Kampania społeczna wspierająca lokalnych przedsiębiorców - „Nie pozwolę ci się zamknąć”

Kampania społeczna wspierająca lokalnych przedsiębiorców - „Nie pozwolę ci się zamknąć”

Chcesz pomóc sklepom, warsztatom, zakładom, pracowniom w twojej okolicy? Martwisz się, że nie będą w stanie przetrwać kwarantanny? Dołącz do kampanii „Nie pozwolę ci się zamknąć”. Czytaj dalej


Obecny kryzys wywołany przez koronawirusa uderzy w pierwszej kolejności w najmniejszych przedsiębiorców. Grozi im zamknięcie zakładów i redukcja etatów. Właśnie teraz kluczowe jest solidarnościowe działanie. Możesz dołączyć do akcji, przekazując wybranym przez siebie zakładom zaliczkę na poczet przyszłej usługi oraz zachęcając do udziału w akcji w mediach społecznościowych. Krajowa Izba Gospodarcza jest inicjatorem kampanii „Nie pozwolę ci się zamknąć”. Szczegóły poniżej oraz na www.kig.pl.

 

W ramach akcji „Nie pozwolę ci się zamknąć” wystarczy przekazać właścicielowi swojego ulubionego salonu fryzjerskiego, kawiarni czy pizzerii itp. wsparcie finansowe w postaci zaliczki. Wpłacona dziś kwota pomoże mu pokryć bieżące koszty działalności, natomiast realizacja usługi nastąpi, gdy stan epidemii zostanie oficjalnie zniesiony i przywrócone zostanie pełne funkcjonowanie punktów usługowo-handlowych.


Wspieramy mikroprzedsiębiorców: Kampania „Nie pozwolę ci się zamknąć

 

Czytaj również: SPIN Extra 2020 w nowym terminie


Cała akcja opiera się na wzajemnym zaufaniu i kontakcie klienta i mikroprzedsiębiorcy.  KIG nie pośredniczy w tej relacji.

– „Mikroprzedsiębiorcy" to ogólne określenie pewnej grupy społecznej na rynku pracy. Ale to przecież również bardzo konkretna – dla każdego z nas – pani fryzjerka, która od lat dba o nasze włosy, nasza ulubiona osiedlowa cukiernia, gdzie wpadamy po ciastka do kawy, szewc, który od lat naprawia nam nasze buty. Kropla drąży skałę. Jeśli każdy z nas już dziś wesprze choćby jeden taki zakład czy punkt gastronomiczny, to mamy naprawdę szansę zrobić coś ważnego dla tych ludzi i uratować niejeden zakład przed zamknięciem. A i my sami skorzystamy – bo gdy kryzys wywołany wirusem się skończy – nadal będziemy mogli cieszyć się ich pracą i korzystać z ich usług. Dlatego zachęcamy – w miarę możliwości w tej trudnej dla nas wszystkich sytuacji – do zaangażowania w „Nie pozwolę ci się zamknąć” lub w inne akcje pomocowe skierowane do mikroprzedsiębiorców. Ewa Janus-Khouri, p.o. Dyrektora Biura Komunikacji Krajowej Izby Gospodarczej.

 

Jak można pomóc mikroprzedsiębiorcom? 

  1. Skontaktuj się z mikroprzedsiębiorcą, którego chcesz wesprzeć (mail/telefon/ media społecznościowe). 

  2. Określ, za jaką usługę/towar chcesz zapłacić.

  3. Ustal, jak możesz przekazać zaliczkę (przelew, płatność kartą, gotówka). 

  4. Ustal indywidualnie z przedsiębiorcą, kiedy możesz otrzymać usługę/towar.

  5. Wpłata zaliczki jest dokumentowana fakturą lub – gdy zaliczkę wpłaca osoba fizyczna nieprowadząca działalności gospodarczej – paragonem z kasy fiskalnej. Niektórzy podatnicy, w tym najmniejsi przedsiębiorcy nie muszą posiadać kasy. Ustal indywidualnie, w jaki sposób otrzymasz potwierdzenie zapłaty.


Warto pamiętać, że:

  1. Przyjęcie zaliczki to umowa, że w przyszłości otrzymasz usługę/towar. Zarówno Ty, jak i sprzedający możecie wycofać się z umowy. Wtedy zaliczka powinna być zwrócona.

  2. Zgodnie z przepisami prawa cywilnego, roszczenie o rozliczenie zaliczki wygasa z upływem 6 lat od dnia wpłaty (konsumenci). W przypadku umowy zawartej z przedsiębiorcą – 3 lat.

 

Wykorzystaj media społecznościowe 

Mikroprzedsiębiorców można także wesprzeć, działając w mediach społecznościowych. Wystarczy na swoim profilu udostępnić grafiki akcji, przygotowane przez KIG, i rozpowszechnić je wśród swoich znajomych.  Warto też wrzucać własne zdjęcia, pochwalić się udzielonym wsparciem i zachęcać do tego znajomych. 

 

Czytaj również: VII edycja Międzynarodowej Konferencji ETICS

 

Wszystko o akcji na stronie www.kig.pl

Na stronie www.kig.pl, można zapoznać się z informacjami o akcji, pobrać materiały graficzne oraz dowiedzieć się, jak możemy wziąć udział jako klienci. 

 

Z kolei przedsiębiorcy znajdą tu gotowe propozycje Regulaminu akcji oraz materiały do pobrania (plakat, zdjęcia na media społecznościowe), tak aby z powodzeniem mogli włączyć się do akcji.

 
Materiały można także udostępniać bezpośrednio z profili KIG na Facebooku, Twitterze i LinkedIn.

 

„Nie pozwolę ci się zamknąć” to ogólnopolska kampania Krajowej Izby Gospodarczej realizowana w ramach projektu KIG #SolidarnizBinzesem. Jej celem jest popularyzacja idei finansowego wsparcia mikro- i małych przedsiębiorstw, którym grozi upadłość. 


W Krajowej Izbie Gospodarczej dostrzegamy wyzwanie, przed jakim te firmy obecnie stoją i mamy świadomość tego, że to one pierwsze bardzo mocno odczują kryzys. Już docierają do nas sygnały o zwolnieniach pracowników i planach zawieszania działalności. Wierzymy w siłę płynącą ze wsparcia społecznego i w efekcie powrót do normalnego funkcjonowania większości mikro- i małych przedsiębiorstw.  


Projekt Krajowej Izby Gospodarczej #SolidarnizBiznesem jest odpowiedzią na trudną i bezprecedensową sytuację gospodarczą związaną ze stanem epidemicznym w Polsce. W ramach projektu realizowane są działania skierowane do przedsiębiorców, izb gospodarczych oraz szeroko zakrojona aktywność doradcza i merytoryczna.


2020-03-23
Źródło: KIG / budnet.pl

Czytaj też…

Czytaj na forum

  • Główne postulaty Forum Ekspertów Zrównoważonego Bu... Liczba postów: 77 Grupa: Aktualności
  • fotografia biznesowa Liczba postów: 99 Grupa: Konferencje... Sesje różnego rodzaju dzisiaj wykonują profesjonalni fotografowie i jak najbardziej warto znaleźć solidnego w swojej okolicy https://bartekciok.pl/ Sesje biznes...
  • płytki ceramiczne Liczba postów: 43 Grupa: Trudne tema... Dla osób, które planują remont lub chcą odświeżyć wygląd swojego mieszkania, strona https://ceramicapromat.pl/12-plytki-cera miczne może okazać się bardzo pomocn...
  • Moda Liczba postów: 91 Grupa: Trudne tema... Wierzę, że kluczem do oszałamiającej sukienki jest nie tylko projekt, ale także materiał. Dlatego zawsze warto zwrócić się do Larumi Fabrics po ich ekskluzywne....
  • Różnice między pożyczką a kredytem Liczba postów: 58 Grupa: Trudne tema... Niestety w dzisiejszych czasach banki nie chcą udzielać kredytów. Wymagają dużego wkładu własnego albo sporych zabezpieczeń. I nie każdego na to stać. Ale alter...

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 19209 użytkowników

Użytkownicy online (2)

gości: 287

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >