Wpływ infrastruktury przy zakupe mieszkania

Wpływ infrastruktury przy zakupe mieszkania

Atrakcyjna cena, dobrze zaplanowane mieszkanie i ciekawa architektura już nie wystarczą. Warszawiacy chcą mieszkać dobrze i wygodnie. Potrzebują odpowiedniej infrastruktury: wygodnych dróg osiedlowych, sklepów za rogiem, przedszkoli dla swoich dzieci, szkół i ośrodka zdrowia. Czytaj dalej

 

Młodzi Polacy są coraz bardziej mobilni. Już nie kupują mieszkań na całe życie, jak ich rodzice - 20 czy 30 lat temu. Dlatego nie interesują ich osiedla w szczerym polu z obietnicą, że za 10 lat to będzie najwspanialsze miejsce do życia.

 

- "Minęły czasy odkładania lepszego życia na później. Liczy się to, co jest tu i teraz" – potwierdza Robert Ziółek, dyrektor generalny w firmie Dolcan. Dzisiaj zupełnie inaczej myślimy o miejscu, w którym decydujemy się zamieszkać. Ważne są nie tylko cena za m2 i lokalizacja, ale komfort, jaki przyszłym mieszkańcom daje infrastruktura wokół osiedla. - "Kupując mieszkanie nasi klienci chcą zapewnić najbardziej potrzebne rzeczy swojej rodzinie – możliwość zrobienia w pobliżu najpilniejszych zakupów, przedszkole i szkoła dla dzieci, ośrodek zdrowia" – dodaje Ziółek.

 

Czytaj również: Działki budowlane nie tanieją

 

Osiedla, które w latach boomu powstawały w szczerym polu, kilometry od szkół, przedszkoli, galerii handlowych, zweryfikował kryzys. Dzisiaj klient dłużej podejmuje decyzję i liczy na prawdziwą jakość. Nie decyduje się na mieszkanie tylko dlatego, że deweloper obiecuje co powstanie w okolicy czy zaznaczy w folderze reklamowym przyszłe stacje metra lub drogi.

 

 

Najwięksi deweloperzy myślą dziś nie tylko o budynku mieszkalnym i dobrej   sprzedaży, ale także o jego otoczeniu. To jeden z wyznaczników jakości jaką gwarantuje deweloper. Niewiele firm w branży nieruchomości wykazuje tak świadome, społeczne podejście do zabudowy terenów. Przykładem takiego kompleksowego działania są osiedla firmy Dolcan. W ramach inwestycji Konik Polny realizowanej w warszawskiej Białołęce deweloper wybuduje przedszkole.

 

Czytaj również: Patio Avenir na Bemowie ruszyła sprzedaż mieszkań

 

- "Konik Polny to osiedle od początku dedykowane rodzinom, dlatego zdecydowaliśmy się stworzyć tam przedszkole" – mówi Robert Ziółek z Dolcan. – "W tak zakorkowanym mieście, jak Warszawa, trudno sobie wyobrazić bardziej komfortowe rozwiązanie dla młodych rodziców, jak przedszkole blisko domu" – dodaje. W ramach osiedla powstanie 200 mieszkań. Wiele z rodzin na pewno będzie szukać przedszkola, a z tym w okolicy jest bardzo duży problem. Białołęka, obok Ursynowa to dzielnica, gdzie w czasie tegorocznego naboru do przedszkoli zabrakło miejsc dla kilkuset maluchów.

 

Dolcan już nie pierwszy raz wyznacza nowe trendy i pokazuje innym, jak dbać o jakość życia mieszkańców swoich osiedli. Władze spółki, za symboliczną kwotę  przekazały część gruntów projektu Osiedle Tęczowe na warszawskich Włochach pod budowę nowoczesnej przychodni medycznej. Budowa dobiega końca, a z placówki będą mogli korzystać zarówno mieszkańcy inwestycji, jak i osoby z sąsiednich osiedli.

 

 

- "Przychodnia medyczna w bliskim sąsiedztwie daje przyszłym mieszkańcom nie tylko duże poczucie komfortu, ale i realną opiekę" – zauważa Robert Ziółek. Z placówki przy ul. Cegielnianej będzie mogło skorzystać ok. 10 tys. pacjentów. W budynku o powierzchni ponad 21 tys. m2 powstaną 33 gabinety lekarskie. Znajdą się tam gabinety internistów i pediatrów, ale też poradnie specjalistyczne, m.in: kardiologiczna, okulistyczna, dermatologiczna, laryngologiczna oraz gastrologiczna wraz z pracownią endoskopii. Dodatkowo przychodnia będzie posiadać poradnię ortopedyczno-urazową, chirurgiczną, stomatologiczną, chirurgii stomatologicznej,  ginekologiczną, a także dział rehabilitacji z salami fizykoterapii i kinezyterapii oraz rentgen i pracownię USG. Ośrodek zdrowia ma zostać otwarty już jesienią, czyli zaraz po tym jak do mieszkań na Osiedlu Tęczowym wprowadzą się pierwsi mieszkańcy.

 

Komfort życia mieszkańców to również dobry dojazd przez osiedle. Tymczasem drogi na wielu osiedlach są maksymalnie wąskie, bo grunt jest drogi. Jeśli goście lub mieszkańcy zaparkują swoje samochody wzdłuż drogi, pojawia się problem. A uniknąć parkowania na zewnątrz się nie da, o czym wiedzą wszyscy mieszkańcy dużych osieli. Większość rodzin ma dwa auta i tylko jedno miejsce na parkingu podziemnym.

 

Czytaj również: Kolektory słoneczne prezentem od dewelopera

 

Słaba infrastruktura drogowa jest bolączką wielu nowych osiedli, na szczęście nie wszystkich. - Drogi na naszych osiedlach m.in. w powstającej inwestycji Rudy Rydz, mają co najmniej 9 m szerokości, a to znaczy, że jeśli nawet ktoś zaparkuje tam swoje auto to i tak dwa kolejne samochody mogą się w tym miejscu swobodnie wyminąć – mówi Robert Ziółek.

 

Dbałość deweloperów o jakość życia na osiedlach to nowy trend, ale analitycy twierdzą, że będzie się szybko rozwijał. Warto przytoczyć chociażby dane GUS, z których wynika, że domy wielorodzinne są dominującą zabudową mieszkalną w naszym kraju - mieszka w nich 54 proc. Polaków. Polaków, którym podnosi się stopa życiowa i którzy chcą spokojnego, wygodnego życia dla siebie i swoich rodzin.

 

Źródło: GlobalBrand Institute / budnet.pl

Tagi

Apartamenty w Kołobrzegu
Sprzedaż apartamentów nad morzem.
Baltic Plaza **** to miejsce niezwykłe,
to Twój elegacki apartament
www.sea-development.pl

Czytaj też…

Czytaj na forum

Kalkulator wydajności inwestycji

Społeczność budnet.pl ma już 16264 użytkowników

Użytkownicy online (2)

gości: 136

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >