Branżowy Program Promocji „POLSKIE OKNA I DRZWI” w ogniu krytyki konkurentów

Branżowy Program Promocji „POLSKIE OKNA I DRZWI” w ogniu krytyki konkurentów

Zrzeszenie Czeskich Producentów Stolarki Otworowej w niepochlebny sposób wypowiedziało się na temat rozwiązań z zakresu stolarki budowlanej, pochodzących od zagranicznych producentów. Ta opinia uderza również w Branżowy Program Promocji „POLSKIE OKNA I DRZWI”, promujący polską stolarkę budowlaną za granicą.

 

Branżowy Program Promocji „POLSKIE OKNA i DRZWI”, wspierający działalność eksportową polskich producentów z branży stolarki okiennej i drzwiowej, obejmuje swoją działalnością rynki zagraniczne, m.in. rynek niemiecki oraz czeski. Spotyka się to z bezpodstawną krytyką ze strony miejscowych producentów – najpierw zgodność z prawem programu próbował podważyć niemiecki związek producentów VerbandFenster + Fassade (VFF). Teraz, w podobnym tonie wypowiada się Zrzeszenie Czeskich Producentów Stolarki Otworowej, które poddaje w wątpliwość jakość okien pochodzących od producentów zagranicznych. Według czeskiego zrzeszenia konkurują oni tylko ceną, co pogarsza wizerunek całej branży. Opinia ta jest niezgodna ze stanem faktycznym i uderza m.in. w polskich producentów, którzy przywiązują dużą uwagę do jakości swoich produktów i stosują w nich najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne.

 

Czytaj również: Nowy program Mieszkania Dla Młodych

 

 "Dzięki naszym staraniom, Branżowy Program Promocji dla branży stolarki budowlanej będzie obecny również na rynku czeskim. W ciągu trzech najbliższych lat planujemy tam różnego rodzaju działania promocyjne – mówi Paweł Wróblewski, Dyrektor Związku Polskie Okna i Drzwi, organizacji, która wchodzi w skład konsorcjum zajmującego się realizacją Branżowego Programu Promocji „POLSKIE OKNA I DRZWI” – Niekorzystne wypowiedzi ze strony czeskich producentów to kolejny głos krytyki pod naszym adresem ze strony zagranicznych konkurentów. Nie możemy godzić się na traktowanie wszystkich produktów zagranicznych -  w tym polskich - jako rozwiązań złej jakości oraz przypisywanie dobrych cech wyłącznie produktom czeskim. Tego typu działania pokazują, że zagraniczni producenci obawiają się wysokiej jakości  polskiej stolarki budowlanej"  - dodaje Paweł Wróblewski.

 

 

W ramach odpowiedzi na zarzuty czeskich producentów, o sprawie powiadomiony został Wydział Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady Rzeczpospolitej Polskiej w Pradze. W opinii Wydziału, takie działania naruszają zasady wolnej konkurencji w Unii Europejskiej, w związku z czym polskie stanowisko zostało wysłane do Zrzeszenia Czeskich Producentów Stolarki Otworowej. Sprawą zostanie także zainteresowany Klub Polskiego Biznesu w Republice Czeskiej oraz Czesko-Polska Izba Handlowa w Ostrawie.
W ramach finansowanego przez polskie Ministerstwo Gospodarki i Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Branżowego Programu Promocji „POLSKIE OKNA I DRZWI”, polscy producenci stolarki budowlanej otrzymali ponad 6 mln zł na promocję swoich produktów na zagranicznych rynkach, m.in. na rynku czeskim, niemieckim, francuskim, szwedzkim oraz włoskim. Działania promocyjne to m.in. udział w targach branżowych, reklama i prezentacja polskiej branży stolarki budowlanej oraz organizacja konferencji i misji handlowych w każdym z krajów objętych programem. 

 

2012-11-16
Źródło: Red Pen / budnet.pl

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 16314 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 150

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >