
Jakie są najlepsze metody promocji branży wnętrzarskiej?
Zdecydowana większość firm zajmujących się produkcją elementów wyposażenia wnętrz prowadzi intensywne działania z zakresu content marketingu. Badania przeprowadzone wśród marketingowców kilkudziesięciu firm z branży wnętrzarskiej, pozwoliły wykazać, jakie narzędzia i kanały komunikacji okażą się najskuteczniejsze w dotarciu do konsumentów w 2019 roku.
Czytaj dalej
Skuteczne social media – Instagram dominuje
90% respondentów zadeklarowało, że prowadzi działania content marketingowe. Ze względu na specyfikę branży, nie dziwi fakt, że zdjęcia i wideo to najpopularniejsze narzędzia do promocji produktów dla domu. Dlatego też media społecznościowe były i w dalszym ciągu pozostaną jednymi z najlepszych kanałów komunikacji z klientami ostatecznymi. To właśnie tam będą oni najczęściej poszukiwać inspiracji w 2019 roku. Który kanał social media okaże się najbardziej skuteczny dla branży? 92,1% prowadzących komunikację za pośrednictwem mediów społecznościowych wskazało na Instagram.
Rok influencerów
W 2018 roku marketingowcy firm z branży wnętrzarskiej do współpracy z influencerami podchodzili z rezerwą – tylko 48% potwierdziło podjęcie działań z zakresu influencer marketingu. Rok 2019 przyniesie dużą zmianę! Aż 64% ankietowanych firm zadeklarowało chęć promowania swoich produktów za pośrednictwem blogów i profili w mediach społecznościowych. Tak duży wzrost oznacza, że najważniejszy będzie odpowiedni dobór influencerów: - Nawiązanie współpracy powinno być poprzedzone dokładnym researchem. Dzięki niemu uda nam się znaleźć influencerów, którzy w danym momencie potrzebują oferowanych przez naszą firmę produktów – być może akurat remontują mieszkanie, urządzają nowy dom albo planują metamorfozę wnętrza. Spełnienie realnych potrzeb influencerów będzie gwarancją efektywnej współpracy – komentuje Mateusz Haniszewski, PR & Influencer Marketing Specialist w agencji Sfera Group.
Czytaj również: Wystartował nowy program akceleracyjny dla startupów z regionu Europy Środkowo-Wschodnie (CEE). Rekrutacja do 3. marca!
Marki wnętrzarskie na blogach lifestyle’owych
Badania przeprowadzone na potrzeby raportu Content marketing w branży wnętrzarskiej. Trendy 2019 pozwoliły wykazać, z jakimi profilami influencerów producenci wyposażenia domu najchętniej podejmą współpracę. Poza najbardziej oczywistym wyborem – blogami typowo wnętrzarskimi – marketingowcy będą eksplorować grupę profili, które zaliczają się do kategorii „lifestyle”. Umożliwi im to zaprezentowanie produktów znacznie szerszej grupie potencjalnych klientów. Z kolei najbardziej pożądaną tematyką publikacji będą metamorfozy w mieszkaniach influencerów.
Czytaj również: Jakie działania marketingowe można wliczyć w koszty uzyskania przychodów firmy
Chcecie wiedzieć, jak zaplanować skuteczną komunikację swoich marek? Zapraszamy do zapoznania się z kompletnym raportem Sfery Group.
RAPORT | Content marketing w branży wnętrzarskiej. Trendy 2019
Pobierz tutaj: https://raport_trendy_2019.gr8.com/
Komentarze
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Trendy budowlane w 2025 roku Liczba postów: 2 Grupa: Aktualności
- Księgowość online Liczba postów: 160 Grupa: Trudne tema... Na pewno takie rzeczy są ważne, ale moim zdaniem również warto jest wiedzieć co zmieni się w podatkach w 2022 roku. Właśnie dlatego ja chciałbym polecić każdemu...
- Księgowość w spółdzielniach mieszkaniowych we Wroc... Liczba postów: 11 Grupa: Konferencje... Ja również uważam, że księgowością można zająć się samodzielnie. Tym bardziej, że na rynku nie brak programów, które znacznie ją uproszczają. Można je znaleźć w...
- księgowość zielona góra Liczba postów: 19 Grupa: Trudne tema... Poszukuję rekomendacji dotyczących ubezpieczenia firmowego https://ubezpieczeniabielany.com/firmowe /. Zależy mi na kompleksowej ochronie firmy, obejmującej m.in...
- Księgowość w firmie - samemu, czy przez biuro rach... Liczba postów: 402 Grupa: Trudne tema... Jeśli samodzielnie prowadzicie swoją księgowość to również mogę polecić Wam z własnego doświadczenia świetny system z którego sami korzystamy do skanowania fakt...