Cyfrowa gorączka złota wśród generacji Z po wygranej Trumpa
Są młodzi, od „zawsze” otaczają się technologią i po zwycięstwie Trumpa w wyborach prezydenckich w USA coraz chętniej inwestują w kryptowaluty. Jak pokazują dane przedstawione właśnie przez Bitget, wiodącą globalną giełdę kryptowalutową, i firmę Web3, liczba użytkowników z pokolenia Z [1] wzrosła w listopadzie 2024 roku o rekordowe 683% w ujęciu miesięcznym. Zetki stanowiły ponad połowę (54%) spośród nowo zarejestrowanych na platformie Bitget. To chwilowa anomalia czy raczej zwiastun nowego trendu?
Czytaj dalej
Wszystko wskazuje na to, że już wkrótce, mówiąc o historii rynku kryptowalut, obok takich wydarzeń jak publikacja koncepcji Satoshi Nakamoto, Pizza Day czy pojawienie się bitcoina w systemie PayPal, wymieniane będą ubiegłoroczne wybory prezydenckie w USA. Zapoczątkowały one bowiem ciąg wydarzeń, które wyznaczyły punkt zwrotny dla ekosystemu krypto. Już w czasie kampanii wyborczej wiadomo było, że stosunek kandydatów do kryptowalut odegra istotną rolę. Tuż po ogłoszeniu zwycięstwa przychylnego kryptowalutom Donalda Trumpa powyborczy optymizm wywindował ceny bitcoina do rekordowego poziomu ponad 100 tys. USD. Na fali rynkowego entuzjazmu cyfrowymi walutami zainteresowali się nowi inwestorzy, w tym szczególnie ci najmłodsi. Dobitnie widać to w statystykach Bitget. Udział pokolenia Z wśród nowych użytkowników giełdy krypto wzrósł w listopadzie z 26,2% do 53,8%.

Czytaj również: Wkład Glovo i partnerów wart tyle co roczny budżet dużego miasta dla polskiej gospodarki
Popierający Donalda Trumpa młodzi, biali mężczyźni [2] zainteresowali się kryptowalutami, ponieważ po zapowiedziach prezydenta elekta dostrzegli w nich wiarygodną alternatywę dla tradycyjnego systemu finansowego, który często wydaje się nieprzejrzysty i nieelastyczny. Nie bez znaczenia było też poparcie Trumpa przez charyzmatyczne, znane młodzieży osobistości, takie jak Elon Musk i Joe Rogan. Dodatkowo obietnice polityczne dotyczące regulacji rynku kryptowalut oraz wsparcia dla technologii blockchain wzbudziły zaufanie Gen Z i zachęciły do inwestowania w aktywa cyfrowe.
„Znaczący wzrost zaangażowania użytkowników z pokolenia Z odzwierciedla kluczową zmianę w sposobie postrzegania kryptowalut – nie tylko jako narzędzia spekulacyjnego, ale jako ważnej części ich finansowej przyszłości. Zdolność tego pokolenia do adaptacji i znajomość technologii sprawiają, że są oni wyjątkowo przygotowani na kolejną falę adopcji aktywów krypto, szczególnie w odpowiedzi na wydarzenia społeczno-polityczne i możliwości rynkowe” – powiedziała Gracy Chen, dyrektor generalna Bitget.
Młodzi dorośli są dużo lepiej wykształceni ekonomicznie niż poprzednie pokolenia. Swoją wiedzę czerpią z internetu, gdzie nie brakuje informacji o rynku krypto. Już w 2022 roku ponad połowa przedstawicieli generacji Z w USA posiadała jakieś inwestycje, w tym kryptowaluty [3]. Teraz liczba ta zdecydowanie rośnie. Jak podają przedstawiciele kryptogiełdy Bitget, po wyborach w USA w ciągu zaledwie jednego miesiąca na ich platformie pojawiło się 844 tys. nowych potencjalnych inwestorów poniżej 25. roku życia. W sumie już blisko połowa całkowitej bazy użytkowników Bitget to osoby w wieku 18–30 lat, a jak zapowiadają eksperci, wraz ze wzrostem popularności kryptowalut ich liczba będzie wciąż rosła.
Ostrzeżenie o ryzyku: Ceny aktywów cyfrowych podlegają wahaniom i mogą podlegać znacznej zmienności. Inwestorom zaleca się alokowanie wyłącznie środków, na których utratę mogą sobie pozwolić. Może to mieć wpływ na wartość każdej inwestycji i istnieje możliwość, że cele finansowe nie zostaną osiągnięte, a główna inwestycja nie zostanie odzyskana. Zawsze należy zasięgnąć niezależnej porady finansowej, a także dokładnie rozważyć osobiste doświadczenie i sytuację finansową. Dotychczasowe rezultaty nie są wiarygodnym wskaźnikiem przyszłych wyników. Bitget nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek poniesione straty. Żadna z informacji zawartych w niniejszym dokumencie nie powinna być interpretowana jako porada finansowa. Więcej informacji można znaleźć w Warunkach użytkowania.
Czytaj również: Łódzka Atlas Arena pozostanie Atlas Areną przez kolejne pięć lat!
[1] Pokolenie Z, generacja Z lub gen Z, czyli ludzie urodzeni w latach 1995-2012.
[2] Jest to największa grupa wśród zwolenników Trumpa. Popiera go 63 proc. białych mężczyzn w wieku 18-29 lat.
[3] https://www.investopedia.com/generation-z-stepping-into-financial-independence-5224362
Komentarze
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Urządzenia hydrauliczne Liczba postów: 51 Grupa: Trudne tema... U nas jednak najlepiej sprawdziło się gniazdo hydrauliczne . Rzeczywiście jakość jest na plus, a dodatkowo dostępny jest tutaj szeroki wybór akcesoriów
- Food plating - sztuka atrakcyjnego podawania jedze... Liczba postów: 15 Grupa: Aktualności Creative plating gets even better when the flavors support the visual style, and that is where what is cow boy butter becomes useful. This mix of melted butter,...
- Zabawki traktory Liczba postów: 1 Grupa: Trudne tema... Szukam czegoś nietypowego dla dziecka. Co polecacie? To jest dobry kierunek - https://www.blaut-rol.pl/zabawki/bruder/ traktory ? A może polecacie jakiś inny? Wa...
- Skuteczna reklama dla e-biznesu? Liczba postów: 302 Grupa: Trudne tema... Jeśli nie macie doświadczenia z reklamą zewnętrzną, to polecam Wam zapoznać się z ofertą - billboardy wrocław . Robią porządną selekcję lokalizacji, co przy bil...
- Buty - potrzebuje opinii Liczba postów: 1 Grupa: Trudne tema... Hej! Zbieram informacje o jordan 4 white thunder, bo zastanawiam się nad zakupem. Podoba mi się minimalistyczny design i kontrastowe detale, ale nie wiem, jak w...

