Badania pt  Narzędzia i Elektronarzędzia – Aktualne Praktyki Zakupowe Profesjonalistów i Potencjał Marek

Badania pt Narzędzia i Elektronarzędzia – Aktualne Praktyki Zakupowe Profesjonalistów i Potencjał Marek

Dla większości zawodowców Internet to główne źródło informacji, ale w przypadku zakupów najpopularniejsze są wciąż tradycyjne kanały - wynika z badań przeprowadzonych przez Instytut Keralla Research wśród użytkowników profesjonalnych elektronarzędzi. Czytaj dalej

 


Profesjonaliści wierni zakupom stacjonarnym

Dla większości zawodowców Internet to główne źródło informacji, ale w przypadku zakupów najpopularniejsze są wciąż tradycyjne kanały - wynika z badań przeprowadzonych przez Instytut Keralla Research wśród użytkowników profesjonalnych elektronarzędzi.

 

Jeśli chodzi o wybór elektronarzędzi, profesjonaliści często polegają na własnym doświadczeniu, jednak jak się okazuje, nie zawsze jest ono wystarczające. Fachowcy oczekują przede wszystkim informacji o możliwości przetestowania nowych narzędzi i elektronarzędzi (takie zdanie ma blisko 70 proc. z nich), a dobrą do tego okazją są pokazy elektronarzędzi. Jak podkreślają profesjonaliści, często nie biorą oni udziału w takiej formie promocji sprzętu nie ze względu na brak zainteresowania pokazami, ale dlatego, że nie mają wiedzy o tym kiedy i gdzie pokazy są organizowane.


Jak wynika z badań Instytutu Keralla Research, potrzebnych informacji zawodowcy najczęściej szukają za pośrednictwem wyszukiwarki internetowej (82,1 proc.), a także bezpośrednio ze strony producentów - tam wiedzę branżową pozyskuje 73,1 proc. fachowców. Portale społecznościowe pełnią już nie tylko rolę służącą wymianie informacji między użytkownikami elektronarzędzi, ale coraz częściej profesjonaliści czerpią z nich wiedzę zawodową, dotyczącą między innymi wyboru sprzętu i wykorzystania pełni jego możliwości. Media społecznościowe to też dobry sposób na dotarcie do fachowców z informacjami, których potrzebują – na przykład o planowanych pokazach elektronarzędzi.


Czy taka popularność Internetu jako źródła wiedzy oznacza, że dominuje on również jako kanał sprzedaży? Okazuje się, że choć profesjonaliści szukają w sieci informacji, ostatecznie elektronarzędzia najczęściej kupują w stacjonarnych punktach sprzedaży. Możliwość sprawdzenia ergonomii sprzętu, a także uruchomienie go przed zakupem to nadal istotne przewagi sklepu stacjonarnego, stąd wyłącznie w takich puntach zaopatruje się aż 77,3 proc. zawodowców.

 

Czytaj również: Według badań GUS na polskich budowach jest coraz mniej wypadków śmiertelnych


Raport Managerski Z Badania W Firmach „Narzędzia i Elektronarzędzia – Aktualne Praktyki Zakupowe Profesjonalistów i Potencjał Marek 2019”


Czytaj również: Raport zrównoważonego rozwoju za rok 2018


 

2019-04-25
Źródło: Keralla / budnet.pl

Czytaj też…

Czytaj na forum

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 19170 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 316

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >