
Porty płyną na fali
Inwestycje w infrastrukturę portów w Szczecinie, Świnoujściu, Gdańsku i Gdyni mogą pochłonąć w najbliższych latach setki milionów złotych.
Polskie porty nie odstają od reszty portów bałtyckich pod względem infrastruktury i konkurencyjności.
Zdaniem prof. Krzysztofa Chwesiuka z Wydziału Inżynieryjno-Ekonomicznego Transportu Akademii Morskiej w Szczecinie, najbardziej potrzebne inwestycje już zrealizowano. Wszystkie cztery porty wykorzystały swoje pięć minut w Sektorowym Programie Operacyjnym Transport 2004-06.
Gazoport potrzebny
Obecnie największą inwestycją w polskich portach jest terminal LNG w Świnoujściu, umożliwiający transport skroplonego gazu ziemnego.
— Wybrano Świnoujście, bo w tamtym regionie zapotrzebowanie na gaz jest potencjalnie większe niż w innych branych wówczas pod uwagę. Poza tym ważnym argumentem była dostępność terenu pod budowę terminalu oraz dostęp do infrastruktury technicznej. Istotną wadą była natomiast konieczność budowy infrastruktury portowej — mówi Wojciech Słowiński z PricewatershouseCoopers, który doradzał w wyborze lokalizacji terminalu.
czytaj więcej...
Komentarze
Tagi
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Biznes forum Liczba postów: 114 Grupa: Trudne tema... Reklama zewnętrzna ma moc — portal as5.pl pokazuje, jak ją wykorzystać najlepiej. To miejsce, gdzie kreatywność spotyka się z realnym efektem — znajdziesz tu in...
- przecinarka Liczba postów: 4 Grupa: Trudne tema... Dostałam link od koleżanki i wygląda to ciekawie: do fotowoltaiki dochodzą teraz tematy taryf dynamicznych, więc przy wyborze falownika warto sprawdzić przyszłą...
- Skup mieszkań Liczba postów: 19 Grupa: Trudne tema... To nie jest etap, na którym nieruchomości będą dalej mocno zyskiwać na wartości. Nie ma na to szans. Tzn. wzrost będzie, ale niewielki, raczej stopniowy. U mnie...
- Wybrano najlepsze wnętrza gabinetów Liczba postów: 4 Grupa: Aktualności
- W gabinetach stomatologicznych jest coraz drożej.... Liczba postów: 4 Grupa: Aktualności