Nie daj się kiepskiej koniunkturze - sprawdź barometr branży budowlanej
Przedsiębiorcy postrzegają rynek budowlany w czarnych barwach. Mimo, iż wykres koniunktury od stycznia 2013 zmierza w górę, to jego wartości nadal są ujemne.
Czytaj dalej
Na początku roku wskaźnik ogólnego klimatu koniunktury w budownictwie sięgnął -33,0% sukcesywnie zwiększał się by w lipcu osiągnąć -14,9%. Najgorzej sytuację gospodarczą w tym czasie oceniali przedstawiciele małych i średnich przedsiębiorstw budowlanych, deklaracje mikrofirm każdorazowo rysowały się nieco lepiej natomiast te przypisywane firmom dużym oscylowały wokół
-10 i-15%[1]
Warto nadmienić, że rokrocznie wykres ogólnego wskaźnika koniunktury w budownictwie przybiera podobny kształt. Przedsiębiorcy gorzej oceniają początek i koniec roku. Wiąże się to z sezonowością branży budowlanej, która najintensywniej pracuje w ciepłych miesiącach letnich.
Przedsiębiorcy jako najważniejszą barierę w prowadzonej działalności wskazywali koszty zatrudnienia (60,8%) oraz konkurencję na rynku (58,6%). Nieco rzadziej wskazywali niedostateczny popyt na swoje usługi (44,5%) i koszty wykorzystywanych w pracy materiałów (36,6%). Warunki atmosferyczne przeszkadzały 15,6% przedsiębiorców, a niedobór wykwalifikowanych pracowników 15,2%. Żadnych barier w prowadzeniu swojej działalności nie dostrzegało 2,8% przedstawicieli firm.
Źródło: ASM-Centrum Badań i Analiz Rynku na podstawie danych GUS
Jedną z szans by poznać aktualności z rynku budowlanego jest uczestnictwo w konferencji Monitoring Rynku Budowlanego 2013 organizowanej przez ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku. To już szesnasta edycja wydarzenia, które rokrocznie zbiera przedstawicieli branży chcących zapoznać się z bieżącymi wynikami budownictwa. Tym razem organizator zaprasza uczestników do Hotelu Gromada Lotnisko 17 października 2013 roku.
Konferencja
MONITORING RYNKU BUDOWLANEGO 2013 to
KOMPENDIUM WIEDZY O AKTUALNEJ SYTUACJI GOSPODARCZEJ POLSKI
I BRANŻY BUDOWLANEJ
a ponadto…
PREZENTACJE BIEŻĄCYCH TRENDÓW
MARKETINGOWYCH W BRANŻY BUDOWLANEJ
Zapraszamy do udziału
Zapraszamy do współpracy sponsorskiej
Informacji o konferencji udzielają:
Małgorzata Skonieczna
tel.: 24/ 355 77 19
e-mail: m.skonieczna@asm-poland.com.pl
Elżbieta Czerniec
tel.: 24/ 355 77 95
e-mail: e.czerniec@asm-poland.com.pl
Opracowanie:
ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o.
Komentarze
Tagi
Czytaj też…
Czytaj na forum
- jaki telefon? Liczba postów: 42 Grupa: Trudne tema... Reklam jest milion i każdy operator mówi, ze jest najlepszy, ale lepiej nie brać na chybił trafił. Warto wejść na porównywarkę gdzie jest ranking abonamentów te...
- Porady biznesowe Liczba postów: 343 Grupa: Trudne tema... Jak prowadzisz firmę i zatrudniasz pracowników, stajesz się za nich odpowiedzialny. Pomyśl, czy nie warto się zdecydować na luxmed pakiet pracowniczy dla firm.....
- Na narty tylko z polisą Liczba postów: 25 Grupa: Aktualności Z punktu widzenia cudzoziemca, który przyjeżdża do Polski, priorytetem powinno być zabezpieczenie zdrowotne. Koszty leczenia są wysokie, a nie każdy może liczyć...
- Jak dbać o zdrowie? Pola elektromagnetyczne – zagr... Liczba postów: 172 Grupa: Aktualności Wspólna troska o zdrowie w ramach jednej oferty pozwala oszczędzić czas i energię. Dzięki temu każdy członek rodziny korzysta z opieki dopasowanej do potrzeb. C...
- Agencja Prestashop Liczba postów: 1 Grupa: Trudne tema... Agencja Prestashop - jaką polecacie? Chciałabym nawiązać współpracę z agencją oferującą tworzenie sklepów internetowych i rozwój ich widoczności.