
Rebranding firmy AIB
Firma AIB, produkująca innowacyjne rozwiązania izolacyjne, zdecydowała się na zmianę logotypu. Nowy symbol jest nowoczesny i minimalistyczny w swojej formie, a opiera się o wyraziste zestawienie kolorów – czerwieni i czerni. Dynamiczny rozwój przedsiębiorstwa zaowocował też utworzeniem nowej marki +AIB, specjalizującej się w technologii i produkcji materiałów butylowych.
Czytaj dalej
Marka AIB jest kojarzona z barwą czerwoną. W warstwie symbolicznej przywodzi ona na myśl m.in. ciepło, które nawiązuje do charakteru produkowanych przez przedsiębiorstwo rozwiązań izolacyjnych, a także jego strategii funkcjonowania w oparciu o maksymę Chemia między nami. Firma słynie bowiem z wyjątkowej dbałości o dobre relacje z otoczeniem biznesowym. Ten kolor został zachowany w odświeżonej identyfikacji wizualnej brandu. Nowy znak firmowy składa się bowiem z czerwonego sygnetu, zamkniętego w geometryczną formę kwadratu, który tworzą linie o różnej grubości (nawiązanie do uszczelniania), oraz czarnego logotypu o prostym, nowoczesnym kroju liter. Kreacja graficzna wpisuje się w trend upraszczania elementów identyfikacji wizualnej brandów.
Czytaj również: Już wkrótce odbędzie się pierwszy digitalowy Kongres Stolarki Polskiej
To niejedyna zmiana. Do AIB dołączyła ponadto nowa marka: +AIB, która w centrum swojej uwagi stawia technologie i innowacyjny materiał jakim jest butyl o nieprzeciętnych właściwościach, wykorzystywany na wiele sposobów w budownictwie i innych branżach. Logotyp tego brandu bardzo konsekwentnie podobny do parasolowego, zawiera jednak dodatkowo znak „+”. To symbolicznie odwołanie do właściwości butylu, który bywa nazywany klejem wiecznie żywym, a więc „dodaje”, czyli łączy dwie warstwy ze sobą, zapewnia wyższy poziom izolacji.
– Staramy się odważnie i konsekwentnie rozwijać firmę, dostarczając rozwiązania dla wielu gałęzi gospodarki. Dlatego pomimo pandemii, wybudowaliśmy i uruchomiliśmy w 2021 roku nowoczesny zakład produkcyjny, który zwiększył znacznie nasz potencjał technologiczny. Ta zmiana stała się równocześnie siłą napędową kolejnych, tym razem wizerunkowych. Czuliśmy bowiem, że dotychczasowy znak firmowy AIB, choć nadal mamy do niego sentyment, nie odzwierciedla już skali i charakteru naszej działalności biznesowej. Mamy nadzieję, że metamorfoza logotypu marki parasolowej i powstanie nowej marki butylowej to początek dalszej ekspansji AIB – tłumaczy Maciej Ślączka, Prezes AIB.
Czytaj również: Jak się uplasowała Śnieżka w tegorocznym rankingu „Rzeczpospolitej” Najcenniejsze Polskie Marki
Strategia firmy opiera się obecnie na specjalizacji poszczególnych grup produktowych, a więc marka AIB z pewnością jeszcze nie raz nas zaskoczy. Szeroka gama rozwiązań AIB obejmuje aktualnie: systemy montażu pozwalające m.in. na zainstalowanie okien i drzwi, nowoczesne uszczelki z termoplastycznych elastomerów (TPE), profile okienne i drzwiowe oraz wyroby na bazie butylu, m.in. taśmy, wstęgi i sznury butylowe.
Komentarze
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Szafy na kartoteki Liczba postów: 1 Grupa: Trudne tema... Chciałabym wyposażyć firmę w solidne szafy na kartoteki. W jakim sklepie polecacie kupić?
- praca i co dalej Liczba postów: 197 Grupa: Trudne tema... B2B klienci często patrzą na adres firmy przy podejmowaniu decyzji. Moja firma miała adres w małym mieście i to nas ograniczało. Dzięki wirtualnemu biuru https:...
- producent opakowań Liczba postów: 23 Grupa: Trudne tema... Jak ktoś szuka jakieś firmy która ma produkcja kontraktowa suplementów oraz pakowanie lub zaszetkowanie suplementów.
- Transport i logistyka Liczba postów: 6 Grupa: Trudne tema... Firmom transportowym na pewno sprzyda się jakaś dobra firma która rozlicza kierowców
- czy call center do doba metoda na zdobycie klienta... Liczba postów: 16 Grupa: Trudne tema... Wg mnie ta metoda jest kiepska, wiele osób po prostu się rozłącza. Telefoniczne zdobywanie klientów nie jest już tak efektywne jak kiedyś.