
Recepta na terapię dla centrum handlowego
To, że centrum handlowe w danym momencie osiąga dobre wyniki nie oznacza, że tak będzie zawsze.
Co więcej to właśnie moment, w którym centrum handlowe działa bardzo dobrze jest właściwym momentem, aby przygotować strategię rozwoju centrum handlowego, która obejmować może rekomercjalizację lub repozycjonowanie obiektu. Dlaczego ten moment jest najwłaściwszy?
Ponieważ przygotowanie i wdrożenie właściwej strategii wymaga czasu, a z punktu widzenia właściciela centrum handlowego lepiej być przed konkurencją, a nie podążać za nią. W momencie, w którym centrum handlowe zaczyna mieć problemy może być już zbyt późno, aby przygotować terapię, która pozwoli na zachowanie wiodącej pozycji obiektu na rynku. W takim momencie właściwa terapia dla centrum handlowego będzie też zwykle dużo bardziej skomplikowana – będzie wymagać istotnej ingerencji w istniejący produkt (centrum handlowe), a nie tylko dopasowanie go do zmieniających się rynkowych trendów.
Czytaj również: Czy Polska zarabia na emigracji?
W Warszawie jesteśmy świadkami sytuacji, w której dobrze funkcjonujące centra handlowe o ustalonej reputacji na rynku przechodzą procesy rozbudowy, czy też renowacji oraz wprowadzają do swojej oferty nowe marki, które do tej pory nie były obecne na rynku. Te procesy rozbudowy, czy też renowacji zostały zaplanowane na kilka lat wstecz – w momencie, w którym obiekty były u szczytu popularności i realizowały założone przez właścicieli cele.
Fabrice Paumelle, Dyrektor Działu Powierzchni Handlowych, BNP Paribas Real Estate
W tym kontekście nie mówimy tylko o największych centrach handlowych, ale także o obiektach typu convenience (lokalne, osiedlowe centra handlowe). Przyglądając się temu sektorowi powierzchni handlowych zauważymy, że w jego przypadku analiza przyszłych trendów obejmuje również analizę strategii biznesowych największych najemców powierzchni w podobnych nieruchomościach (supermarketów, sklepów typu DIY), które ewoluują.
Czytaj również: Odpowiedzialność w budownictwie
Kiedy powinno się myśleć o wprowadzeniu istotnych zmian? Nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Rynek powierzchni handlowych oraz sam handel podlegają nieustannym zmianom, a więc uczestnicy rynku powinni zmieniać się wraz z nimi i dopasowywać do nowych warunków, i aby ustrzec się przed koniecznością wprowadzenia poważnej terapii – niezbędne są działania prewencyjne.
Komentarze
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Gdzie sprzedam łożyska? Liczba postów: 32 Grupa: Trudne tema... Estate Agents
- imprezy integracyjne szczecin Liczba postów: 13 Grupa: Trudne tema... You tell it like it is, which I find honest and interesting. My blog taught me a lot about age of war
- Przeszło 26 mln dorosłych Polaków nie ma jeszcze z... Liczba postów: 1 Grupa: Aktualności
- upadłość kancelaria Liczba postów: 26 Grupa: Trudne tema... Nie zawsze chcemy wiązać się na długo, szczególnie testując dopiero usługę. Patrząc na BIBBY Financial Services https://www.bibbyfinancialservices.pl/fa ktoring,...
- Agencje ochrony Liczba postów: 70 Grupa: Trudne tema... Taki wątek warto również założyć na forum bardziej tematycznym.