
Z jakimi problemami zmagają się firmy deweloperskie?
Niewystarczające informacje, niedotrzymywanie terminów oddania lokali i niezrozumiałe zapisy w umowach – to główne aspekty, na które skarżą się kupujący mieszkania u deweloperów.
Potencjalni nabywcy własnego M coraz częściej wychodzą poza rolę biernych konsumentów i, jak pokazują badania Gant Development, chcą wpływać na decyzje firm deweloperskich.
Badanie pilotażowe przeprowadzone zostało podczas tegorocznych targów mieszkaniowych tabelaofert.pl w Warszawie. Ankieta podzielona została na dwie części: "Słabe strony deweloperów” i “Słabe strony inwestycji deweloperskich”. Pozyskane informacje pozwolą na lepsze dostosowanie się do oczekiwań potencjalnych klientów – powiedziała Małgorzata Urbaniak, Analityk Rynku Nieruchomości w Gant Development.
Badania pokazały, że istotnym problemem deweloperów w ramach funkcjonowania biura jest trudność w uzyskaniu informacji od pracowników firmy (takiej odpowiedzi udzieliło 25% respondentów) oraz utrudniony kontakt już po zakupie mieszkania, na co wskazała co piąta zapytana osoba.
37% ankietowanych uznało, że reklamy deweloperów wprowadzają klientów w błąd. Okazuje się więc, że po przyjściu do biura sprzedaży informacje różnią się od tych, które są przedstawiane na nośnikach reklamowych. Dość znacząca grupa (26% respondentów) wskazała również na brak aktualnych ofert na stronach Internetowych deweloperów. Zdecydowanie mniejszym problemem okazał się brak pełnej informacji o firmie czy niechętne udostępnianie klientom różnych dokumentów, do których powinni mieć wgląd. Tak odpowiedziało odpowiednio 17% i 20% ankietowanych.
W aspekcie realizowanych przez firmy inwestycji ważną kwestią dla uczestników badania była zmiana terminów oddania lokali. Wskazało na nią aż 35% respondentów. Znaczącą słabością deweloperów okazała się także trudność w zgłaszaniu reklamacji – takiej odpowiedzi udzieliło 20% osób biorących udział w badaniu pilotażowym.
Dla 41% ankietowanych istotnym problemem są niezrozumiałe zapisy w umowach. Język prawniczy jest specyficzny i trudny w odbiorze, co rzeczywiście może sprawiać wiele trudności. Najmniejsza grupa ankietowanych (7%) uznała, że słabością deweloperów jest niedogodny harmonogram płatności.
Badanie pilotażowe przeprowadzone zostało podczas tegorocznych targów mieszkaniowych tabelaofert.pl w Warszawie. Ankieta podzielona została na dwie części: "Słabe strony deweloperów” i “Słabe strony inwestycji deweloperskich”. Pozyskane informacje pozwolą na lepsze dostosowanie się do oczekiwań potencjalnych klientów – powiedziała Małgorzata Urbaniak, Analityk Rynku Nieruchomości w Gant Development.
Badania pokazały, że istotnym problemem deweloperów w ramach funkcjonowania biura jest trudność w uzyskaniu informacji od pracowników firmy (takiej odpowiedzi udzieliło 25% respondentów) oraz utrudniony kontakt już po zakupie mieszkania, na co wskazała co piąta zapytana osoba.
37% ankietowanych uznało, że reklamy deweloperów wprowadzają klientów w błąd. Okazuje się więc, że po przyjściu do biura sprzedaży informacje różnią się od tych, które są przedstawiane na nośnikach reklamowych. Dość znacząca grupa (26% respondentów) wskazała również na brak aktualnych ofert na stronach Internetowych deweloperów. Zdecydowanie mniejszym problemem okazał się brak pełnej informacji o firmie czy niechętne udostępnianie klientom różnych dokumentów, do których powinni mieć wgląd. Tak odpowiedziało odpowiednio 17% i 20% ankietowanych.
W aspekcie realizowanych przez firmy inwestycji ważną kwestią dla uczestników badania była zmiana terminów oddania lokali. Wskazało na nią aż 35% respondentów. Znaczącą słabością deweloperów okazała się także trudność w zgłaszaniu reklamacji – takiej odpowiedzi udzieliło 20% osób biorących udział w badaniu pilotażowym.
Dla 41% ankietowanych istotnym problemem są niezrozumiałe zapisy w umowach. Język prawniczy jest specyficzny i trudny w odbiorze, co rzeczywiście może sprawiać wiele trudności. Najmniejsza grupa ankietowanych (7%) uznała, że słabością deweloperów jest niedogodny harmonogram płatności.
Źródło: Fleishman-Hillard / budnet.pl
Komentarze
Tagi
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Państwo i biznes: sojusz na rzecz bezpieczeństwa w... Liczba postów: 12 Grupa: Aktualności
- Jak prowadzić biznes w XXI wieku - czym jest elast... Liczba postów: 136 Grupa: Aktualności Temat błędów w reklamie to coś, o czym powinien przeczytać każdy, kto planuje kampanię – nawet małą. Artykuł, na który ostatnio trafiłem, fajnie wszystko podsum...
- wyrzynarka którą wybrać? Liczba postów: 3 Grupa: Trudne tema... Jeśli szukacie brzeszczotów do wyrzynarek, to polecam odwiedzenie strony Chle-Mar https://www.chle-mar.pl/ Mają szeroki wybór i bardzo konkurencyjne ceny. Ja os...
- Sposób na zdrowie Liczba postów: 611 Grupa: Trudne tema... W jaki sposób staracie się dbac o swoje żeby? świadectwa energetyczne Katowice
- Reklama w XXI wieku Liczba postów: 278 Grupa: Trudne tema... Z mojego doświadczenia wynika, że najlepsze kampanie marketingowe powstają wtedy, gdy ma się dostęp do sprawdzonej wiedzy. Ja od jakiegoś czasu korzystam z port...