
Dworce czekają na inwestorów
Brakuje oferty dla deweloperów. W ciągu najbliższych pięciu lat ma powstać najwyżej sześć centrów handlowych na terenach PKP w największych miastach
Do tej pory powstały w naszym kraju tylko dwa duże obiekty handlowe ściśle zintegrowane z dworcem: C.H. Wileńska w Warszawie oraz Galeria Krakowska w Krakowie. Pozostałe projekty są najwyżej w fazie przygotowania dokumentów bądź wstępnych rozmów z potencjalnymi inwestorami. Nie oznacza to jednak, że dojdą do skutku.
Odległe plany
Najbardziej zaawansowany projekt łączący dworzec i galerie handlowe dotyczy obiektu w Katowicach. Do przetargu stanęło 16 firm. Wygrała grupa Neinver. Planuje tam budowę ponad 50 tys. mkw. powierzchni najmu w centrum handlowym oraz biurowiec. W tym celu zarówno dworzec kolejowy, jak i autobusowy zostaną przebudowane. Cała inwestycja ma się zakończyć w 2013 r., ale centrum handlowe powinno być gotowe w przyszłym roku.
Kolejne projekty, których zresztą jest kilka, są w powijakach. Na przykład PKP zabudowę handlową przewiduje przy dworcach: Poznań Główny, Sopot Główny, Łódź Fabryczna oraz w stolicy: Warszawa-Zachodnia i Dworzec Gdański (tu dodatkowo z funkcją biurowo-hotelowo-usługową). Jednak spośród wszystkich tych projektów do tej pory tylko jeden ma już swojego inwestora. Spółka Nexity (wybrana spośród siedmiu kandydatów) będzie budować powierzchnie biurowe, hotelowe i handlowe przy Warszawie Zachodniej, wzdłuż Alej Jerozolimskich.
czytaj dalej...
Odległe plany
Najbardziej zaawansowany projekt łączący dworzec i galerie handlowe dotyczy obiektu w Katowicach. Do przetargu stanęło 16 firm. Wygrała grupa Neinver. Planuje tam budowę ponad 50 tys. mkw. powierzchni najmu w centrum handlowym oraz biurowiec. W tym celu zarówno dworzec kolejowy, jak i autobusowy zostaną przebudowane. Cała inwestycja ma się zakończyć w 2013 r., ale centrum handlowe powinno być gotowe w przyszłym roku.
Kolejne projekty, których zresztą jest kilka, są w powijakach. Na przykład PKP zabudowę handlową przewiduje przy dworcach: Poznań Główny, Sopot Główny, Łódź Fabryczna oraz w stolicy: Warszawa-Zachodnia i Dworzec Gdański (tu dodatkowo z funkcją biurowo-hotelowo-usługową). Jednak spośród wszystkich tych projektów do tej pory tylko jeden ma już swojego inwestora. Spółka Nexity (wybrana spośród siedmiu kandydatów) będzie budować powierzchnie biurowe, hotelowe i handlowe przy Warszawie Zachodniej, wzdłuż Alej Jerozolimskich.
czytaj dalej...
Źródło: Rzeczpospolita
Komentarze
Tagi
Czytaj też…
Czytaj na forum
- paczka z niestandardowymi wymiarami Liczba postów: 28 Grupa: Trudne tema... Nowoczesne rozwiązania, takie jak paczkomaty, zmieniły sposób korzystania z usług kurierskich. Dzięki nim nadawanie i odbieranie paczek stało się szybkie i wygo...
- Podpisanie umowy partnerskiej między Vinted i InPo... Liczba postów: 1 Grupa: Aktualności Super! Lubimy kupować z drugiej ręki, a taki międzynarodowy rynek otwiera wiele możliwości. Ostatnio przygotowujemy nasze dziecko na pierwszy obóz letni, przyda...
- Gdzie na wczasy ? Liczba postów: 105 Grupa: Trudne tema... Planując wakacje do Turcji, trafiłem przez przypadek na witrynę https://turcja-wakacje.pl/ i muszę przyznać – petarda! To nie jest następny nudny blog z kopiowa...
- Jak rozwinąć swój biznes w okresie COVID? Liczba postów: 59 Grupa: Trudne tema... No nie ma co... czasie COVID dużo rzeczy trzeba było przemyśleć od nowa, zwłaszcza w biznesie. U mnie super się sprawdziły personalizowane naklejki – na opakowa...
- Bezpieczny fotelik 0-18 kg Liczba postów: 41 Grupa: Trudne tema... 0-18 kg to jedynie RWF. Innej opcji to nie ma. Ale jak już starsze dziecko to można wybierać sobie coś wiecej. Bo są jeszcze te pasy Smart Kid Belt. Dobre dla s...