Raport web 2.0 w budownictwie

Raport web 2.0 w budownictwie

Chcesz wiedzieć jakie wygląda marketing internetowy w branży budowlanej? Gdzie w sieci są Twoi klienci (inwestorzy indywidualni, wykonawcy, architekci)? Jak najskuteczniej do nich dotrzeć (portale społecznościowe, blogi, mikroblogi, wyszukiwarki)? Gdzie i jak działa twoja konkurencja: czy mają blogi, profile na portalach społecznościowych, a może pozycjonują własne strony? Sięgnij po raport syndykatowy „Web 2.0 w budownictwie” planowany termin ukazania raportu maj 2010


Metodologia projektu

Metodologia raportu oparta została na przeprowadzonych badaniach pierwotnych wśród czterech grup respondentów:

• Inwestorzy indywidualni – badanie CATI zrealizowane na celowej próbieN=609 Polaków związanych z branżą budowlaną (czyli planujących na lata 2010-2011 zakup domu/mieszkania, bądź prace remontowe i/lub dokonujące zakupu materiałów budowlanych w 2009 r.) wyłonionych z losowej próby 1001 Polaków w wieku 18 lat i więcej

• Wykonawcy – badanie CATI zrealizowane na celowej próbie N=500 wykonawców

• Architekci – badania CATI zrealizowane na celowej próbie N=200 architektach

• Producenci/dystrybutorzy materiałów budowlanych – badanie CAWI przeprowadzone na celowej grupie producentów i dystrybutorów materiałów budowlanych w Polsce (N= blisko 70)


Zakres raportu

• Internet i komunikacja

o Internet – rys historyczny

o dostęp do Internetu w Polsce i na świecie

o odsetek użytkowników w Polsce i na świecie

o Web 2.0 – nowy wymiar Internetu

o jak komunikować się za pośrednictwem Web 2.0

• Internet w branży budowlanej

o opinie o e-marketingu wyrażane przez producentów i dystrybutorów materiałów budowlanych zapytaliśmy m.in. czy.:

• dzięki działaniom e-marketingu można stale prowadzić działania budowania wizerunku marki

• działania związane z e-marketingiem sprawdzają się w branży budowlanej

• marketing internetowy to stosunkowo tania forma promocji

• podejmowane działania w zakresie e-marketingu są skuteczne

o użytkownicy Internetu w branży budowlanej

• w jakim stopniu z Internetu korzystają grupy związane z branżą budowlaną czyli: inwestorzy indywidualni, wykonawcy, architekci

• jaka jest częstotliwość korzystania z Internetu przez każdą z tych grup

• jakie usługi/możliwości wykorzystywane są regularnie przez osoby związane z branżą budowlaną

• Web 2.0 w branży budowlanej 

o blogi i mikroblogi

•aktywność firm budowlanych w zakresie prowadzenia blogów i mikroblogów

•odsetek osób związanych z branżą budowlaną regularnie korzystających z blogów i mikroblogów

•formy aktywności prowadzone na blogach i mikroblogach czyli m.in. prowadzenia bloga/mikrobloga, czytanie blogów innych, dodawanie komentarzy, nawiązywanie znajomości

o portale społecznościowe

•aktywność firm budowlanych na portalach społecznościowych

•odsetek osób związanych z branżą budowlaną regularnie korzystających z portali społecznościowych

•formy aktywności prowadzone na serwisach społecznościowych przez osoby zwiazane z branżą budowlaną

•najpopularniejsze portale społecznościowe wśród osób związanych z branżą budowlaną

o WIKI czyli społeczne bazy wiedzy

•odsetek osób związanych z branżą budowlaną regularnie korzystających z WIKI

•rodzaje aktywności prowadzonej na stronach typu WIKI przez osoby związane z branżą budowlaną w zakresie korzystania i edytowania informacji

o serwisy internetowe z plikami audio i wideo

•aktywność firm budowlanych w zakresie publikowania w Internecie materiałów (filmy wideo, klipy) o swojej firmie, produktach, markach na portalach z filmikami

•odsetek osób związanych z branżą budowlaną regularnie korzystających z serwisów z filmikami

•rodzaje aktywności prowadzonej na serwisach internetowych z plikami audio i wideo przez osoby związane z branżą budowlaną m.in. w zakresie oglądania i publikowania materiałów

o social commerce

- porównywarki cen

•jaki odsetek internautów związanych z branżą budowlaną regularnie korzysta z porównywarek cen

•najpopularniejsze porównywarki cen

•rodzaje aktywności prowadzonej na porównywarkach cen: czytanie/dodawanie komentarzy

- e-commerce (aukcje internetowe, sklepy internetowe)

•jaki odsetek producentów i dystrybutorów prowadzi dystrybucję internetowe

•w jakich kanałach częściej prowadzona jest dystrybucja: aukcje internetowe czy sklepy internetowe

•jaki odsetek internautów związanych z branżą budowlaną regularnie działa w e-commerce

•formy aktywności osób związanych z branżą budowlaną w dystrybucji internetowej (kupno/sprzedaż na aukcjach i w sklepach internetowych)

- opinie publikowane w Internecie o markach/produktach/usługach związanych z branżą budowlaną

•internetowe źródła opinii

•znaczenie opinii publikowanych w Internecie

o e-mailing

•komunikacja firm budowlanych z otoczeniem biznesowym za pośrednictwem newsletterów wysyłanych na e- mail

•odsetek użytkowników związanych z branżą budowlaną korzystających z subskrypcji newsletera na e-mail

•najpopularniejsze serwisy pocztowe

o wyszukiwarki czyli działania SEM

•aktywność firm budowlanych w zakresie optymalizacji stron internetowych (działania SEO) oraz kampanii PPC

• najpopularniejsze wyszukiwarki i przeglądarki wśród osób związanych z branżą budowlaną

•efektywność linków sponsorowanych wśród osób związanych z branżą budowlaną (jaki odsetek osób związanych z branżą budowlaną wchodzi na linki sponsorowane)

•efektywność pozycjonowania stron wśród osób związanych z branżą budowlaną (jaki odsetek przegląda drugą i kolejne strony w wyszukiwarce)

• Plany rozwoju firm w zakresie e-marketingu i web 2.0

o plany firm budowlanych (producentów i dystrybutorów materiałów budowlanych) w zakresie działań e-marketingowych na przestrzeni najbliższego roku

o jakie usługi/możliwości w zakresie e-marketingu będą wprowadzane bądź rozszerzane przez firmy budowlane

• Web 2.0 w praktyce czyli przykłady działań w zakresie social media

o czyli casy study firm działających w branży budowlanej i aktywnie działających w e-marketingu i social media


Bliższych informacji o raporcie „Web 2.0 w budownictwie” udzielają:

Sylwia Prośniewska – Dyrektor Działu Projektów Własnych
Tel: /24/ 355 77 60, 0 697 122 540
e-mail: s.prosniewska@asm-poland.com.pl
Anna Kałużna – Project Manager
Tel. /24/ 355 77 80
e-mail: a.kaluzna@asm-poland.com.pl

 

 

 

Źródło: budnet.pl
Autor: ASM Poland/budnet.pl

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

  • Sklep internetowy Liczba postów: 203 Grupa: Trudne tema... Hej, wiecie co? Znalazłam super stronkę do wyszukiwania sklepów Aldi. Właśnie sprawdzałam ten w Legnicy, na Św. Wojciecha 21a, o tutaj: https://www.aldi.pl/info...
  • Audyt sklepów spożywczych Liczba postów: 2 Grupa: Trudne tema... Hej, znalazłam coś, co może ci się przydać. Wpadłam na ten link: https://www.aldi.pl/informacje-dla-klien ta/wyszukiwarka-sklepu.html/l/legnica/sw -wojciecha-21a/...
  • sklepy internetowe z elektronarzędziami Liczba postów: 9 Grupa: Trudne tema... odnalazłam coś co mogłoby ci się przydać, sprawdź ten link: https://www.aldi.pl/informacje-dla-klien ta/wyszukiwarka-sklepu.html/l/brzeziny/o krzei-14/4685181. To...
  • Własny sklep… w kontenerze? Liczba postów: 23 Grupa: Aktualności Hej, znalazłam fajną stronę dla wszystkich, którzy lubią zakupy w Aldi. Oto link: https://www.aldi.pl/informacje-dla-klien ta/wyszukiwarka-sklepu.html/l/krosno/f.. .
  • Luksusowe nieruchomości jako strategiczna inwestyc... Liczba postów: 1 Grupa: Aktualności Wyższy standard to wyższy potrzebny kapitał. Oczywiście niewielu inwestorów stać na takie apartamenty. Ale rynek inwestycyjnych apartamentów rozwija się na tyle...

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 19885 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 178

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >