
Recepta na terapię dla centrum handlowego
To, że centrum handlowe w danym momencie osiąga dobre wyniki nie oznacza, że tak będzie zawsze.
Co więcej to właśnie moment, w którym centrum handlowe działa bardzo dobrze jest właściwym momentem, aby przygotować strategię rozwoju centrum handlowego, która obejmować może rekomercjalizację lub repozycjonowanie obiektu. Dlaczego ten moment jest najwłaściwszy?
Ponieważ przygotowanie i wdrożenie właściwej strategii wymaga czasu, a z punktu widzenia właściciela centrum handlowego lepiej być przed konkurencją, a nie podążać za nią. W momencie, w którym centrum handlowe zaczyna mieć problemy może być już zbyt późno, aby przygotować terapię, która pozwoli na zachowanie wiodącej pozycji obiektu na rynku. W takim momencie właściwa terapia dla centrum handlowego będzie też zwykle dużo bardziej skomplikowana – będzie wymagać istotnej ingerencji w istniejący produkt (centrum handlowe), a nie tylko dopasowanie go do zmieniających się rynkowych trendów.
Czytaj również: Czy Polska zarabia na emigracji?
W Warszawie jesteśmy świadkami sytuacji, w której dobrze funkcjonujące centra handlowe o ustalonej reputacji na rynku przechodzą procesy rozbudowy, czy też renowacji oraz wprowadzają do swojej oferty nowe marki, które do tej pory nie były obecne na rynku. Te procesy rozbudowy, czy też renowacji zostały zaplanowane na kilka lat wstecz – w momencie, w którym obiekty były u szczytu popularności i realizowały założone przez właścicieli cele.
Fabrice Paumelle, Dyrektor Działu Powierzchni Handlowych, BNP Paribas Real Estate
W tym kontekście nie mówimy tylko o największych centrach handlowych, ale także o obiektach typu convenience (lokalne, osiedlowe centra handlowe). Przyglądając się temu sektorowi powierzchni handlowych zauważymy, że w jego przypadku analiza przyszłych trendów obejmuje również analizę strategii biznesowych największych najemców powierzchni w podobnych nieruchomościach (supermarketów, sklepów typu DIY), które ewoluują.
Czytaj również: Odpowiedzialność w budownictwie
Kiedy powinno się myśleć o wprowadzeniu istotnych zmian? Nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Rynek powierzchni handlowych oraz sam handel podlegają nieustannym zmianom, a więc uczestnicy rynku powinni zmieniać się wraz z nimi i dopasowywać do nowych warunków, i aby ustrzec się przed koniecznością wprowadzenia poważnej terapii – niezbędne są działania prewencyjne.
Komentarze
Czytaj też…
Czytaj na forum
- ¿Sistema martingala funciona en Balloon? Liczba postów: 2 Grupa: Trudne tema... Por lo tanto, la cuestioacuten de coacutemo eliminar su cuenta 1win se resolveraacute por siacute sola, ya no podraacute jugar ni apostar y seraacute casi impos...
- Moda Liczba postów: 130 Grupa: Trudne tema... Coraz częściej wybieram rzeczy, które mają „coś więcej” – nie tylko wygląd, ale też historię i wartość. Przeglądając https://kanasapiens.pl/ wpadły mi w oko ich...
- Telewizja internetowa Liczba postów: 175 Grupa: Trudne tema... Wybór takiej opcji, jak najlepsza płatna telewizja internetowa online daje Ci dostęp do ogromnej liczby kanałów i funkcji dodatkowych, jak możliwość oglądania n...
- Dlaczego warto wybrać internet światłowodowy? Liczba postów: 11 Grupa: Aktualności Dobór odpowiedniego internetu może mieć duży wpływ na codzienne funkcjonowanie – od pracy po rozrywkę. Warto więc przyjrzeć się dokładnie różnym opcjom dostępny...
- Sposób na zdrowie Liczba postów: 597 Grupa: Trudne tema... Po dłuższym okresie leżenia z powodu choroby przewlekłej potrzebuję wsparcia w odzyskaniu sprawności ruchowej. Wybierając ośrodek, natknęłam się na Przychodnię....