Trwa modernizacja zabytkowego Portu Palermo
Port Palermo niedługo przemieni się w nowoczesny obiekt, do tego jednak czasu przebudowa będzie uciążliwa dla pasażerów. Aby ułatwić komunikację zbudowano stację tymczasową, zabezpieczoną bramami i panelami.
Czytaj dalej
Ze szkła i stali
Port Palermo jest w trakcie przebudowy, która ma za zadanie dostosować go do wymogów nowoczesności. Projekt architektoniczny przygotował renomowany specjalista – Italo Rota. Po zakończeniu prac port stanie się obiektem ze stali i szkła, po którego kondygnacjach pasażerowie będą się przemieszczać panoramicznymi windami. Niesamowitego uroku nadadzą instalacje świetlne, które stworzą efekt dna morza. Nie zabraknie również infrastruktury usługowej – restauracji i sklepów.
Czytaj również: Trwa renowacja londyńskiej Water Tower

Wyzwania dla projektu
Główną przyczyną remontu była konieczność dopasowania strefy portowej do aktualnych standardów obsługi, a co za tym idzie również poprawa infrastruktury usługowej i logistyki. W ramach prowadzonych prac zostaną przebudowane poczekalnie, system kontroli oraz strefy przyjmowania pasażerów. Usługi transportowe zostaną połączone z częścią restauracyjno-sklepową. Dostęp do portu będzie możliwy również od strony miasta. Poprawie ulegnie także komunikacja – zostanie przebudowana sieć dróg wewnętrznych, powstaną ronda oraz tunel. Nowa część obiektu zostanie połączona z zabytkowymi elementami z XX wieku – fasadą z lat 40’ oraz innymi konstrukcji, które zostaną oczyszczone i odrestaurowane.
Czytaj również: Amfiteatr w Zakopanem

Rozwiązanie tymczasowe
Prace budowlane utrudniły funkcjonowanie portu, dlatego skonstruowano tymczasową konstrukcję do obsługi pasażerów. System paneli i bram, dostarczony przez włoski oddział firmy Betafence z Tortoreto, zabezpiecza przepływ osób w dwóch kierunkach. Panele Securifor zostały zamontowane na słupach prostokątnych z listwą zabezpieczającą. Dla większej sztywności każdy panel osadzono w stalowej ramie. Bramy dwuskrzydłowe wypełniono również panelami Securifor, w dolnej części uzupełniając je profilem poziomym. Ogrodzenie zostało pomalowane proszkiem poliestrowym w białym kolorze. Wejścia do trapów ogrodzono przenośnymi panelami Tempofor F2, które osadzono w postawach i wsparto podwójnymi podpórkami bocznymi.
Czytaj również: Technologia modułowa dla użytkowników biurowców

Dla pasażerów i dla towarów
Port Palermo to jeden z największych portów pasażerskich i wycieczkowych na południu Włoch, obsługujący promy pływające do takich miast jak Neapol, Genua czy Tunis oraz wodoloty na Wyspy Liparyjskie i wyspę Ustica. W 2007 roku obsłużono tu łącznie 2,3 mln pasażerów. Port jest otwarty również na obrót towarami. W tutejszych stoczniach buduje się statki pasażerskie i towarowe.
Zobacz galerie zdjęć
Komentarze
Tagi
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Wyjątkowy plac miejski Liczba postów: 5 Grupa: Architektur... Miasto to ogromna machina, aby działała jak należy to nie może brakować nowoczesnych technologii. Nowoczesne dworce? Na pewno to możliwe z pomocą systemów od ht...
- Dom energooszczędny Liczba postów: 179 Grupa: Innowacje w... Z praktyki znajomych: dodatkowa mała łazienka przy wejściu często ratuje poranki. W kartach projektów na archon.pl/projekty-domow łatwo wyszukać układy z WC na....
- Osuszanie mieszkań- co radzicie ? Liczba postów: 40 Grupa: Innowacje w... Zawilgocenie ścian często zaczyna się niewinnie. Najpierw widać jedynie lekko odchodzącą farbę lub zapach stęchlizny. Dopiero później pojawiają się wykwity pleś...
- pompy ciepła Liczba postów: 56 Grupa: Innowacje w... Masz rację, gruntowa pompa ciepła to solidne rozwiązanie, choć koszt i montaż mogą odstraszać. Spednet faktycznie ma dobre opinie, a ich oferta wygląda profesjo...
- Grafik komputerowy Liczba postów: 9 Grupa: Innowacje w... Użytkownik slawek333332 napisał: Znajoma ostatnio mi się pochwaliła że skorzystała z bardzo dobrego grafika komputerowego https:// kusnierczak.pl.Z tego grafika...

