krwi, którzy bezinteresownie pomagają potrzebujących. To pierwsza tego typu akcja organizowana przez naszą firmę, jednak jesteśmy pewni, że wkrótce ją powtórzymy i wpisze się na stałe w kalendarz naszych korporacyjnych wydarzeń.” – mówi Wiktor Miałkowski z firmy Mediq Polska, inicjator akcji. „Nasza firma na co dzień wspiera zdrowie pacjentów. Cieszymy się, że nasi pracownicy, także w życiu pozazawodowym kierują się zasadą, że pacjent jest najważniejszy” – dodaje Miałkowski.
Czytaj również: Organizacja warsztatu architektonicznego „Rewitalizacja przez przywracanie”
Do dyspozycji osób, oddających krew, był najnowocześniejszy w Europie autobus przystosowany do poboru krwi, obsługiwany przez wykwalifikowany personel Wojskowego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa. Dokładnie trzy lata temu krwiobus został zaprezentowany razem z Telewizją Polską całemu społeczeństwu. Każdy chętny, po wypełnieniu deklaracji o stanie zdrowia oraz spotkaniu z lekarzem, oddawał jednorazowo 450 ml krwi. Krwiodawcy mogli uzyskać bezpłatnie wyniki badań laboratoryjnych takich jak oznaczenie grupy krwi w układzie A B 0 i Rh, pełną morfologię czy badanie znaczników wirusowego zapalenia wątroby typu B i C, AIDS oraz zakażeń kiłą.
Czytaj również: Laureatka piątej edycji konkursu dla młodych projektantów „Young Design”
„Przekonaliśmy wiele osób, które do tej pory obawiały się pobierania krwi, do idei krwiodawstwa. Udało się nam również podnieść poziom świadomości na temat problemu. To oznacza, że podczas następnej zbiórki chętnych będzie jeszcze więcej” – uważa Miłałkowski.
Komentarze
Tagi
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Jak rozwinąć swój biznes w okresie COVID? Liczba postów: 60 Grupa: Trudne tema... No nie ma co... czasie COVID dużo rzeczy trzeba było przemyśleć od nowa, zwłaszcza w biznesie. U mnie super się sprawdziły personalizowane naklejki – na opakowa...
- Moda Liczba postów: 129 Grupa: Trudne tema... Coraz częściej wybieram rzeczy, które mają „coś więcej” – nie tylko wygląd, ale też historię i wartość. Przeglądając https://kanasapiens.pl/ wpadły mi w oko ich...
- paczka z niestandardowymi wymiarami Liczba postów: 28 Grupa: Trudne tema... Nowoczesne rozwiązania, takie jak paczkomaty, zmieniły sposób korzystania z usług kurierskich. Dzięki nim nadawanie i odbieranie paczek stało się szybkie i wygo...
- Podpisanie umowy partnerskiej między Vinted i InPo... Liczba postów: 1 Grupa: Aktualności Super! Lubimy kupować z drugiej ręki, a taki międzynarodowy rynek otwiera wiele możliwości. Ostatnio przygotowujemy nasze dziecko na pierwszy obóz letni, przyda...
- Gdzie na wczasy ? Liczba postów: 105 Grupa: Trudne tema... Planując wakacje do Turcji, trafiłem przez przypadek na witrynę https://turcja-wakacje.pl/ i muszę przyznać – petarda! To nie jest następny nudny blog z kopiowa...