
Potencjał centrum handlowego
Właściciele i zarządcy starszych centrów handlowych, chcąc konkurować na rynku z nowymi projektami deweloperskimi i utrzymać odpowiednie wskaźniki odwiedzalności, często decydują się na rozbudowę lub przebudowę obiektu.
Jednak nie każda galeria działająca od ponad dekady wymaga aż tak czasochłonnej i kosztownej inwestycji. Czasami, żeby wzmocnić pozycję rynkową obiektu, wystarczy tylko lekka modernizacja, dopasowanie oferty handlowej do zmieniających się trendów poprzez odpowiedni tenant-mix, czy wprowadzenie dodatkowych usług i technologiie-commerce.
W Polsce na rynku nowoczesnej powierzchni handlowej funkcjonuje 389 centrów handlowych o łącznej powierzchni 9,38 mln metrów kwadratowych (według danych DTZ). Spośród 212 centrów handlowych otwartych w latach 1995-2005, czyli mających minimum 10 lat, tylko 69 obiektów przeszło proces rozbudowy. Natomiast w ciągu najbliższych dwóch lat (2015-2016) na rynku pojawi się 60 nowych centrów handlowych o łącznej powierzchni 900 tys. m kw. – Widoczny przyrost nowoczesnej powierzchni handlowej powoduje, że właściciele istniejących obiektów muszą przeanalizować potencjał danego projektu na tle konkurencji, a także określić na jakim etapie cyklu życia znajduje się inwestycja. Wczesna analiza tych danych i znalezienie optymalnego rozwiązania dla centrum handlowego może zapobiec odpływowi klientów, a co za tym idzie pozwoli utrzymać odpowiedni poziom dochodów – mówi Renata Kusznierska, Dyrektor Zespołu Powierzchni Handlowych CEE w firmie DTZ.
Czytaj również: Mieszkaniowe „silver tsunami” czy „silver ryzyko”?
Dla każdego centrum handlowego najważniejszym czynnikiem mówiącym o potencjale obiektu jest lokalizacja, która określa strefę oddziaływania (ang. catchment area) – To lokalizacja ma decydujący wpływ na możliwości przeprowadzenia jakichkolwiek działań zwiększających atrakcyjność obiektu. Pokazuje, czy teren na którym znajduje się centrum handlowe dysponuje przestrzenią pod rozbudowę lub przebudową, czy tylko pozwala na przeprowadzenie inwestycji wewnątrz obiektu. Dlatego nie zawsze właściciel centrum handlowego może zwiększyć wartość powierzchni handlowej poprzez rozbudowę. Niekiedy położenie rynkowe galerii może ulec zmianie poprzez wprowadzenie nowych najemców, dodatkowych usług i nowoczesnych technologii, a także poszerzenie oferty pozahandlowej dla klientów – podkreśla Renata Kusznierska.
Czytaj również: MdM, czyli: Mieszkanie dla wielodzietnych
Komentarze
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Międzynarodowy Dzień Bez Elektrośmieci: oddaj zuży... Liczba postów: 12 Grupa: Aktualności Cookie Clicker has revolutionized the idle gaming genre since its creation in 2013. This deceptively simple yet incredibly engaging game has captured the hearts...
- Szczoteczka elektryczna, czy tradycyjna? Liczba postów: 203 Grupa: Trudne tema... Jeżeli szukacie sprawdzonych usług stomatologicznych w Krakowie, to polecam Wam sprawdzić stronę, gdzie znajdziecie ofertę nowoczesnego gabinetu stomatologiczne...
- Porady biznesowe Liczba postów: 352 Grupa: Trudne tema... Czasami szuka się porad biznesowych godzinami i tak trudno coś sensownego znaleźć. Na https://hd-biznes.com trafiłem na kilka praktycznych wskazówek, które napr...
- Agencja PR Liczba postów: 1 Grupa: Trudne tema... Agencja PR - jaką polecacie? Zależy mi na pozyskaniu nowych klientów za pomocą działań SEO i kampanii promocyjnych w mediach społecznościowych.
- Gdzie sprzedam łożyska? Liczba postów: 36 Grupa: Trudne tema... Where you’re located can affect this while you wait for further help, enjoy your time exploring the world of Nulls Brawl. https://null-brawl.org/