Miej dach nad głową – trudny wybór materiałów budowlanych!

Miej dach nad głową – trudny wybór materiałów budowlanych!

Dobry wybór materiałów budowlanych to jeden z elementów sukcesu w budowie domu. Elementy dachowe są ważną częścią budowy, właściwie dobrane zapewniają użytkownikom komfort i bezpieczeństwo. ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o. przedstawia Państwu jeden z modułów produktowych raportu „Bud Investor Track 2008” – dotyczący ELEMENTÓW WYKOŃCZENIA DACHU: pokryć dachowych, systemów rynnowych, okien dachowych Czytaj dalej

Jest to już trzecia edycja badania rynku, którego głównym celem jest poznanie zachowań inwestorów indywidualnych w procesie wyboru i zakupu materiałów budowlanych. Warto zapoznać się z efektami pracy analityków ASM-u i skorzystać z doświadczeń „Kowalskich”, którzy budowę domu mają już za sobą.
W raporcie zaprezentowano charakterystykę inwestorów biorących udział w badaniu, która umożliwiła poznanie pełnego profilu osobowego osób, które w 2007 bądź 2008 roku ukończyły budowę domu, przedstawiono też charakterystykę samego domu. Na tej podstawie przeprowadzono szczegółowe analizy rynku dające informacje dotyczące rynku materiałów budowlanych w module elementy wykończenia dachu. W niniejszym artykule przedstawimy wybrane zagadnienia z obszernego i wyczerpującego temat raportu.

 

POKRYCIA DACHOWE

Znajomość rynku wśród respondentów okazała się niedostateczna. Częściej niż co piąty (22,2%) z badanych nie potrafił wskazać żadnej marki pokryć dachowych, które zna.

Jeśli chodzi o rodzaj zastosowanych pokryć dachowych to najchętniej stosowanym pokryciem okazała się blachodachówka (36,5%), na kolejnych miejscach uplasowały się: pokrycie bitumiczne i dachówka ceramiczna.


Powiększ

Respondenci najchętniej wybierali produkty następujących producentów:

  • blachodachówka – Blachy Pruszyński
  • pokrycia bitumiczne – Icopal
  • dachówki ceramiczne – Röben
  • dachówki cementowe – Braas
  • blacha profilowana – DachPol

Respondenci w większości okazali się zadowoleni z wybranej przez siebie marki (92,8%), również większość wybrałaby ją ponownie (86,8%).

SYSTEMY RYNNOWE

Najczęściej stosowanym typem rynien są systemy z PCV (65,3%), kolejnym okazały się rynny stalowe (24,8%).


Powiększ

Wśród producentów systemów rynnowych z PCV najbardziej popularne marki to Marley (12,3%) i Gamrat (11%), znajomość pozostałych marek jest zależna od województwa wśród producentów rynien stalowych najczęściej wybierane są produkty Galeco (9,4%) oraz Ruukki/Rautaruukki (7,4%).

Podobnie jak w przypadku pokryć dachowych tak i w sektorze rynnowym respondenci wyrażali zadowolenie z wybranej przez siebie marki (90,9%), również większość ponownie zdecydowałaby się na ten sam wybór (85,9%).

 

OKNA DACHOWE

Niewiele ponad połowa badanych (58%) zamontowała w swoich domach okna dachowe. Okres szczytowy dla montażu przypada na 2006 rok (27,3%).


Powiększ

Na rynku dominuje dwóch producentów, do których z niewielkimi odsetkami ogranicza się znajomość marki: Velux (47,6%) i Fakro (36,9%). Płeć nie różnicuje znajomości marek, natomiast są zauważalne różnice terytorialne. Jednak znajomość rynku podobnie jak w sektorze pokryć jest również niedostateczna, ponad jedna trzecia ankietowanych (35,7%) nie potrafiła wskazać jakiej marki okno zainstalowało.

Jeśli chodzi o rodzaj zamontowanych okien to najczęściej wybierane okazały się okna drewniane (59,4%), następnie okna z PCV (36%)


Powiększ

Ankietowani klienci są w zdecydowanej większości zadowoleni z zakupu (91,3%) oraz ponownie dokonałaby tego samego wyboru (85,9%)

KOMUNIKACJA MARKETINGOWA

Analiza znajomości rynku przez inwestorów indywidualnych wykazuje znaczny niedostatek działań marketingowych w grupie produktów do wykończenia dachu. Dlatego analitycy ASM przedstawili w raporcie „Bud Investor Track 2008”  dane w zakresie poszukiwania przez „Kowalskich” źródeł informacji, procesu decyzyjnego oraz ich nawyków zakupowych.
Najbardziej poszukiwanymi informacjami były dane dotyczące ceny (79,6%) a kolejnymi istotnymi czynnikami były opinie innych użytkowników (52,3%) oraz parametry techniczne (42,8%). Respondenci korzystali z różnych źródeł informacji, w tym znaczące były: ekspozycje, budowy, prasa ogólna i fachowa, radio, telewizja, internet.
Najważniejszymi czynnikami, które zdecydowały o wyborze rodzaju pokryć dachowych, systemów rynnowych i okien dachowych to trwałość i wytrzymałość.

PODSUMOWANIE

Tak szczegółowe dane zaprezentowane w raporcie „Bud Investor Track 2008” umożliwiają skuteczne opracowanie strategii i programów przynoszących sukces w działalności producentów materiałów budowlanych. Są również pomocą dla inwestorów indywidualnych planujących budowę domu lub będących w jej trakcie. Zachodzące zmiany w zachowaniu inwestorów indywidualnych budujących dom będą nadal monitorowane przez ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku.

Zachęcamy do kontaktu z analitykami ASM-u oraz zapoznania się szczegółowo z trzecią edycją raportu Bud Investor Track.
http://www.asm-poland.com.pl/index.php?r=s&l=bit2008


Źródło: budnet.pl
Autor: ASM-Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o./ budnet.pl

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 19157 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 200

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >