
Polski rynek inwestuje w centra handlowe
W roku 2010 rynek inwestycji w centra handlowe w Europie Środkowo-Wschodniej osiągnął poziom 1.8 miliarda Euro, co oznacza prawie stuprocentowy wzrost w porównaniu z rokiem 2009, a ponad 50% (926 milliona Euro) wszystkich inwestycji zlokalizowano w Polsce – podaje najnowszy raport firmy consultingowej CB Richard Ellis.
Czytaj dalej
Polska, jako jedyny rynek w Europie Środkowo-Wschodniej, odnotowała wzrost poziomu sprzedaży detalicznej. Nasz kraj, obok Rumunii, był również najatrakcyjniejszym rynkiem pod względem ilości nowych sieci handlowych, które pojawiły się na rynku w roku 2010. CB Richard Ellis przewiduje, że Polska będzie nadal liderem, jeśli chodzi o ilość nowych sieci handlowych, wyprzedzając takie państwa jak Czechy, Rosję czy Węgry.
Ogólna podaż nowoczesnych powierzchni handlowych w Europie Środkowo-Wschodniej wyniosła 1.6 miliona metrów kwadratowych, co oznacza jednak 20% spadek w porównaniu w rokiem 2009. CB Richard Ellis przewiduje, że w roku 2011 na rynku pojawi się podobna ilość nowych centrów handlowych, a najwięcej z nich powstanie w Polsce i na Słowacji. Obecnie w Polsce jest w budowie 1.27 milionów metrów kwadratowych nowoczesnych powierzchni handlowych, z czego około 800,000 m kw zostanie oddanych do użytku w roku 2011.
‘Czynsze za powierzchnie handlowe w Polsce były na stabilnym poziomie, jednak umacniający się złoty, wraz z oczekiwanym silnym wzrostem ekonomicznym, mogą spowodować wzrost stawek czynszowych, jak również obrotów centrów handlowych.’ – powiedziała Magdalena Frątczak, dyrektor ds. powierzchni handlowych w firmie CB Richard Ellis.
Patrick O’Gorman, dyrektor działu rynków kapitałowych w firmie CB Richard Ellis, dodał: ‘Polski rynek powierzchni handlowych jest jednym z najbardziej interesujących i atrakcyjnych obszarów w całej Europie, oferując znakomite produkty inwestycyjne. Oczekujemy znacznego wzrostu zainteresowania inwestorów najlepszymi centrami handlowymi w Europie Środkowo-Wschodniej.’
Komentarze
Tagi
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Jak rozwinąć swój biznes w okresie COVID? Liczba postów: 61 Grupa: Trudne tema... No nie ma co... czasie COVID dużo rzeczy trzeba było przemyśleć od nowa, zwłaszcza w biznesie. U mnie super się sprawdziły personalizowane naklejki – na opakowa...
- Szczoteczka elektryczna, czy tradycyjna? Liczba postów: 188 Grupa: Trudne tema... Wady zgryzu mogą wpływać nie tylko na wygląd, ale też na zdrowie całej jamy ustnej. Dlatego wybór odpowiedniego specjalisty jest kluczowy. Ortodontica https://o...
- naprawa butów Liczba postów: 29 Grupa: Trudne tema... Półbuty marki Rieker to świetna opcja dla mężczyzn, którzy szukają połączenia wygody z klasycznym wyglądem. Modele tej firmy mają świetnie wyprofilowane wkładki...
- Porady biznesowe Liczba postów: 331 Grupa: Trudne tema... W odniesieniu do poszukiwania efektywnych opakowań, producent butelek plastikowych , taki jak Omegaplastics, może zaoferować interesujące opcje. Butelki HDPE są...
- Księgowość w firmie - samemu, czy przez biuro rach... Liczba postów: 400 Grupa: Trudne tema... Jeśli samodzielnie prowadzicie swoją księgowość to również mogę polecić Wam z własnego doświadczenia świetny system z którego sami korzystamy do skanowania fakt...