
W grudniu to kupujący rządzili na rynku mieszkaniowym
Grudzień 2011 r. przyniósł poprawę położenia osób chcących kupić mieszkanie. Wskazuje na to odnotowany wysoki spadek Indeks Dopasowania Cenowego Emmerson S.A., którego wartość w ostatnim miesiącu minionego roku znalazła się na najniższym poziomie od dwóch lat.
Czytaj dalej
Metodologia Indeksu oparta jest na różnicy między wyjściowymi oraz transakcyjnymi cenami mieszkań z drugiej ręki, na pięciu głównych rynkach mieszkaniowych. Zgodnie z takim podejściem jego obecna obniżka do poziomu 96,0 punktów oznacza korzystniejszą sytuację nabywców, którzy mogą oczekiwać większych upustów cenowych w trakcie negocjacji.
Czytaj również: Mieszkania z rynku pierwotnego nadal tanieją
Zwiększająca się przewaga kupujących nad osobami chcącymi sprzedać posiadany lokal mieszkalny, wynika niewątpliwie w dużej mierze ze zbliżającej się drugiej fali kryzysu. Trwający stan niepewności, co do rozmiarów spowolnienia gospodarczego, jakie czeka nasz kraj i całą Europę odbija się na większej skłonności Polaków do zaciskania pasa. W takiej sytuacji w najbliższej przyszłości może być trudniej sprzedać mieszkanie, a głównym czynnikiem przyciągającym uwagę potencjalnych chętnych będzie przede wszystkim jego niska cena całkowita.
W ostatnim miesiącu ubiegłego roku największe obniżki wyjściowych cen udało się wytargować osobom zainteresowanym kupnem mieszkania z segmentu popularnego. Analiza transakcji lokalami mieszkalnymi z drugiej ręki w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu i Gdańsku, w których pośredniczyła firma Emmerson S.A. wykazała, że upust cenowy w przypadku takich lokali, a więc tych o metrażu od 40 mkw. do 60 mkw. wyniósł przeciętnie 4,5%. Właściciele wystawiający na sprzedaż najmniejsze jednostki mieszkaniowe, czyli te o powierzchni do 40 mkw. byli skłonni zejść z ceny średnio o 4%. Nieco niższą przeciętną obniżkę początkowej stawki, wynoszącą 3,7% udało się uzyskać w trakcie negocjacji osobom kupującym lokale zawierające się w przedziale od 60 do 80 mkw. Z kolei w segmencie największych mieszkań, których metraż przekracza 80 mkw. średni rabat wyniósł 3,5%.
Komentarze
Tagi
Czytaj też…
Czytaj na forum
- panorama jako reklama firmy? Liczba postów: 337 Grupa: Trudne tema... Polecam Wam wszystkim sprawdzić stronę, na której znajdziecie bardzo interesujący artykuł na temat reklamy zewnętrznej - citylighty oraz jej skuteczności. Spraw...
- Biznes forum Liczba postów: 110 Grupa: Trudne tema... Na stronie https://qiroi.ovh/jak-reklama-zewnetrzna -wplywa-na-decyzje-zakupowe-konsumentow/ znajdziecie bardzo interesujący artykuł na temat reklamy zewnętrznej...
- Mieszkanie od dewelopera Liczba postów: 3 Grupa: Trudne tema... Jak szukasz mieszkania to chyba najważniejsze jest zeby zrobić porądny research a nie tylko patrzeć na te najbardziej reklamowane. Przeglądając różne strony, t...
- Uniwersalna i oryginalna dieta Liczba postów: 505 Grupa: Trudne tema... Just like choosing healthier options like hazelnut spread can improve your diet, Wagamama’s menu also offers a variety of balanced and nutritious dishes. Their....
- Akcesoria drogowe Liczba postów: 32 Grupa: Trudne tema... Just like Trustpilot helps you find reputable supplement brands in Canada, an SMM panel helps businesses and influencers build credibility and visibility online...