Wkrótce będą możłiwe przejazdy II linią metra

Wkrótce będą możłiwe przejazdy II linią metra

Jak podaje portal wnp.pl zgodnie z zapowiedziami stołecznego ratusza 14 grudnia jest realnym terminem kiedy warszawiacy będą mogli pojechać II linią metra. Magistrat i wykonawca podziemnej kolejki potwierdzają, że odbiory techniczne idą zgodnie z planem.

 

Rzecznik stołecznego ratusza Bartosz Milczarczyk poinformował, że odbiory techniczne są płynne i prowadzone zgonie z planem. Pytany, czy zatem 14 grudnia mieszkańcy stolicy pojadą II nitką metra, powiedział, że dla magistratu najważniejsze jest bezpieczeństwo pasażerów, ale "ten termin jest absolutnie realny".

 

Czytaj również: W Krakowie odbędzie się szkolenie PERSPEKTYWA

 

Słowa Milczarczyka potwierdza rzecznik wykonawcy centralnego odcinka II linii metra w Warszawie Mateusz Witczyński. Podczas spotkania z dziennikarzami podkreślił, że żadna z procedur odbiorowych nie została przerwana.

 

 

"Umowa bardzo szczegółowo opisuje taki wypadek, gdyby wystąpiła usterka tzw. wada istotna. Procedura odbiorowa mogłaby wtedy być zerwana. W tej chwili żadna z procedur nie została przerwana" - wyjaśnił. Nie chciał jednak powiedzieć, kiedy zakończą się odbiory. "Nie da się przewidzieć, kiedy zakończa się odbiory zewnętrzne. Nie podejmujemy się wywierania nacisku na te jednostki" - zaznaczył Witczyński.

 

Czytaj również: Polak jednym z europejskich laureatów do lotu w kosmos

 

Centralny odcinek II linii metra o długości ponad 6 km łączy lewo - i prawobrzeżną Warszawę. Ma siedem stacji. Kolejno od zachodu na wschód są to: "Rondo Daszyńskiego", "Rondo ONZ", "Świętokrzyska", "Nowy Świat - Uniwersytet", "Centrum Nauki Kopernik", "Stadion Narodowy" i "Dworzec Wileński".

 

 

Z pierwszą linią metra druga krzyżuje się na stacji "Świętokrzyska". Umowę na projekt i budowę centralnego odcinka II linii metra ratusz podpisał z włosko-turecko-polskim konsorcjum Astaldi, Gulermak i PBDiM Mińsk Mazowiecki w październiku 2009 r. Koszt inwestycji to 4,17 mld zł.

 

Pierwsze naziemne prace rozpoczęły się w drugiej połowie 2010 r., a w maju 2012 r. tarcza "Anna" (nosząca imię na cześć księżnej Anny Mazowieckiej) rozpoczęła drążenie tunelu II linii metra. Pierwotnie planowo, że budowa II linii zakończy się w październiku 2013 r., jednak prace opóźniły się m.in. z powodu zalania terenu budowy stacji Centrum Nauki Kopernik. W sierpniu 2012 r. budowniczowie podczas prac natrafili na ciek wodny, teren budowy stacji został zalany, zamknięto tunel Wisłostrady, a prace naprawcze trwały prawie rok, do czerwca 2013 r.

2014-11-27
Źródło: Budnews / budnet.pl

Czytaj też…

Czytaj na forum

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 19163 użytkowników

Użytkownicy online (2)

gości: 219

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >