
Burza o zmianę standardów zawodowych
Pośrednicy kłócą się o wysokość prowizji, o sposób prowadzenia działalności, a nawet o kwestie związane z wizerunkiem osób wykonujących ten zawód na polskim rynku. Kwestie te miały być uregulowane nowymi standardami zawodowymi pośredników. Czy tak się stanie?
Zła sytuacja ekonomiczna na rynku doprowadziła w drugiej połowie 2008 roku do kłótni między pośrednikami działającymi w Warszawie. Negatywnymi nastrojami, jakie otoczyły stołecznych przedsiębiorców, szybko zarazili się przedstawiciele biur nieruchomości w całej Polsce.
Punktem zwrotnym całej sytuacji było działanie biura Metrohouse. Aby zachęcić klientów do korzystania ze swoich usług, zarząd firmy zrezygnował z pobierania prowizji od kupującego, jeżeli klient sam znajdzie ofertę za pośrednictwem strony internetowej agencji i się na nią zdecyduje.
– Wiedzieliśmy, że zarówno pośrednicy, jak i ich klienci, powinni się przygotować na duże zmiany pod względem wynagrodzeń biur nieruchomości. Pośrednictwo będzie teraz podążać w kierunku pobierania wynagrodzenia tylko od jednej strony transakcji – mówi Mariusz Kania, prezes zarządu Metrohouse. – Płatność prowizji przez kupującego będzie uzasadniona m.in. w przypadku, gdy pośrednik zostanie zaangażowany w cały proces transakcyjny, począwszy od rozpoznania potrzeb klienta, poprzez poszukiwanie oferty, aż po sfinalizowanie transakcji.
Złe sformułowanie
Działanie, które wydawałoby się rozsądne, wywołało burzę. Pośrednicy powoływali się na standardy zawodowe ogłoszone w 2005 roku, udowadniając, że sposób działania Metrohouse jest nieuczciwy. Skąd takie oceny? – W obecnie obowiązujących standardach zawodowych pośredników są postanowienia, które zakazują reklamowania usługi jako wolnej od wynagrodzenia. W innym miejscu jest również zapis mówiący, że nieetycznym jest reklamowanie swojej usługi jako wolnej od wynagrodzenia, jako jedynej korzyści dla klienta, inaczej mówiąc, jesteśmy najlepsi, bo nie trzeba nam płacić – podkreśla Jerzy Sobański, rzecznik prasowy WSPON.
czytaj więcej...
Punktem zwrotnym całej sytuacji było działanie biura Metrohouse. Aby zachęcić klientów do korzystania ze swoich usług, zarząd firmy zrezygnował z pobierania prowizji od kupującego, jeżeli klient sam znajdzie ofertę za pośrednictwem strony internetowej agencji i się na nią zdecyduje.
– Wiedzieliśmy, że zarówno pośrednicy, jak i ich klienci, powinni się przygotować na duże zmiany pod względem wynagrodzeń biur nieruchomości. Pośrednictwo będzie teraz podążać w kierunku pobierania wynagrodzenia tylko od jednej strony transakcji – mówi Mariusz Kania, prezes zarządu Metrohouse. – Płatność prowizji przez kupującego będzie uzasadniona m.in. w przypadku, gdy pośrednik zostanie zaangażowany w cały proces transakcyjny, począwszy od rozpoznania potrzeb klienta, poprzez poszukiwanie oferty, aż po sfinalizowanie transakcji.
Złe sformułowanie
Działanie, które wydawałoby się rozsądne, wywołało burzę. Pośrednicy powoływali się na standardy zawodowe ogłoszone w 2005 roku, udowadniając, że sposób działania Metrohouse jest nieuczciwy. Skąd takie oceny? – W obecnie obowiązujących standardach zawodowych pośredników są postanowienia, które zakazują reklamowania usługi jako wolnej od wynagrodzenia. W innym miejscu jest również zapis mówiący, że nieetycznym jest reklamowanie swojej usługi jako wolnej od wynagrodzenia, jako jedynej korzyści dla klienta, inaczej mówiąc, jesteśmy najlepsi, bo nie trzeba nam płacić – podkreśla Jerzy Sobański, rzecznik prasowy WSPON.
czytaj więcej...
Źródło: Rzeczpospolita
Komentarze
Tagi
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Akcesoria drogowe Liczba postów: 33 Grupa: Trudne tema... Just like Trustpilot helps you find reputable supplement brands in Canada, an SMM panel helps businesses and influencers build credibility and visibility online...
- Gadżety firmowe Liczba postów: 106 Grupa: Trudne tema... Na stronie https://medium.com/@mbialy.m/citylight-c harakterystyka-no%C5%9Bnika-reklam-08f44 59025af znajdziecie obszerny artykuł na temat reklamy zewnętrznej ora...
- panorama jako reklama firmy? Liczba postów: 337 Grupa: Trudne tema... Polecam Wam wszystkim sprawdzić stronę, na której znajdziecie bardzo interesujący artykuł na temat reklamy zewnętrznej - citylighty oraz jej skuteczności. Spraw...
- Biznes forum Liczba postów: 110 Grupa: Trudne tema... Na stronie https://qiroi.ovh/jak-reklama-zewnetrzna -wplywa-na-decyzje-zakupowe-konsumentow/ znajdziecie bardzo interesujący artykuł na temat reklamy zewnętrznej...
- Mieszkanie od dewelopera Liczba postów: 3 Grupa: Trudne tema... Jak szukasz mieszkania to chyba najważniejsze jest zeby zrobić porądny research a nie tylko patrzeć na te najbardziej reklamowane. Przeglądając różne strony, t...