Podsumowanie badań „Wizerunek ekip remontowo-budowlanych w Polsce”

Podsumowanie badań „Wizerunek ekip remontowo-budowlanych w Polsce”

Uczciwość, profesjonalizm i pozytywny wizerunek – to cechy, które powinny posiadać idealne ekipy zdaniem uczestników badania „Wizerunek ekip remontowo-budowlanych w Polsce”, przeprowadzonego w marcu 2007 r. na zlecenie Hitachi Power Tools Polska Sp. z o.o. przez IQS and Quant Group.


Badania pokazują, że wraz z wolnorynkową konkurencją i wzrostem oczekiwań dotyczących jakości wykonywanych usług ewolucji uległy także wymagania względem ekipy, która ma zrealizować remont domu. Czasy, w których Polacy powierzali przeprowadzenie prac remontowo-budowlanych „złotym rączkom’’ oraz ,,fachowcom’’ nie stroniącym od alkoholu już dawno minęły. Z badań wynika, że Polacy potrafią jasno i precyzyjnie określić swoje wymagania. Stanowią one swoisty kodeks dobrych praktyk, które każdy szanujący się wykonawca powinien stosować, mając na uwadze zadowolenie klienta i własną świadomość należycie wykonanej pracy.

Dla Polaków najważniejsza jest dokładność, kompetencja i terminowość, czyli trzymanie się zaplanowanego grafiku, ekip remontowych. Ważna także jest kultura osobista i ogólne wrażenie. W zależności od płci, a także wykształcenia, inaczej jednak rozkładają się proporcje. Osoby z wyższym wykształceniem najbardziej wyczulone są na terminowość, solidność i szybkość wykonywanych prac. Dla ludzi z wykształceniem średnim i zawodowym najważniejsza jest dokładność, uczciwość i punktualność. Jak wynika z sondażu, bardziej wymagające są kobiety. Podczas gdy mężczyźni zwracają głównie uwagę na fachowość, dla kobiet dodatkowo bardzo ważna jest też kultura osobista, czyli kulturalny język, trzeźwość, a także schludny i czysty wygląd.

Niepokojącym faktem jest to, że o dobrych doświadczeniach z ekipami remontowymi mówi jedynie połowa ankietowanych. Reszta ma neutralne bądź negatywne wspomnienia związane z remontem. Niezadowoleni najczęściej narzekali na nieumiejętność konkretnego określenia terminu zakończenia prac i przekraczanie kolejnych terminów, co często bywa kłopotliwe i kosztowne dla zleceniodawcy. Krytykowano także nieumiejętne zarządzanie materiałami, czyli mówiąc krótko marnotrawstwo. Wśród minusów wymieniano także spożywanie alkoholu i niechlujność pracowników, ale to przede wszystkim wśród firm niezarejestrowanych. Natomiast optymistycznym jest fakt, iż poszczególne atrybuty związane z pracą i kulturą osobistą fachowców ogólnie oceniono pozytywnie. Średnia ocena na skali pięciostopniowej wyniosła 4,1.

Najchętniej korzystamy z usług niewielkich firm, zatrudniających od dwóch do dziewięciu pracowników, które są legalnie zarejestrowane. Takie ekipy zatrudniamy najchętniej do wykonywania najprostszych prac – malowania, kładzenia glazury i terakoty, instalowania okien. W przypadku bardziej skomplikowanych prac – jak np. remonty dachów – częściej wybieramy większe i bardziej profesjonalne firmy. Warto zauważyć, że osoby mniej zamożne i mniej wykształcone najprostsze prace – malowanie – wykonują często same. Tacy klienci zatrudniają także częściej niezarejestrowane małe firmy. Największymi zaletami takich ekip są cena i umiejętność posługiwania się zrozumiałym językiem. Z kolei firmy profesjonalne gwarantują, według ankietowanych, trzymanie się ustalonych terminów, fachowość i czystość w miejscu pracy.

Ankietowani, szukając ekipy, najczęściej zasięgają języka u znajomych i przyjaciół, którzy niedawno przeprowadzali remonty. Zaledwie co siódma osoba znajdowała ekipę dzięki ogłoszeniom – w prasie oraz ulotkach. Biorąc pod uwagę fakt, iż prawie połowa ankietowanych deklarowała chęć przeprowadzenia remontu jeszcze w tym roku, problem jest uniwersalny. Jak znaleźć właściwą ekipę?
Brakuje profesjonalnych baz danych i w efekcie najpopularniejszym źródłem informacji jest poczta pantoflowa. Jednak poleganie na opinii znajomych nie zawsze jest dobrym pomysłem. Z kolei w ogłoszeniach każdy przedstawia się z jak najlepszej strony, co nie zawsze jest zgodne z rzeczywistością. W tej sytuacji najlepszym rozwiązaniem jest profesjonalna wyszukiwarka, w której, oprócz usług oferowanych przez firmę, znajdziemy także opinie jej klientów.


Opracowano na podstawie badań „Wizerunek ekip remontowo budowlanych w Polsce”
Badanie: IQS and QUANT Group dla Hitachi Power Tools
Metoda: wywiady CATI
Cel: określenie cech idealnej ekipy remontowo-budowlanej, ocena dotychczasowej współpracy z ekipą remontowo-budowlaną
Wielkość próby: N=750 (6 miast/regionów: Warszawa, Kraków, Wrocław, Trójmiasto, Aglomeracja Śląska, Poznań; 125 wywiadów w każdym)
Adresaci: osoby 25+, które współpracowały z ekipą w ciągu ostatnich dwóch lat

 

Źródło: Hitachi Power Tools / budnet.pl

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

  • Problem alkoholowy - jak walczyć? Liczba postów: 226 Grupa: Trudne tema... Dużym wsparciem będzie na pewno kontakt z psychologiem, jeśli chcemy być bardziej anonimowi to zawsze można skorzystać z pomocy psycholog online.
  • fotografia biznesowa Liczba postów: 62 Grupa: Konferencje... Sesje różnego rodzaju dzisiaj wykonują profesjonalni fotografowie i jak najbardziej warto znaleźć solidnego w swojej okolicy https://bartekciok.pl/ Sesje biznes...
  • samochód Liczba postów: 130 Grupa: Trudne tema... Czy korzystaliście również z jazdy próbnej?
  • Studia - ważny wybór Liczba postów: 43 Grupa: Trudne tema... Jest mnóstwo czynników determinujących opłacalność zapisania się na studia wyższe, opłacenie czesnego i rozpoczęcie zdalnej edukacji. Choć nauka na odległość wy...
  • Zabawki dla dzieci Liczba postów: 39 Grupa: Trudne tema... W jaki sposób Wy dbacie o zdrowie Waszych dzieci i dlaczego? Jeżeli chodzi o mnie, to zdecydowałem się na zakup produktów medycznych dla dzieci, np. aspiratora....

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 19129 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 290

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >