Najwięcej ofert sektora nieruchomości w sieci

Najwięcej ofert sektora nieruchomości w sieci

Według najnowszych badań CBRE, wiodącej firmy doradczej w sektorze nieruchomości, wraz z gwałtownym rozwojem handlu internetowego na świecie, największe globalne marki szybko rozbudowują swoją ofertę w sieci.

 

Coroczne badanie CBRE “Globalizacja handlu detalicznego”, w którym udział wzięło 326 wiodących międzynarodowych sieci detalicznych (w tym markowych sklepów różnych branż, supermarketów, restauracji i kawiarni) z 22 krajów wykazało, że 80% marek posiada już katalog internetowy, w którym można zapoznać się z ich ofertą. Internetowy katalog udostępnia aż 92% marek oferujących odzież luksusową i biznesową oraz 87% popularnych sklepów z przystępną cenowo odzieżą i dżinsami. Możliwości są mniejsze, jeśli chodzi o zakupy internetowe z dostawą, jednak i tu następuje szybki rozwój – obecnie już średnio 28% światowych marek dostarcza zakupy internetowe konsumentom na badanych rynkach, w porównaniu do 26% w 2011 r.

 

Polska plasuje się na 11. miejscu wśród najlepiej rozwiniętych rynków handlu internetowego na świecie, oraz na 1. miejscu wśród krajów Europy Środkowo-Wschodniej – aż 34% światowych marek oferuje już zakupy internetowe z dostawą na terenie naszego kraju, w porównaniu do 24% w ubiegłym roku. Oznacza to, że 110 spośród 326 wiodących światowych sieci biorących udział w badaniu oferuje obecnie w Polsce zakupy internetowe z dostawą. Niektóre marki, jak Gap, Footlocker czy Muji, wchodzą na nasz rynek otwierając jednocześnie sklep tradycyjny i internetowy, podczas gdy inne, np. Burberry czy Galeries Lafayette Group, dostępne są tylko poprzez serwis internetowy. Światowym liderem handlu internetowego jest Francja (49% sieci oferuje zakupy z dostawą w tym kraju), wyprzedzając Kanadę (46%), Wielką Brytanię (44%) i USA (44%).

 

Czytaj również: Kolejna działka inwestycyjna

 

“Imponujący wzrost dostępności zakupów internetowych z dostawą na terenie Polski jest odpowiedzią na oczekiwania polskich konsumentów. Już od kilkunastu lat Polacy chętnie kupują przez internet ubrania, elektronikę i multimedia, artykuły dla dzieci i oczywiście książki. Po niedawnym uruchomieniu sklepu internetowego Zara, oferującego odbiór zamówienia w sklepach sieci lub dostawę do domu, będziemy prawdopodobnie obserwować szybki rozwój oferty zakupów internetowych kolejnych światowych marek. W najbliższych latach spodziewam się również wzrostu popularności internetowych supermarketów spożywczych, do czego przyczynia się zjawisko starzenia się społeczeństwa i rozwój usług odpowiadających potrzebom tej grupy” – powiedziała Magdalena Frątczak, dyrektor działu powierzchni handlowych w CBRE Polska.

 

 


Według danych CBRE, sprzedaż internetową z dostawą w Polsce najczęściej oferują popularne marki przystępnej cenowo odzieży i dżinsów – 62% z nich ma już sklepy internetowe z możliwością dostawy w naszym kraju. Kolejną grupą są sklepy odzieżowe ze średniej półki cenowej (43%), następnie marki oferujące odzież luksusową i biznesową (41%) oraz specjalistyczne sklepy odzieżowe, w tym sportowe (39%).

 

“Choć większość marek ma już europejskie lub globalne sklepy internetowe dostępne w języku angielskim, ich popularność w Polsce jest wciąż ograniczona ze względu na barierę językową. Wielkość polskiego rynku jest jednak zachętą dla detalistów do uruchamiania polskojęzycznych serwisów zakupowych, jak zara.com, deichmann.com, czy c-and-a.com. Na polskim rynku handlu internetowego będzie się zapewne wiele działo w najbliższych latach” - powiedziała Karina Kreja, dyrektor w dziale badań rynku i doradztwa w CBRE Polska.

 

Czytaj również: Magazyny i biura w Gate One Business Park


Wyniki badania wskazują, że posiadanie tradycyjnego sklepu ma istotne znaczenie dla decyzji o uruchomienia sklepu internetowego z dostawą. W Polsce serwis taki ma 34% wiodących światowych marek, jednak odsetek ten jest znacznie wyższy dla sieci, które prowadzą już w naszym kraju tradycyjne sklepy (47%).

 

“Sprzedaż internetowa jest obecnie motorem globalizacji handlu detalicznego i z pewnością będzie miała wpływ na kształtowanie się przyszłego popytu na powierzchnie handlowe. Jeśli chodzi o perspektywy sklepów tradycyjnych i internetowych, obecne trendy wskazują, że fizyczna obecność sklepów pozostanie kluczowym elementem sukcesu wiodących światowych marek. Aby podnosić sprzedaż, najlepsi detaliści postawią na zróżnicowane kanały dostępu dla klientów: sklepy tradycyjne, katalogi internetowe, sklepy internetowe z dostawą oraz obowiązkowo obecność w mediach społecznościowych” - dodała Karina Kreja.

 

 

2012-05-18
Źródło: Questia PR / budnet.pl

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

  • Transport międzynarodowy Liczba postów: 156 Grupa: Trudne tema... Choć promy bywają krytykowane, nowoczesne promy cargo coraz częściej wykorzystują ekologiczne paliwa i technologie, co jest ważne w kontekście międzynarodowej w...
  • Transport międzynarodowy towarów Liczba postów: 2 Grupa: Trudne tema... Ze względu na skalę działalności, doświadczony operator logistyczny wynegocjuje dla Was lepsze warunki u przewoźników niż byłoby to możliwe indywidualnie. To je...
  • praca i co dalej Liczba postów: 228 Grupa: Trudne tema... Rynek pracy jest strasznie przeciążony.
  • Wakacje 2022 Liczba postów: 49 Grupa: Trudne tema... Tak sobie myślę, że Berlin najlepiej smakuje poza oczywistymi punktami, bo wtedy wychodzą perełki. Gdzieś mi to mignęło i przewodnik Berlin ciekawe miejsca pods...
  • agencja wordpress Liczba postów: 18 Grupa: Trudne tema... Jeśli nadal aktualne to najlepiej zlecić stworzenie strony do Freelancera od WordPress. Taka osoba samodzielnie tworzy strony na WordPress.

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 20251 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 290

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >